Artu Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Dzięki uprzejmości ABC-RC.pl, otrzymałem do testów platformę FPV o groźnie brzmiącej nazwie R A P T O R :mrgreen: Podstawowe parametry modelu: Rozpiętość skrzydeł - 2000mm Długość całkowita - 1044mm Masa startowa - 1050g Silnik - 2815/1400kV Regulator silnika - 30A No dobra, zaczynamy In-Box :mrgreen: Wszystkie zdjęcia po kliknięciu otwierają się w pełnym rozmiarze. Opakowanie nieco "zmęczone", ale na szczęście na pudełku się nie lata :-P : Ważne to, co jest w środku, a znalazłem tam kadłub modelu wykonany z siakiegoś plastiku... Okazało się, że o dobrej, a nawet bardzo dobrej sztywności: Następne w kolejności - skrzydła. Wykonane z pianki EPP o dobrej gładkości z pewnymi "niedoróbkami" jak to bywa, czyli nie usunięte "wlewki formy", ślady po wklejaniu wzmocnień... Ale da się to przezyć :-) Skrzydła w tej wersji (ARTF) otrzymujemy z zamontowanymi serwomechanizmami (standardowe 9g), poprowadzonym "okablowaniem" (niestety zrealizowanym za pomocą przedłużaczy), oraz wklejonymi usztywnieniami. Głównym usztywnieniem płata, jest profil metalowy (wykonany z blaszki jak od puszki) o przekroju kwadratowym 9x9mm. Jest on jednocześnie "kieszenią" dla rurki łączącej połówki skrzydeł (węgiel fi 9mm). Wzmocnienie to, jest poprowadzone w linii serw, do wysokości widocznej wklejki z listwy drewnianej, która usztywnia dalszą część płata. W części "centropłata" skrzydła, wklejony jest również płaskownik drewniany, służący do skręcenia skrzydła po złożeniu (za pomocą załączonej listewki). Moim zdaniem element zbędny, bowiem skrzydło po złożeniu, jest mocowane do kadłuba za pomocą czterech wkrętów. Dodatkowo wzmocnienie za pomocą płaskownika węglowego, otrzymała lotka (klapa już nie dostąpiła tego zaszczytu :mrgreen:) Na duży plus należy zaliczyć to, że obydwa elementy mechaniki płata, są zamontowane za pomocą zawiasów plastikowych (po cztery na lotkę i trzy na klapę) :shock: I ostatnie dwa elementy (z tych większych), ter wysokości oraz kierunku. Tutaj na próżno nam szukać plastikowych zawiasów. Stery są wykonane w technologi "nadprofilowanego" EPP. Na szczęście, nie są one wklejane w kadłub (zresztą chyba nie ma kleju, który by połączył EPP i plastik) tylko przykręcane za pomocą plastikowych elementów montażowych i śrub. Znacznie upraszcza to transport modelu... I tutaj powierzchnia sterowa, oraz sam płat (ale tylko SW), otrzymała usztywnienie za pomocą profili węglowych. Wraz z modelem, otrzymujemy nieco niezbędnej galanterii: Znajdujemy tam między innymi śmigło do napędu o rozmiarze 8''x 4'', zestaw do mocowania usterzenia ogonowego wraz ze śrubami, tulejki redukcyjne do śmigła, kołpak do śmigła, wkrętak krzyżowy, dźwignie do sterów (na szczęście przykręcane a nie klejone), popychacze do sterów z nieszczęsnymi snapami, śruby do montażu skrzydeł, dwa rozgałęziacze Y, oraz zapasowe orczyki do serw. I teraz to, na co wszyscy z Was na pewno czekają, czyli zdjęcia i opisy fragmentów kadłuba. Szczególnie objętości komór bagażowych. :mrgreen: Szczerze powiem, że jest tego duuuużo, i z możliwością wielopoziomowego umiejscawiania wyposażenia. Po zdjęciu plastikowej "szyby" kabiny, ukazuje się nam pierwsza możliwość montażu wyposażenia. Jest to element wykonany z EPP i zakrywa on "luki" w kadłubie. Jest on mocowany na "wsuw" pod gondolę silnika. "okrywa" skrzydło i jest zapinany z przodu za pomocą plastikowego zapięcia obrotowego. Jak widać, jest w nim wstępnie wycięty otwór do montażu serwa, sterującego pantilt-em kamery FPV (na przykład). Od spodu wklejona jest listewka z zamocowanymi nakrętkami. W oryginale służy do montażu kamerki dołączanej opcjonalnie do modelu) Po zdemontowaniu górnego elementu, ukazuje sie nam to, co tygryski FPV lubią najbardziej :mrgreen: - komory ładunkowe. Nie będę Was trzymał dłużej w napięciu: Poniżej zdjęcia obrazujące ich wielkość i pojemność: W tylnej "komorze" zainstalowane sa serwa sterujące SW i SK za pośrednictwem bowden-ów, biegnących wewnątrz belki ogonowej: Dodatkowo (oprócz przepastnych komór), jest jeszcze pólka, umożliwiająca montaż wyposażenia o wielkości... no widać jakiej: Na koniec nieco "wymiarówki" modelu: Ciąg Dalszy Nastąpi
vowthyn Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Widzę, że skrzydła i usterzenie są kropka w kropkę identyczne, jak w modelu Phoenix 2000 EPO (To raczej nie jest pianka EPP tylko EPO - różnica jest w większej gładkości powierzchni). Druga sprawa - to nie wiem gdzie te plastikowe zawiasy w lotkach i klapach, na zdjęciach nie widać, u mnie w modelu również ich nie ma - zawiasy są zrobione na czymś elastycznym, podobnym do kleju na gorąco lub silikonu w kilku miejscach szczeliny. Różnica między tymi modelami, to inny (pojemniejszy) kadłub, no i inne wyposażenie (ale snapy jak widzę są te same - tragiczne).
mkrawcz1 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 A tu coś bardzo "podobnego" :-) : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18764__FPVRaptor_Composite_1600mm_PNF.html
Artu Opublikowano 15 Września 2011 Autor Opublikowano 15 Września 2011 Widzę, że skrzydła i usterzenie są kropka w kropkę identyczne, jak w modelu Phoenix 2000 EPO (To raczej nie jest pianka EPP tylko EPO - różnica jest w większej gładkości powierzchni).Dokładnie, całe usterzenie ogonowe oraz skrzydło jest "przeszczepione" z Phoenix-a Druga sprawa - to nie wiem gdzie te plastikowe zawiasy w lotkach i klapach, na zdjęciach nie widać, u mnie w modelu również ich nie ma - zawiasy są zrobione na czymś elastycznym, podobnym do kleju na gorąco lub silikonu w kilku miejscach szczeliny. W mojej wersji widać (pod światło) wklejone zawiasy poliestrowe. Różnica między tymi modelami, to inny (pojemniejszy) kadłub, no i inne wyposażenie (ale snapy jak widzę są te same - tragiczne).Snapy, popychacze, regulator... Dużo elementów będzie wymienionych po oblotach testowych. A tu coś bardzo "podobnego" :-) : http://www.hobbyking.com/...1600mm_PNF.html Jednak 40cm rozpiętości robi różnicę Od 20 października dostępny będzie Model FPVraptor 2000mm w wersji KIT w dobrej cenie :jupi:
Rekomendowane odpowiedzi