Jump to content

FPV-Raptor 2000mm ARTF


Recommended Posts

Dzięki uprzejmości ABC-RC.pl, otrzymałem do testów platformę FPV o groźnie brzmiącej nazwie R A P T O R :mrgreen:

 

Podstawowe parametry modelu:

 

Rozpiętość skrzydeł - 2000mm

Długość całkowita - 1044mm

Masa startowa - 1050g

Silnik - 2815/1400kV

Regulator silnika - 30A

 

No dobra, zaczynamy In-Box :mrgreen: Wszystkie zdjęcia po kliknięciu otwierają się w pełnym rozmiarze.

 

Opakowanie nieco "zmęczone", ale na szczęście na pudełku się nie lata :-P :

 

Dołączona grafika

 

Ważne to, co jest w środku, a znalazłem tam kadłub modelu wykonany z siakiegoś plastiku...

Okazało się, że o dobrej, a nawet bardzo dobrej sztywności:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Następne w kolejności - skrzydła. Wykonane z pianki EPP o dobrej gładkości z pewnymi "niedoróbkami" jak to bywa, czyli nie usunięte "wlewki formy", ślady po wklejaniu wzmocnień... Ale da się to przezyć :-)

Skrzydła w tej wersji (ARTF) otrzymujemy z zamontowanymi serwomechanizmami (standardowe 9g), poprowadzonym "okablowaniem" (niestety zrealizowanym za pomocą przedłużaczy), oraz wklejonymi usztywnieniami. Głównym usztywnieniem płata, jest profil metalowy (wykonany z blaszki jak od puszki) o przekroju kwadratowym 9x9mm. Jest on jednocześnie "kieszenią" dla rurki łączącej połówki skrzydeł (węgiel fi 9mm). Wzmocnienie to, jest poprowadzone w linii serw, do wysokości widocznej wklejki z listwy drewnianej, która usztywnia dalszą część płata.

W części "centropłata" skrzydła, wklejony jest również płaskownik drewniany, służący do skręcenia skrzydła po złożeniu (za pomocą załączonej listewki). Moim zdaniem element zbędny, bowiem skrzydło po złożeniu, jest mocowane do kadłuba za pomocą czterech wkrętów.

Dodatkowo wzmocnienie za pomocą płaskownika węglowego, otrzymała lotka (klapa już nie dostąpiła tego zaszczytu :mrgreen:)

Na duży plus należy zaliczyć to, że obydwa elementy mechaniki płata, są zamontowane za pomocą zawiasów plastikowych (po cztery na lotkę i trzy na klapę) :shock:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I ostatnie dwa elementy (z tych większych), ter wysokości oraz kierunku. Tutaj na próżno nam szukać plastikowych zawiasów. Stery są wykonane w technologi "nadprofilowanego" EPP. Na szczęście, nie są one wklejane w kadłub (zresztą chyba nie ma kleju, który by połączył EPP i plastik) tylko przykręcane za pomocą plastikowych elementów montażowych i śrub. Znacznie upraszcza to transport modelu...

I tutaj powierzchnia sterowa, oraz sam płat (ale tylko SW), otrzymała usztywnienie za pomocą profili węglowych.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wraz z modelem, otrzymujemy nieco niezbędnej galanterii:

 

Dołączona grafika

 

Znajdujemy tam między innymi śmigło do napędu o rozmiarze 8''x 4'',

 

Dołączona grafika

 

zestaw do mocowania usterzenia ogonowego wraz ze śrubami, tulejki redukcyjne do śmigła, kołpak do śmigła, wkrętak krzyżowy,

 

Dołączona grafika

 

dźwignie do sterów (na szczęście przykręcane a nie klejone),

 

Dołączona grafika

 

popychacze do sterów z nieszczęsnymi snapami, śruby do montażu skrzydeł,

 

Dołączona grafika

 

dwa rozgałęziacze Y,

 

Dołączona grafika

 

oraz zapasowe orczyki do serw.

 

Dołączona grafika

 

I teraz to, na co wszyscy z Was na pewno czekają, czyli zdjęcia i opisy fragmentów kadłuba. Szczególnie objętości komór bagażowych. :mrgreen:

Szczerze powiem, że jest tego duuuużo, i z możliwością wielopoziomowego umiejscawiania wyposażenia.

 

Po zdjęciu plastikowej "szyby" kabiny, ukazuje się nam pierwsza możliwość montażu wyposażenia. Jest to element wykonany z EPP i zakrywa on "luki" w kadłubie. Jest on mocowany na "wsuw" pod gondolę silnika. "okrywa" skrzydło i jest zapinany z przodu za pomocą plastikowego zapięcia obrotowego.

Jak widać, jest w nim wstępnie wycięty otwór do montażu serwa, sterującego pantilt-em kamery FPV (na przykład). Od spodu wklejona jest listewka z zamocowanymi nakrętkami. W oryginale służy do montażu kamerki dołączanej opcjonalnie do modelu)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Po zdemontowaniu górnego elementu, ukazuje sie nam to, co tygryski FPV lubią najbardziej :mrgreen: - komory ładunkowe. Nie będę Was trzymał dłużej w napięciu:

 

Dołączona grafika

 

Poniżej zdjęcia obrazujące ich wielkość i pojemność:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W tylnej "komorze" zainstalowane sa serwa sterujące SW i SK za pośrednictwem bowden-ów, biegnących wewnątrz belki ogonowej:

 

Dołączona grafika

 

Dodatkowo (oprócz przepastnych komór), jest jeszcze pólka, umożliwiająca montaż wyposażenia o wielkości... no widać jakiej:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Na koniec nieco "wymiarówki" modelu:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Ciąg Dalszy Nastąpi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Widzę, że skrzydła i usterzenie są kropka w kropkę identyczne, jak w modelu Phoenix 2000 EPO (To raczej nie jest pianka EPP tylko EPO - różnica jest w większej gładkości powierzchni).

 

Druga sprawa - to nie wiem gdzie te plastikowe zawiasy w lotkach i klapach, na zdjęciach nie widać, u mnie w modelu również ich nie ma - zawiasy są zrobione na czymś elastycznym, podobnym do kleju na gorąco lub silikonu w kilku miejscach szczeliny. Różnica między tymi modelami, to inny (pojemniejszy) kadłub, no i inne wyposażenie (ale snapy jak widzę są te same - tragiczne).

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że skrzydła i usterzenie są kropka w kropkę identyczne, jak w modelu Phoenix 2000 EPO (To raczej nie jest pianka EPP tylko EPO - różnica jest w większej gładkości powierzchni).

Dokładnie, całe usterzenie ogonowe oraz skrzydło jest "przeszczepione" z Phoenix-a :P

Druga sprawa - to nie wiem gdzie te plastikowe zawiasy w lotkach i klapach, na zdjęciach nie widać, u mnie w modelu również ich nie ma - zawiasy są zrobione na czymś elastycznym, podobnym do kleju na gorąco lub silikonu w kilku miejscach szczeliny.

W mojej wersji widać (pod światło) wklejone zawiasy poliestrowe.

Różnica między tymi modelami, to inny (pojemniejszy) kadłub, no i inne wyposażenie (ale snapy jak widzę są te same - tragiczne).

Snapy, popychacze, regulator... Dużo elementów będzie wymienionych po oblotach testowych.

 

A tu coś bardzo "podobnego" :-) :

http://www.hobbyking.com/...1600mm_PNF.html

Jednak 40cm rozpiętości robi różnicę :P

Od 20 października dostępny będzie Model FPVraptor 2000mm w wersji KIT w dobrej cenie :jupi:

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.