boyar01 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Witam, Nim zacznę przygodę z modelami latającymi chciałbym uporządkować to co już posiadam. Kilka dobrych lat temu (około 6) mając dopiero co naście lat kupiłem złożony samochód RC - Cosmo Shooter. Wszystko za sprawą zajęć w miejscowym domu kultury. Niestety na zajęcia nie było kasy, grupa się rozwiązała a ja zostałem z samochodem, w którym nic nie potrafiłem zrobić, a nawet nie posiadałem ładowarki do aku. Któregoś dnia próbując coś zrobić na dodatek uszkodziłem model. Najprawdopodobniej spalił się albo regulator napięcia albo silnik. Robiąc porządki odnalazłem starą zgubę i chciałbym coś zrobić, by model nie leżał bezczynnie. Mój zestaw prezentuje się w ten sposób: Zniszczona przez czas obudowa, Rozbebeszony środek. W środku serwo. Z tego co pamiętam działające. Najprawdopodobniej spalony silnik (szczotkowy - 2 wyjścia, 2600 rpm) Odbiornik Sanwa - 2? czy 3? kanałowy? Ręcznie robiony pakiet baterii, Regulator napięcia. Wydaje mi się, że kilka razy włączając i wyłączając go zapaliła się dioda led, ale nie wiem czy działa? Po wyjęciu z obudowy wydaje mi się, że nie ma śladów przepalenia ścieżek ani podzespołów. Aparatura Sanwa, bez aku ani jakiegokolwiek kabla. I teraz najważniejsze pytanie. Jak doprowadzić ten zestaw do stanu używalności? Jak sprawdzić co dokładnie nie działa? W najbliższym czasie powinna do mnie dojść przesyłka z zestawem LiPolków (2S oraz 3S) wraz z ładowarka, które zamierzałem głównie wykorzystać w Robotyce Amatorskiej, ale może da radę wykorzystać je też tu? Pozdrawiam, Grzesiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyar01 Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Ktokolwiek? To chociaż, jeśli podejrzewam, że jest to silnik, to może ktoś pomoc w wyborze innego na zastępstwo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 1. Naładuj akumulator. 2. Podłącz wszystko do kupy. jedna wtyczka od regulatora do odbiornika pod CH1 druga od serwa pod CH2 - albo odwrotnie nie ma to znaczenia. 3. Przewody wychodzące z regulatora podłacz do silnika. 4. Włóż 8 baterii AA do nadajnika 5. Podłącz pakiet zasilający do regulatora i Wiooo :wink: Jeszcze powiedz czy ten zestaw razem działał? Bo jeśli nie to może się okazać że trzeba zamienić przewody ale to dopiero jak się okaże że nie działa odbiornik ma 2 kanały tak jak i nadajnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyar01 Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Kiedyś działał. Później coś chyba źle podłączyłem i przestał działać. Jeśli dobrze pamiętam to serwo skrętu działało normalnie. Niestety pierwszy problem, nie posiadam ładowarki. W odbiorniku jest wejście też chyba na baterie jeśli chciałbym podłączyć np dwa serwa? Tylko jakie baterie jak powinienem podłączyć, żeby być pewnym, że aparatura/odbiornik działa na pewno? W drodze (w innym celu, jak już mówiłem) pakiety lipol(2S, 3S), ale tylko z ładowarką do nich. Da radę je wykorzystać zamiast Ni-Cd? Słyszałem też, że te aku można ładować prosto z zasilacza, jeśli dobierze się odpowiednio prąd ładowania. Jak go dobrać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Do pierwszego dwupinowego wejścia w odbiorniku podłącz napięcie 4,8-6V. Minus po prawej, plus na środku i powinno działać jeśli wszystko jest sprawne. W drodze (w innym celu, jak już mówiłem) pakiety lipol(2S, 3S), ale tylko z ładowarką do nich. Da radę je wykorzystać zamiast Ni-Cd?tak, z pewnymi ograniczeniamiSłyszałem też, że te aku można ładować prosto z zasilacza, jeśli dobierze się odpowiednio prąd ładowania. Jak go dobrać?jak masz pojęcie o prądzie to możesz spróbować ale nie proponuję tego rozwiązania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyar01 Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Do pierwszego dwupinowego wejścia w odbiorniku podłącz napięcie 4,8-6V. Minus po prawej, plus na środku i powinno działać jeśli wszystko jest sprawne.Wszystko działa, czyli aparatura i odbiornik sprawne - oba kanały. tak, z pewnymi ograniczeniamiJakimi ograniczeniami? Czy opłaca mi się inwestować w silnik plus ładowarkę plus lepszy jakiś pakiet Ni-mh? Czy może lepiej spróbować jakiś silnik 3f i nowy regulator kupić? Jak widziałem, te regulatory już mają wejścia na pakiety Lipol? Zastanawiam się, czy uda mi się ustrzelić w jakiejś dobrej cenie: http://allegro.pl/ladowarka-carson-oraz-3-pakiety-nosram-od-1zl-i1799527098.html Coś w tym stylu i czy się opłaca inwestować w pakiety Ni-mh? _____________________________ Silnik po ponownym przylutowaniu szczotek (zauważyłem, że luty były strasznie zaśniedziałe) i podłączeniu pod 4xAA kręci, a więc jest sprawny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kakis_cro Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 boyar01 jak ci się nie uda ustrzelić, to mam taki 1 lub 2 pakiety jak na aukcji. Dostałem je w rozliczeniu, ja ich nie uzywałem, bo do latania są za ciężkie. Musiał bym zrobić im formowanie. Mam też zasilacz-ładowarkę mi-nh ni-cd z zestawu do Sky Lady. To jak byś chciał zacząć najniższym kosztem, napisz na PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyar01 Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Jako, że udało mi się odpalić silnik, spróbowałem jeszcze przetestować regulator napięcia. Podłączyłem pod regulator silnik oraz odbiornik. Jako zasilanie złapałem zwykłe baterie 4xAA (silnik ładnie na nich kręci). Po włączeniu zasilania przełącznikiem regulatora mrugnęła jego dioda - zasilanie dochodzi. Przy ruchach aparatury dioda przygasa i świeci się (największe natężenie światła dla położenia równowagi aparatury, gaśnie przy maksymalnym wychyleniu) - współpracuje z odbiornikiem, jednak silnik ani drgnie. Po dokładnym przyjrzeniu się płytce regulatora wydaje mi się, że jest niestety przepalona ścieżka (odchodzi miedź) w okolicach jednego z tranzystorów. Wniosek: Regulator NIE DZIAŁA. I teraz potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji: 1. Kupić jakiś regulator do silnika szczotkowego + lepszy pakiet NI-MH wraz z ładowarka. 2. Kupić silnik 3f + regulator i wykorzystać jak mi przyjdzie zasilanie Li-Pol i ładowarkę. (W drodze: Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack + Turnigy balancer & Charger 2S-3S) Chciałbym uruchomić zestaw jak najmniejszymi kosztami. Przyszłościowo zamierzam zbudować toto-0 lub zefirka (i kasę wolę zostawić na to), lecz najpierw chciałbym, aby ten model nie leżał całkowicie bezczynnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 W dziale "Giełda" pojawia się ogłoszenie o naprawie regulatorów, myślę że to najtańszy sposób na uruchomienie tego pojazdu A 4 szt AA to naprawdę niewiele dla tego silnika, jak byś dał 6 akumulatorków 1,2V i odpowiednim prądem rozładowania to dopiero by było.. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
boyar01 Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 W dziale "Giełda" pojawia się ogłoszenie o naprawie regulatorówWielkie dzięki za informację. Niestety nie mogę znaleźć zbytnio takie ogłoszenia. Jakbyś miał konkretne namiary, to byłbym wdzięczny. 4 szt AA to naprawdę niewiele dla tego silnikaChodziło jedynie o to, żeby zakręcił i żeby zobaczyć czy działa regulator. Docelowo na pewno nie będzie to zasilanie modelu Jak już mowa o zsilaniu mógłbyś powiedzieć jakie ograniczenia (o których wspominałeś) wiążą się z zasilaniem tego modeli z lipolek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 To Ty daj ogłoszenie że szukasz "naprawiacza" :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts