major6663 Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Witam serdecznie posiadam Bete 1400 z silnikiem stockowym. Piszą iż jest to silnik bezszczotkowy CD2622.Niestety nigdzie nie mogę znaleźć charakterystyki tego silnika. Czy ktoś może wie jakie ma parametry. Chciałem silnik włożyć do modelu Ultron 3D.I tu własnie nie wiem czy się nada. Skoro beta 1400 waży 650 g to na Ultronie 3D tez powinno latać.?? Nie wiem jak to się ma z napędem pchającym czy tak samo się dobiera silnik jak do modeli z napędem ciągnącym. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Silnik w becie 1400 jest wysokoobrotowy i pracuje z małym śmigiełkem. Do modelu 3D to raczej trzeba wolnoobrotowy silnik z dużym śmigłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major6663 Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 W takim razie do jakiego modelu można było by wykorzystać ten silnik może do jakiegoś Spitfire do około 500 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Masz jakiś dziwny tok myślenia. Masz silnik i koniecznie chcesz do niego model dorobić. A prawidłowa droga jest inna. Podejrzewam że względy ekonomiczne za tym przemawiają ale lepiej pomyśl bo silnik już za 35zł można kupic i czy nie warto or razy właściwą drogą pójść zamiast się orobić i zrobić nielota jakiegoś.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Drogi panie Majorze. Dobór silnika do modelu, to zagadnienie "ciut" szersze niż tylko to, ile ten silnik ma ciągu. Ważna jest charakterystyka modelu, masa silnika, wymagane śmigło, prędkość obrotowa. Sławko ma rację. Nie buduje się modelu do silnika. Silnik z Bety nadaje się do takiego modelu jakim jest Beta - czyli dużego motoszybowca, do latania spokojnie na wietrze. Dobór silnika do Ultrona, opisano na forum wiele razy. Spokojnie znajdziesz silnik za ok 30zł. Poczytaj tematy o tym modelu i zobaczysz co kto wkładał do środka, z jakim śmigłem etc. Do napędu tego modelu chętnie używane są popularne Emax-y wolnoobrotowe. lub małe "Dzwonki". Śmigła w zależności od silnika zwykle z zakresu 8-10" Ultron to także odmienny model od Spittfire'a, czy to ESA czy makietowego. W konsekwencji do trzech, tak różnych modeli potrzebujesz trzy różne silniki. I jeszcze masa. Do modelu o masie 300g, nie wsadzisz silnika o masie 60g. Podobnie do modelu 900g nie włożysz silnika o masie 30g. Pozostaje też kwestia mocy. Ogólnie napęd do modelu dobiera się kompleksowo. Śmigło i silnik, dobrane do charakterystyki modelu, do tego dobiera się regulator, a do całego zestawu pakiet, zwracając też uwagę, czy kompletny zestaw jest w stanie dać się unieść przez płatowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major6663 Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Co do Ultrona to czytałem ju wiele relacji z budowy wiem jaki silnik mam zamówić.Ale z tym silnikiem od bety 1400 to inna sprawa bo chciałem go wykorzystać w jakimś innym modelu bo poco ma leżeć a beta 1400 już nie latam.Posiadam silnik TOWER PRO B2409-18 GOLD ale jest zamontowany w TOTO 2 i lata się na nim mi znakomicie (o ile w ogóle wiem co znaczy znakomicie) choć może się nie znam ale za mocy troszkę.Silnik ten dostałem od kolego wraz z osprzętem. TOTO 2 zrobiłem sam.Sugerowałem się relacjami budowy na forum. Zawłaszcza budowy pana Motylasty.Model oblatałem sam co uznaje za pełen sukces.I lata do dziś. Dlatego chciałem zrobić jakiś model aby nie wydawać pieniędzy i wykorzystać sprzęt który leży Bezczynie. Dobór silnika do modelu, to zagadnienie "ciut" szersze niż tylko to, ile ten silnik ma ciągu.Panie Madrian wiem iż dobór silnika nie kończy się na tym ile ma ciągu ale naprawdę stawianie pierwszych kroków w modelarstwie nie jest takie łatwe. Ogarniecie całej tematyki aby dobrać dobrze silnik jest dosyć trudne a dobrać silnik do modelu nie znając w ogóle jego parametrówto już za trudne. Mam nadzieję iż mnie zrozumiecie. Pozdrawiam Michał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loop Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 silnik z Bety jest w stanie napędzać i wznosić Betę 1400 o wadze nawet ~1500g ale pamiętaj że dopiero jak się puści bardzo mocno i pod wiatr. Najcięższa optymalna waga Bety na stockowym silniku ie powinna przekraczać 1300g. Jak chcesz stosować w innym modelu, pamiętać trzeba o paru czynnikach, waga, opory itp, jeśli będą podobne do Bety to nie powinno być problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vintersky Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Loop: kłóciłbym się. Najlepiej Betka lata w okolicach 750 gram (czyli bez ciężarka w nosie i z batką 2200 lub z ciężarkiem i batką 1500). Dołożenie dodatkowych 200 gram i powędrowanie w okolice prawie kilograma (zachowując prawidłowe wyważenie) powoduje że Beta nie jest chętna do dobrego szybowania. Jeżeli zakładamy że rezygnujemy z szybowcowania ;-) to można uderzać w większy ciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loop Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Ale o co chcesz się kłócić? Napisałem ile silnik daje rade udźwignąć i tyle, uważasz że nie da rady? To sam sprawdź. A to jaki ciężar jakie ma właściwości lotne adekwatnie do rodzaju modelu to chyba inna kwestia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vintersky Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Zasadniczo chodzi mi to Sebastianie, że w rzeczywistości Beta o masie 750 gram potrafi dosyć szybko latać, ale do akrobata, szczególnie 3D - to jej daleko ;-). Małe śmigiełko, silnik o dużym kV, niekoniecznie sporej mocy... rzeczywiście ten silniczek jest w stanie pociągnąć 1500 gram, lecz jaki w tym sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loop Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 A Taki że powyżej tej masy samolot już nie leci tylko spada Po prostu poznałem limit i się tym podzieliłem. Jak się testuje to się jest bogatszym o jakąś wiedzę, którą potem można komuś podrzucić. To czy latanie na takiej wasze ma sens czy nie, to inna broszka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi