snikers9077 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Witam posiadam Jacht który ma już z 18 lat , sam mam 19 ale cóż . Wymiary: Długość 100 cm Szerokość 25cm Wysokość z pokładem około 23 Wyposażenie : Silnik : EMAX GT2815/06 Regulator HobbyKing HK-SSH50A BEC 50-65A Aparatura : RadioLink 4TEU 4 kanałowy nadajnik i 6 kanałowy odbiornik Serwo MG995 TowerPro metalowe zębatki Pakiet : Turningy 3S (11.1V) 2200 mAh 20-30C KILKA ZDJĘĆ : Pianka będzie nowa i bardziej wyrównana Model jeszcze nie jest dokończony będzie miał jeszcze maszt kotwice i inne bajery W środku jest dobrze odwzorowane wszystko jest barek krzesła i pokład z sterem i innymi przyrządami później wstawię foty Jak wam się podoba ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Fajny. Odmaluj go, dorób elementy makietowe i będzie super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers9077 Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 mam elementy tylko muszę jeszcze właśnie go oszlifować i inne bajerki zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Wiesz co, wszystko ładnie pięknie ,ale 5'te zdjęcie... Panie popraw pan to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers9077 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A co mam poprawić Gdyby tak jaśniej opisać o co chodzi ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A co mam poprawić Gdyby tak jaśniej opisać o co chodzi ?? Patryk servo masz przykrecone tylko na 2 srubach,zamontuj drugi bowden na servo kierunku na jednym bowdenie dlugo nie pociagnie,sruby mocujace silnik troche przydlugie .To tyle z mojej strony i niezapomnij sie pochwalic jak juz bedzie po malowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Wyglada jak "Baltyk" z planow Janusza Wojciechowskiego. Model az sie prosi o mala kuracja odmladzajaca. Zapewne sruba nie grzeszy wybujala sprawnoscia, a i pletwa steru zdaje sie nie byc przykladem wzorowych wlasciwosci hydrodynamicznych. Staranne malowanko (po uprzednim zdarciu starej farby) tez by sie przydalo. Ten model moze jeszcze calkiem porzadnie wygladac. Ach, przy tej okazji jeszcze jedno: mechanike steru w modelu plywajacym korzystniej jest wykonac za pomoca obustronych ciegien. Jednostronny popychacz, szczegolnie jesli jest on cienki i dlugi, narazony jest na latwe wyboczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers9077 Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 A dziękuje za dobre uwagi po większym wglądzie na plany "Bałtyku" stwierdziłem że jest to ten model Mój ojciec robił go 20 lat temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy668 Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Albo zamiast tego druciku miedzianego dać stalowy 2mm jeden i będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 ...dać stalowy 2mm jeden i będzie dobrzeTutaj chodzi nie tylko o sztywnosc (a przez to takze podatnosc na wyboczenia) popychacza. Dodatkowa zaleta zastosowania dwoch ciegien o regulowanej (przynajmniej w niewielkim zakresie) dlugosci jest mozliwosc praktycznie calkowitego wyeliminowania luzu mechaniki pomiedzy serwomechanizmem a sterem. Takie rozwiazanie pozwala na wyeliminowanie drgan pletwy steru w pozycji neutralnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy668 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Ja w moich jachtach 100cm i RG65 mam wszędzie drut stalowy 2mm i nie narzekam od 3 lat . A drgania są tak minimalne żę w praktyce nie mają zauważalnego znaczenia co do kursu jachtu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 A drgania są tak minimalne żę w praktyce nie mają zauważalnego znaczenia co do kursu jachtu .W lodkach rekreacyjnych nie odgrywa to specjalnie istotnej roli, ale w jachtach zawodniczych, charakteryzujacych sie duzymi pletwami sterow o zblizonym do neutralnego polozeniem srodka parcia, drgania generuja zwykle spore opory, wiec nie powinny byc lekcewazone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snikers9077 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 O to bardzo godna uwagi sprawa z tymi drganiami bo nie mogłem ani razu wytrymować tej motorówki jak pływałem na pełnym gazie to chyba jednak wina tych drgań . Dobrze myślę ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Gwoli wyjasnienia - same drgania pletwy steru, pomimo, ze indukuja wydatnie zwiekszone opory, nie wywoluja na tyle wyraznych objawow zewnetrznych, by daly sie zauwazyc na podstawie reakcji modelu na wychylenia steru. Zwykle trudno jest stwierdzic, ze w ogole wystepuja. Dopiero pogorszone osiagi modelu sa wskaznikiem zwiekszonych oporow. Ale zjawisko wibracji stanowi problem glownie w modelach regatowych, natomiast w lodkach rekreacyjnych nie jest az tak istotne. Na podstawie samych zdjec trudno o celna diagnoze, ale mnie to bardziej wyglada na niewystarczajaca sztywniosc wspomnianego popychacza. Byc moze do tego dochodza jeszcze luzy na "przegubach" (zlacza popychacza z dzwigienkami) lub nawet na "panewkach" walu steru. Wowczas wszystkie niedokladnosci nakladaja sie na siebie i lodke trudno wytrymowac. Ale to latwo sprawdzic. Chwyc palcami za pletwe steru i poruszaj nia w obu kierunkach. Jesli dzwigienka serwomechanizmu "stoi" w miejscu, a pletwa steru da sie bez wiekszych oporow obrocic w kierunku popychacza, oznacza to zbyt mala sztywnosc tego ostatniego. Ponadto, wszystko powinno funkcjonowac bez nadmiernego "klekotania". Ach, jeszcze jeden drobiazg. Pletwa steru znajduje sie bezposrednio w strumieniu tworzonym przez srube, wiec zwiekszenie obrotow moze w pewnym stopniu wplywac na sterownosc modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi