Lomis Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Witam, Oczekując na wnętrznosci do TOTO zaczął chodzić mi po głowie pewien pomysł, a mianowicie zbudowanie z depronu RWD 5 według planów Skazoo, ale powiększony dwukrotnie ( małe jest piekne ale duże daje większą satysfakcję ) . Co sądzicie o tym pomyśle ?? Czy według was, doświadczonych modelarzy ma to szanse latać i dawać dużo frajdy
armand Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Tak. Tylko trzeba przemyśleć konstrukcję.
Lomis Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 Nad konstrukcją ostro myślę ale bez forumowych rad na pewno się nie obejdzie. Z projektu Skazoo zostanie pewno tylko zarys Napędzać go elektrykiem czy lepiej przy takim rozmiarze spaliną ?
Cimek Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Jacku widziałbym prędzej taki model jako elektryk...
Vadic Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 ja może nie jestem doświadczony ale wg mnie to materiały z których będzie Pan budował powinny być 2x grubsze niz jest w planach. Wychodzi na to, że np. żeberka z depronu 12mm lub 2 sklejone 6 mm a poszycie z depronu 6mm. Ja nie wiem jak Panu to wyjdzie ale szczerze życze powodzenia. Jeżeli się uda to w przyszłości też sobie takie coś zrobię
pyton Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 odważny pomysl ale co do depronu no cienko to widze, gotowy moze za duzo wazyc jak na depron. chyba zeby byl podwójny dobrze wzmocniony i naprawde przemyslany. będę trzymał kciuki
armand Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Prosta sprawa - wystarczy porównać gęstość energii w ogniwach i paliwie, założyć czas lotu, i odpowiedź jest czy elektryk czy spalina.
Bruno Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Ja latam rwd5 o rozpiętości 170cm. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=43007 Model lata jak dla mnie super Zmieniłem układ listewek wzmacniających. Skrzydła to rdzenie styro oklejone depronem z dwoma listewkami sosnowymi. Przód modelu wzmocniłem od zewnątrz laminatem. Polecam też przeczytać: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5493&postdays=0&postorder=asc&start=0
utopia Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Dużego RWD budował Baxter - latało to jak ponton powoli majestatycznie ale wymagało doważenia z tego co mówił - jest temat na forum
PiotrekWLKP Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Będę kibicował... większe też bywają :wink: :arrow:
Lomis Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 Nie pozostaje mi nic innego tylko brać się do roboty. Postępy prac jak i katastrofy bedą widoczne w tym wątku :lol2:
Cimek Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Będę w miarę możliwości doglądał projektu! Życzę powodzenia!
Pawel_W Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 ja może nie jestem doświadczony ale wg mnie to materiały z których będzie Pan budował powinny być 2x grubsze niz jest w planach. Wychodzi na to, że np. żeberka z depronu 12mm lub 2 sklejone 6 mm a poszycie z depronu 6mm. Ja nie wiem jak Panu to wyjdzie ale szczerze życze powodzenia. Jeżeli się uda to w przyszłości też sobie takie coś zrobię Nie masz racji. To nie takie proste W Extrimie dźwigar to balsa 6mm. Czy w modelu 2m (extrim x 2), który już od biedy nadaje się na napęd benzyną 50ccm wystaczry dźwigar z samej balsy 12mm? Ech chłopaki chłopaki, piszcie, jak wiecie, a nie jak "wam się wydaje"...
pyton Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Nie masz racji. To nie takie proste W Extrimie dźwigar to balsa 6mm. Czy w modelu 2m (extrim x 2), który już od biedy nadaje się na napęd benzyną 50ccm wystaczry dźwigar z samej balsy 12mm? Ech chłopaki chłopaki, piszcie, jak wiecie, a nie jak "wam się wydaje"... A kto tu mówił cos o dżwigarze z balsy :?: Chodzilo o to z czego ma być zbudowany, czyli o depron :|
extream Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Nie masz racji. To nie takie proste W Extrimie dźwigar to balsa 6mm. Czy w modelu 2m (extrim x 2), który już od biedy nadaje się na napęd benzyną 50ccm wystaczry dźwigar z samej balsy 12mm? Ech chłopaki chłopaki, piszcie, jak wiecie, a nie jak "wam się wydaje"... A kto tu mówił cos o dżwigarze z balsy :?: Chodzilo o to z czego ma być zbudowany, czyli o depron :| Chodzi o grubość materiału.... myślcie jak czytacie... Do modelu pod benzynę nie włożymy balsowego dźwigaru nawet jeśli miałby mieć 20 mm.
Lomis Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Spokojnie Panowie model w założeniu ma być depronowy, skrzydła tez depronowe, dzwigary listwy sosnowe + sklejka, poszyte 3 mm depronem. Zastanawiam sie teraz z ilu kawałków mam je zrobić , czy "klasyczne" dwie cześci( prawe,lewe ) czy trzy częsciowe, środek ( 60-80 cm) zamontowany na stałe do kadłuba i dołączane płaty. No i jeszcze problem napedu . Przy zakładanej masie 1,5-2 kg chyba zrobie na spaline. Jesli miałby latać dlużej niż 10 min napęd elektryczny bedzie cięższy i droższy ( a koszty dla mnie mają spore znaczenie)
Cimek Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Wiesz co ,do takiego modelu to z 500watów silnik, zasilanie 4s i spokojnie te 10 min lotu może uzyskać Tylko małe KV silnika +duże śmigło
armand Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 (..) Do modelu pod benzynę nie włożymy balsowego dźwigaru nawet jeśli miałby mieć 20 mm. I tu się grubo mylisz. Wszystko zależy od konstrukcji i "rodzaju" (tzw. twardości) balsy
Lomis Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Wiesz co ,do takiego modelu to z 500watów silnik, zasilanie 4s i spokojnie te 10 min lotu może uzyskać Tylko małe KV silnika +duże śmigło Tak właśnie liczyłem, tylko taki zestaw jest droższy niz spalinka np S52A, i ciągle się zastanawiam
Rekomendowane odpowiedzi