Skocz do zawartości

Jak wykonać sterowanie otwierania kabiny?


Klawish

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kolega wykonuje piekny model Fw152 jako makiete i chcieliśmy przerobić serwomechanizm do otwierania kabiny coś w podobie jak na filmiku

 

 

ale nie bardzo mogliśmy znaleść rozwiązanie podłączenia krańcówek.

miało by to wyglądać tak że kabinke otwieramy przełącznikiem dwupozycyjnym w aparaturze, wykonuje ona ruch do tyłu po uruchomieniu krańcówki zatrzymuje się, po przełączeniu przełącznika zamyka się i w końcowym położenia uruchamia drugą krańcówke która zatrzymuje silnik.

 

a zapomniałem dodać że z serwomechanizmu chcemy wykorzystać tylko elektronike do sterowania silnik z przekładnią pochodzi chyba z cd wszystko pięknie działa możemy zmieniać obroty ale nie możemy zatrzymać pracy.

 

Może ktoś z forumowiczów wykonał już coś takiego albo wie jak to zrobić za pomoc z góry dziekuje

 

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby wyrzucić przekładnie, (może nie wszystkie) a spowolnić wszystko tą kosteczką z HK. Silnik bezpośrednio napędzający długi gwintowany pręt. Bez krańcówek, ża to z małym bezpiecznikiem sprężynowym - docisk zamkniętej kabinki. Długość działania wyregulować przez EPA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Łukaszu.

 

Taki mechanizm o jaki Ci chodzi jest zastosowany w podwoziu chowanym w moim MiG'u. Jest tam dźwignik śrubowy i mikrosilnik z przkładnią. Niestey musicie posiadać sterownik do tego. Działa on w ten sposób, że pod wpływem oporu (gdy śruba wykręci się na maxa) - odłącza zasilanie. Ponowne załączenie powoduje pracę w przeciwną stronę. I tak do znudzenia.. :(

Jeśli chcesz, to jutro wieczorkiem porobię zdjęcia tego ustrojstwa razem ze sterownikiem. Jeśli spasuje Ci to urządzenie, to podam Ci namiar do sklepu w USA (i może w Niemczech) gdzie można to kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega poradził sobie z tym inaczej. wylutował kilka rzeczy z sterownika serwa i działa jako "przeżutnik" lewo prawo z zabezpieczeniem przeciążeniowym jak dojdzie do konca to się zatrzymuje na oporze ale dla bezpieczeństwa elektroniki jest wykorzystany przełącznik trzypozycyjny i po otwarciu lub zamknięciu przełączamy w neutrum. ale rolę swoją spełnia wyśmienicie

 

dzięki za dobre chęci pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.