Mars_2000 Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Hej, Mam pytanko do znawców tematu... Szukałem odpowiednika silnika AXI 2208/34 i w United Hobbies znalazłem podobny, który de facto już dzisiaj nawet zamówiłem: KDA20-28M Dimentions: 28x28mm Rating: 1050kv Battery Config: 3 Lipo Cells Shaft: 3.175mm Weight: 43gr Standard Current: 4-12A Max Current: 15A Suggested Prop: 9x4.7 Zapodaję linka: http://www.unitedhobbies.com/unitedhobbies/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4701 Pytanie mam następujące: Czy regiel, który posiadam - Dynam 18A jest wystarczający do niego zakładając że użyję sugerowanego śmigła 9x4,7 lub mniejszego 8x4? Model do którego zamierzam go wykorzystać ma mieć ok. 400gram w wersji "gotowy do startu" i chciałbym docelowo latać nim szybko robiąc przy tym podstawowe akrobacje. Silnik AXI (wg informacji producenta) pobiera zdecydowanie mniejsze prądy rzędu 4-7 A i trochę się zacząłem martwić czy aby nie czeka mnie jeszcze jeden wydatek na mocniejszy regiel :? Niby prąd maksymalny ma wynieść nie więcej niż 15A ale czy te 3A więcej w reglu stanowi wystarczający zapas ? Pozdrawiam, Mars_2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 regiel ma 18A ciągłego i pewnie z 25A chwilowego wiec nie powinien sie spalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Prąd do 12A powinien silnik znieść podczas długotrwałej pracy, 15A to prąd, który wytrzyma przy bardzo dobrym chłodzeniu i stanowczo krócej, inaczej magnesy się ugotują. A to ile silnik będzie pobierał zależy od jego obciążenia, czyli od Twojej decyzji odnośnie rozmiaru i skoku śmigła. Najlepiej dobrać śmigło tak, żeby zmieścić się przed tymi 12 amperami. W granicach 10A będzie sprawnie i wystarczająco dla modelu 400g. Regulator spokojnie wytrzyma i silnik również, jeśli nie przeciążysz ponad normę układu (mała sprawność, duże straty mocy, możliwość przegrzania silnika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 4 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Prąd do 12A powinien silnik znieść podczas długotrwałej pracy, 15A to prąd, który wytrzyma przy bardzo dobrym chłodzeniu i stanowczo krócej, inaczej magnesy się ugotują. A to ile silnik będzie pobierał zależy od jego obciążenia, czyli od Twojej decyzji odnośnie rozmiaru i skoku śmigła. Najlepiej dobrać śmigło tak, żeby zmieścić się przed tymi 12 amperami. W granicach 10A będzie sprawnie i wystarczająco dla modelu 400g. Regulator spokojnie wytrzyma i silnik również, jeśli nie przeciążysz ponad normę układu (mała sprawność, duże straty mocy, możliwość przegrzania silnika). Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. Niestety, nigdzie nie znalazłem gotowych tabel lub dodatkowych opisów dla tego silnika pokazujących std. obciążenie oraz to szczytowe dla różnych wielkości śmigieł i skoków. Tak więc chyba sam będę trochę zmuszony eksperymentować w kwestii optymalnego doboru śmigła, żeby spróbować się zmieścić do wspomnianych przez Ciebie ok. 10A. Myślę o wykorzystaniu śmigieł 8x4 lub max 9x4,7 i pewnie jak paczka z silnikiem przyjedzie to pomierzę sobie amperaż standardowym miernikiem elektrycznym (chyba da się to zrobić w ten sposób ? :? ) i będę widział jak szybko i czy w ogóle przekraczam tę sugerowaną granicę. Pozdrawiam, Mars_2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.