dlugi1974 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Witam szanownych kolegów. Mam mały problem , mianowicie jakiś czas temu kupiłem model TW-738-2 chyba większości znane Chińskie latadło. Problem polega na tym że w krótkim czasie usmażyłem już drugi silnik . Moje pytanie jaki silnik w miarę tani szczotkowy polecilibyście do tego modelu ? oto dane producenta modelu - długość: 840 mm, - rozpiętość skrzydeł: 1480 mm - waga modelu: około 550g, - zasięg: około 300 metrów, - czas lotu około 15 minut, - silnik klasy 480, - akumulator 9,6V - 1100mAh Ni-MH (w komplecie), - czas ładowania akumulatora: 3 - 4 godziny, - kadłub wykonany z plastiku, - skrzydła z pianki EPP. Dodam że oryginalny pakiet zamieniłem na LiPo 11,1 V 2200mAh i regulator na Regulator Jeti JES 020 z BEC . Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.
madrian Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Kup firmowy silnik klasy 480 i załóż do niego dedykowane przez producenta śmigło. I przed lataniem - zmierz pobierany prąd na pełnym gazie. Przewoltowałeś silnik, ale zostawiłeś stare śmigło. Musiał więc pracować znacznie ciężej. I to było przyczyną spalenia silnika. Powinieneś razem z pakietem, dobrać nowe śmigło.
dlugi1974 Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 Witam dzięki za odpowiedź , jest jeden mały problem ten model to elektroszybowiec ze składanym śmigłem a chyba wyboru wielkiego w takich śmigłach nie ma. A inna sprawa to coś mi się wydaje że nie był to silnik 480 tak jak podaje producent tylko słabszy ale nie wiem jak to sprawdzić.
madrian Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Dlatego kup nowy, od innego producenta z dokładnymi i pewnymi danymi rechnicznymi. A jakiś wybór w śmigłach jednak jest. :wink:
dlugi1974 Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 Witam , ale z tego co widzę 480 mają napięcie 7,8 v a ja mam pakiet 11.1
Air Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Klasa 480 nie musi oznaczać, że silnik ma być szczotkowy - są bezszczotkowe 480-tki - a w zasadzie silniki odpowiadające im dokładnie wymiarami (są też 480-tki szczotkowe przystosowane pod 3S LiPo - np. MiG 480 3Li. Ale jeśli zamieniać na coś to na bezszczotkowy (zakładając, że oryginalny silnik jest szczotkowy - konieczna jest też zmiana regulatora). Co do śmigieł składanych - wybór jest równie duży jak w przypadku stałych, a nawet większy ze względu na kilka różnych szerokości mocowań łopat ;]
dlugi1974 Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 Witam , mam jeszcze jedno pytanie , posiadam dwa silniki „IGARASHI N2738-51” niestety te silniki mają zakres od 3 v do 18 V i przy moim śmigle 6x4 i zasilaniu 11,1V daje kiepski ciąg czy gdybym zastosował większe śmigło np. 8x4 ten silnik przy 11,1 V dałby lepsze efekty?
dlugi1974 Opublikowano 22 Października 2011 Autor Opublikowano 22 Października 2011 Panowie no proszę tylko o odpowiedź tak to coś da lub nie to nie ma sensu ??
bzik4 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 dlugi1974, według mnie to niema sensu, te silniki przy 12V mają ok 12 tys obrotów trochę za mało, chyba że dałbyś pakiet 4S ale to już pomyłka. Kup silnik e-max 2822 za 30pln i do tego regulator 20A za kolejne 30 i będziesz latał!
dlugi1974 Opublikowano 22 Października 2011 Autor Opublikowano 22 Października 2011 oki Dzięki i o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi