Skocz do zawartości

budowa wyczynowego szybowca f3j/m


awiator98

Rekomendowane odpowiedzi

witam chcial bym prosić o sugestie przy planowaniu sylwetki tego modelu typu

wydluzenie skrzydla

wzniosy

proporcje centroplata do uszu

usterzenie klasyczne czy pływajace

profil mysle o sd7048 lecz jest on niedostępny w profili 1

dzwigary 8x3 sosna z przekladka balsa 5mm

keson balsa srednio twarda 1,5mm

myslalem o skrzydlach trojdzielnych jakie sa opine na taki wariant usytulowania bagnetow czy warto

kadlub na 90 % laminatowy

Myśle o modelu podobnym jaki Mariusz Wrona wykonał o nazwie Condor .

Z góry dziekuje za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz to od siebie odradzam dzielenia skrzydła w żaden sposób- każde łączenie wymaga wzmocnień co zwiększa wage a poza tym to zawsze słaby punkt. No a jeżeli ze względu na transport musisz- to faktycznie na trzy, unikałbym dzielenia w centra, jak dla mnie lepiej zrobić mocny centropłat który wytrzyma mocne holowania.

Usterzenie klasyczne, nie baw się w pływający bo duża efektywność Ci nie potrzebna w takim modelu.

Na twoim miejscu co do projektu skrzydła wzorowałbym się na modelu Allegro Marka Dreli, bo kadłub zrobiłbym już inaczej- dłuższy przód i nie bawiłbym sie w pływający statecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej technologi planujesz wykonać skrzydła?

 

 

Tutaj masz plan wyczynowego F3J

http://charlesriverrc.org/articles/supra/supra.htm

 

Ogólnie by zbudować model wyczynowy obecnie trzeba wejść w laminaty. Tradycyjna konstrukcja płatowca się nie sprawdzi. No chyba że model ma być mniej wyczynowy a bardziej rekreacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie zniechęcajcie młodego człowieka!! Na poziomie zawodów " Młodzi modelarze lotnicy na start " nie potrzeba super wyczynowych latadeł. Konstrukcje balsa-rdzeń czy typowo konstrukcyjny model bedzie idealny dla młodego pilota. Start z holu ręcznego nie powoduje takich sił niszczących jak hol z bloczkiem. W takich zawodach wygrywają sprawni i wlatani zawodnicy a nie super model. Wielokrotnie widziałem jak dobry pilot ze "słabym" modelem kopał :ass: właścicielowi wypasionej super wyczynówki. Na początku trening i jeszce raz trening a później super model.

 

pozdrawiam

 

ps. jeden z moich kolegów mawia: "węgiel sam nie wygrywa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Wojtek - jeśli młody, 13 letni (przymierzający się do lizania tematu.....?) zniechęci się po powyższym - to i dobrze się stanie !

Jeśli taki młodzian potrafi w miarę prosto poskładać Jaskółkę 80 to niech się weźmie za Pelikana czy inną sprawdzoną konstrukcję F3J/M. Jak nauczy się startu z holu, przestanie w powietrzu mylić kierunki i nie każde lądowanie zakończy się remontem modelu to może zacząć myśleć o "poprawianiu sylwetki" modelu. Każda inna droga - to droga pomyłka !

Nie mam nic przeciw powiewowi młodości i świeżości....Ale mierz siły na zamiary !

Zapomniałem kto to powiedział.... !!

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

No to bomba !

Teraz zrób nim z 1000 startów i tyleż lądowań.... Starty mogą być z gumy ! Postaraj się, aby z 50 lądowań (z tego 1000) wyszło Ci w kręgu o promieniu 25m od siebie. Możliwie w szerokim spektrum warunków - zima, deszcz, kiepska widzialność, wiatr 6-12m/sek........ Upał i cisza też ! Na 1001 lot zafunduj sobie gadający zegarek i ustaw na 1 - 1,5min. Włączasz gadułę, szybki start i lądowanie w czasie +, -, 5 sek od komunikatów gaduły. Jak uda Ci się 10 x pod rząd wylądować z tolerancją 5 sek. poproś bardziej doświadczonych modelarzy szybowników i wspólnie zastanówcie się nad tym: czego nie umiesz jeszcze Ty a czego za Chiny Ludowe ten model nie zrobi..... Wtedy będziesz wiedział, czego oczekiwać od bardziej wyczynowego modelu i w którą stronę się zwracać. Propozycji jest co najmniej kilka. Uwierz mi, że spartolony Pelikan lata o wiele lepiej niż spartolony Condor !

Nawet, gdyby Ci Mariusz (hipotetycznie) zrobił najlepszego Condora, jaki wyszedł spod jego ręki to nauczyć się nim dobrze latać zajmie Ci więcej czasu niż wyszydzanym Pelikanem. A co z naprawą takiego czy w podobnej technologi wykonanego modelu ?

Ciemno coraz szybciej - czasu do przemyśleń trochę więcej.... A w przerwach lataj, lataj, lataj, naprawiaj i lataj ! Na zakładanie takich wątków - szkoda czasu ! Życie masz tylko jedno !

Pozdrawiam - Jurek

 

P.S.

Zajrzyj do działu ESA i popatrz na relację Twojego rówieśnika, zwłaszcza na 2 i 3 zdjęcie.

Wierzę, że zrobił to sam ! Czy w tym kontekście rozmowa o wyczynowym następcy nie pachnie Ci przerostem formy nad treścią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Startuje w zawodach :) zacząłem w tym sezonie i opanowanie lotu na silniku w S8 (na razie tylko na 20) i lądowanie na punkt +-7 sekund od wyznaczonego czasu nie stanowi problemu. Co do wykorzystania termiki, to się zgodzę, ale wydaje mi się że to bardziej kwestia doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, chciał bym zrobić wyczynowy model F3F.

Pomoże ktoś ? Jaki profil ? Jaki materiał ?

Jakie wymiary ? Gdzie kupić materiał ? Jak skleić ? Jak zrobić formę ?

Skąd wsiąść frezarkę ? Jaki materiał ?

Jakie szkło ? Jaka żywica ? Jakie kąty ?

 

Kurde, nikt nic nie ma do robienia modeli, nikt nie zniechęca was chłopaki.

Bardzo fajnie że chcecie budować modele. Wszak to podstawa.

Ale bardzo proszę. CZYTAJCIE materiały na tym forum.

Czytajcie materiały i literaturę dostępną na rynku, książki klasyki, plany.

Wszystko już zostało napisane.

 

 

Sorki ze się wzniecam ale taki jest fakt.

Forum trochę odkorowuje i nie oczekujecie że wszystko zostanie powiedziane wprost, na tacy.

 

Na etapie młodzieżowym będę proponował zestaw modelu lub gotowy model.

I szukanie odpowiedzi dlaczego taki jaki mam jest lepszy od innego.

I co zrobić żeby latał lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.