Skocz do zawartości

Zapłon elektroniczny- budowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak. Do pinu 2.

Na stronie 6 w PDF widać połączenia w postaci obrazku ( jako czujnik narysowany jest przerywacz mechaniczny - breakers ).

Opublikowano

A gdzie na czujniku hala ma sie poajwaiać napięcie. U mnie napięcie na nóżce sygnałowej pojawia się względem plusa zasilania. Czy to dobrze?? Czy napięcie nie ma sie pokazywać względem minusa??

Opublikowano

Jeżeli korzystasz nadal z czujnika FS211F - to układ zwiera do masy wyjście gdy odpowiedni biegun jest przed czujnikiem ( dlatego miernik pokazuje ci różnicę potencjałów pomiędzy + a wyjściem ).

Wyjście czujnika łączysz bezpośrednio z modułem z AVT - powinno ci od razu zadziałać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego??

 

Proszę o dalszą pomoc

 

PS.

 

Spróbuję jeszcze zrobic ten układ:

http://imageshack.us/photo/my-images/28/zapeleczas.jpg/

 

Czy podłączenie halla ma wyglądać tak.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b101de11bba713e.html

 

Czy ktoś miał styczność z tym układem?? Czy on w ogóle sie nadaje? Wydaje mi się, ze zaprojekttowany podobnie. Czemu takie dziwne jest podłączenie cewki do IRFa?

Opublikowano

Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego??

 

Proszę o dalszą pomoc

Jakie wzmocnione? Co wzmocnione?

Ten układ to jest zwykły klucz tranzystorowy w układzie Darlingtona odciążający styki przerywacza.

Jaką cewkę chcesz tym wysterować?

 

Michał

Opublikowano

Mateusz nic nie przewijaj i nie kombinuj jak już ci mówiłem cewka 6v jest w skuterkach czyli kazdy sklep gdzie sprzedawane są graty do skuterków np.

http://www.lantis.pl/cewka-zaplonowa-skutery-skuter-p-1716.html?cPath=316_331

 

A to chybiona rada, ponieważ ta cewka jest do zapłonów CDI a nie bateryjnych.

Cewki bateryjne będą na tyle duże i ciężkie że bez sensu będzie je ładować do samolotu.

 

Do tego zastosowania w grę wchodzi jedynie zapłon DC-CDI z przetwornicą, a to nie jest taka banalna sprawa.

 

Michał

Opublikowano

zapomniałem zmazac scieżki idącej do minusa. Możecie sprwdzić czy to jest dobrze narysowane?

 

Ok dzięki wszystkim za udzieloną pomoc. Układ, który wczoraj pokazałem działa wyśmienicie.

Opublikowano

Kupiłem dziś cewkę do skuterka, jednak jest ona zasilana prądem zmiennym. Teraz pytanie do obeznanych w temacie. Czy da się zrobić na wyjściu jakąs przetwornicę, która by zwiększyła napięcie do około 80VAC??

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie. Jak ma być podłączony czujnik halla- czy tak aby cewka była pod napieciem przez wieksza czesc obrotu, i napięcie zanikało tylko na czas wyczucia pola magnetycznego, czy odwrotnie?

 

Pytam się, poniewaz silnik mi ładnie palił, ale uzyskuje tylko wolne obroty. Próbowałem z rożnymi momentami zaplonu, ale niewiele sie zmienia. Może ma to być tak jak napisałem wczesniej, zeby uklad miał "wiecej" czasu na wyładowanie napiecia??

 

Myśle że zrozumieliście moj problem i prosze o pomoc.

Opublikowano

To zależy od cewki.

Cewka bateryjna podłączona jest przez większą część cyklu do zasilania, które przerywane jest na moment wytwarzania iskry.

 

W zapłonie CDI, kondensator w którym gromadzona jest energia do wytworzenia iskry ładowany jest przez większą część cyklu, ale jego rozładowanie zasilające cewkę trwa relatywnie krótko.

 

Michał

Opublikowano

Tak właśnie jest w samochodzie, że spadek napiecia na cewce(otwarcie styku przerywacza) powoduje przeskok iskry na swiecy...Na chłopski rozum cewka podłaczona jest do akumulatora cały czas a odłączana tylko w momecie przeskoku iskry.

 

Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....

Opublikowano

... Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....

Ba, na czwartej celi jest nawet specjalny odczep... :devil:
Opublikowano

... Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....

Ba, na czwartej celi jest nawet specjalny odczep... :devil:

Gdzie coś takiego było??? W starych fordach jest coś takiego jak rezystor balastowy który obniża napiecie do 8V...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.