Skocz do zawartości

Zapłon elektroniczny- budowa


mateusz_mateusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Układ znów mi szwankuje.

Czy moglby mi ktos powiedziec gdzie wpiac sygnał z czujnika w tym schemacie.

 

http://sklep.avt.pl/p/pl/43359/uklad+elektronicznego+zaplonu+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

 

Wydaje mi się, że do nóżki drugiej, ale wolałbym się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korzystasz nadal z czujnika FS211F - to układ zwiera do masy wyjście gdy odpowiedni biegun jest przed czujnikiem ( dlatego miernik pokazuje ci różnicę potencjałów pomiędzy + a wyjściem ).

Wyjście czujnika łączysz bezpośrednio z modułem z AVT - powinno ci od razu zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego??

 

Proszę o dalszą pomoc

 

PS.

 

Spróbuję jeszcze zrobic ten układ:

http://imageshack.us/photo/my-images/28/zapeleczas.jpg/

 

Czy podłączenie halla ma wyglądać tak.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b101de11bba713e.html

 

Czy ktoś miał styczność z tym układem?? Czy on w ogóle sie nadaje? Wydaje mi się, ze zaprojekttowany podobnie. Czemu takie dziwne jest podłączenie cewki do IRFa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego??

 

Proszę o dalszą pomoc

Jakie wzmocnione? Co wzmocnione?

Ten układ to jest zwykły klucz tranzystorowy w układzie Darlingtona odciążający styki przerywacza.

Jaką cewkę chcesz tym wysterować?

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz nic nie przewijaj i nie kombinuj jak już ci mówiłem cewka 6v jest w skuterkach czyli kazdy sklep gdzie sprzedawane są graty do skuterków np.

http://www.lantis.pl/cewka-zaplonowa-skutery-skuter-p-1716.html?cPath=316_331

 

A to chybiona rada, ponieważ ta cewka jest do zapłonów CDI a nie bateryjnych.

Cewki bateryjne będą na tyle duże i ciężkie że bez sensu będzie je ładować do samolotu.

 

Do tego zastosowania w grę wchodzi jedynie zapłon DC-CDI z przetwornicą, a to nie jest taka banalna sprawa.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Jak ma być podłączony czujnik halla- czy tak aby cewka była pod napieciem przez wieksza czesc obrotu, i napięcie zanikało tylko na czas wyczucia pola magnetycznego, czy odwrotnie?

 

Pytam się, poniewaz silnik mi ładnie palił, ale uzyskuje tylko wolne obroty. Próbowałem z rożnymi momentami zaplonu, ale niewiele sie zmienia. Może ma to być tak jak napisałem wczesniej, zeby uklad miał "wiecej" czasu na wyładowanie napiecia??

 

Myśle że zrozumieliście moj problem i prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od cewki.

Cewka bateryjna podłączona jest przez większą część cyklu do zasilania, które przerywane jest na moment wytwarzania iskry.

 

W zapłonie CDI, kondensator w którym gromadzona jest energia do wytworzenia iskry ładowany jest przez większą część cyklu, ale jego rozładowanie zasilające cewkę trwa relatywnie krótko.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest w samochodzie, że spadek napiecia na cewce(otwarcie styku przerywacza) powoduje przeskok iskry na swiecy...Na chłopski rozum cewka podłaczona jest do akumulatora cały czas a odłączana tylko w momecie przeskoku iskry.

 

Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....

Ba, na czwartej celi jest nawet specjalny odczep... :devil:

Gdzie coś takiego było??? W starych fordach jest coś takiego jak rezystor balastowy który obniża napiecie do 8V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.