mateusz_mateusz Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Układ znów mi szwankuje. Czy moglby mi ktos powiedziec gdzie wpiac sygnał z czujnika w tym schemacie. http://sklep.avt.pl/p/pl/43359/uklad+elektronicznego+zaplonu+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html Wydaje mi się, że do nóżki drugiej, ale wolałbym się upewnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Tak. Do pinu 2. Na stronie 6 w PDF widać połączenia w postaci obrazku ( jako czujnik narysowany jest przerywacz mechaniczny - breakers ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 A gdzie na czujniku hala ma sie poajwaiać napięcie. U mnie napięcie na nóżce sygnałowej pojawia się względem plusa zasilania. Czy to dobrze?? Czy napięcie nie ma sie pokazywać względem minusa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Jeżeli korzystasz nadal z czujnika FS211F - to układ zwiera do masy wyjście gdy odpowiedni biegun jest przed czujnikiem ( dlatego miernik pokazuje ci różnicę potencjałów pomiędzy + a wyjściem ). Wyjście czujnika łączysz bezpośrednio z modułem z AVT - powinno ci od razu zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego?? Proszę o dalszą pomoc PS. Spróbuję jeszcze zrobic ten układ: http://imageshack.us/photo/my-images/28/zapeleczas.jpg/ Czy podłączenie halla ma wyglądać tak. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b101de11bba713e.html Czy ktoś miał styczność z tym układem?? Czy on w ogóle sie nadaje? Wydaje mi się, ze zaprojekttowany podobnie. Czemu takie dziwne jest podłączenie cewki do IRFa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Wszystkie częsci kupiłem nowe i dalej nie działa. W ogole nie przewodzi traznzystor, na który podawany jest sygnł, a na drugim tranzystorze już jeest napięciem ale nadal nie wzmocnione. Nie weim o co w tym wszytstkim chodzi, może ktoś mogłby sprawdzić, jak ten układ spisuje sie u niego?? Proszę o dalszą pomoc Jakie wzmocnione? Co wzmocnione? Ten układ to jest zwykły klucz tranzystorowy w układzie Darlingtona odciążający styki przerywacza. Jaką cewkę chcesz tym wysterować? Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Mateusz nic nie przewijaj i nie kombinuj jak już ci mówiłem cewka 6v jest w skuterkach czyli kazdy sklep gdzie sprzedawane są graty do skuterków np. http://www.lantis.pl/cewka-zaplonowa-skutery-skuter-p-1716.html?cPath=316_331 A to chybiona rada, ponieważ ta cewka jest do zapłonów CDI a nie bateryjnych. Cewki bateryjne będą na tyle duże i ciężkie że bez sensu będzie je ładować do samolotu. Do tego zastosowania w grę wchodzi jedynie zapłon DC-CDI z przetwornicą, a to nie jest taka banalna sprawa. Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 zapomniałem zmazac scieżki idącej do minusa. Możecie sprwdzić czy to jest dobrze narysowane? Ok dzięki wszystkim za udzieloną pomoc. Układ, który wczoraj pokazałem działa wyśmienicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Kupiłem dziś cewkę do skuterka, jednak jest ona zasilana prądem zmiennym. Teraz pytanie do obeznanych w temacie. Czy da się zrobić na wyjściu jakąs przetwornicę, która by zwiększyła napięcie do około 80VAC?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Jeszcze jedno pytanie. Jak ma być podłączony czujnik halla- czy tak aby cewka była pod napieciem przez wieksza czesc obrotu, i napięcie zanikało tylko na czas wyczucia pola magnetycznego, czy odwrotnie? Pytam się, poniewaz silnik mi ładnie palił, ale uzyskuje tylko wolne obroty. Próbowałem z rożnymi momentami zaplonu, ale niewiele sie zmienia. Może ma to być tak jak napisałem wczesniej, zeby uklad miał "wiecej" czasu na wyładowanie napiecia?? Myśle że zrozumieliście moj problem i prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 To zależy od cewki. Cewka bateryjna podłączona jest przez większą część cyklu do zasilania, które przerywane jest na moment wytwarzania iskry. W zapłonie CDI, kondensator w którym gromadzona jest energia do wytworzenia iskry ładowany jest przez większą część cyklu, ale jego rozładowanie zasilające cewkę trwa relatywnie krótko. Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Ok dziękuję. Dzis spróbuje zrobic tak jak pan napisał i dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Tak właśnie jest w samochodzie, że spadek napiecia na cewce(otwarcie styku przerywacza) powoduje przeskok iskry na swiecy...Na chłopski rozum cewka podłaczona jest do akumulatora cały czas a odłączana tylko w momecie przeskoku iskry. Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 ... Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....Ba, na czwartej celi jest nawet specjalny odczep... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 ... Co ciekawe w starszych autach z instalacją 12V cewka jest zasilana cały czas 8 voltami....Ba, na czwartej celi jest nawet specjalny odczep... :devil: Gdzie coś takiego było??? W starych fordach jest coś takiego jak rezystor balastowy który obniża napiecie do 8V... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Po prostu nigdy się z tym nie spotkałem, żartowałem jak zwykle, sorki... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 23 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 nadal to samo, silnik pięknie pali i ładnie chodzi na wolnych obrotach, ale reakcja na gaz jest prawie zerowa. Macie jeszcze jakies pomysły?? Układ może byż za wolny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 moim zadaniem zła cewka, podłącz na próbę cewkę od auta.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi