Skocz do zawartości

zmniejszenie maksymalnego zakresu prędkości silnika


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie Turnigy 9x. Czy ta aparatura posiada funkcję, która daje możliwość zmniejszenia maksymalnego ciągu silnika (jego maksymalnej prędkości obrotowej) ? To się chyba nazywa Dual Rate ale nie jestem pewien czy ten termin odnosi się również do zmniejszenia zakresu regulacji silnika "w górę".

Czy po włączeniu takiej funkcji zapewne wydłuży się czas pracy modelu. Jak to wygląda w praktyce ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się ale wówczas zmiana obrotów nie jest liniowa. Do połowy wychylenia drążka silnik przyspiesza a potem obroty są takie same. Nie ma możliwości, żeby prędkość zwiększała się liniowo od dolnego położenia drążka aż do jego maksymalnego wychylenia ?

No i w jaki sposób zmniejszyć jeszcze moc (maksymalne obroty) silnika ?

Ostatecznie mogę dać pakiet 2S (obecnie mam 3S).

Tak a propos - silnik bezszczotkowy, który posiadam jest bardzo "elastyczny". Może pracować przy napięciu od 7,4V - 18,5V. Czy można się dowiedzieć, przy jakim napięciu ma największą wydajność ? Chodzi mi o stosunek poboru mocy do sprawności. W nocie katalogowej nie znalazłem takich danych.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do połowy wychylenia drążka silnik przyspiesza a potem obroty są takie same

Najczęściej w nadajnikach regulacja EPA czy Travel Adj. może odbywać się w sposób symetryczny względem środkowego położenia drążka (w całym zakresie ruchu) lub asymetryczny czyli albo od połowy w górę lub od połowy w dół. Zwróć uwagę, jaką opcję wybrałeś, może asymetryczną, bo opisany objaw na to wskazuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Andrzeju.

Faktycznie, znalazłem tą regulację. W aparaturze Turnigy 9x jest "krzywa" gazu, która można zmieniać za pomocą czterech punktów. Fabrycznie jest ustawiona liniowo w zakresie od 0-100%.

Mam jeszcze do Ciebie prośbę. Jeśli to nie kłopot - czy mógłbyś mi napisać na temat różnic w ustalaniu miękkiego startu za pomocą karty programującej regulator a zmiany ustawień powyższej krzywej w aparaturze ?

Opisałem sprawę w moim innym poście w czwartej odpowiedzi (sprawa dotyczy różnic w ustalaniu parametrów pracy silnika z poziomu karty programującej regulator względem zmiany ustawień krzywej bezpośrednio w aparaturze) :

tutaj

Będę wdzięczny za uwagi odnośnie powyższego tematu.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.