Dolce Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Witam. Mam pytanie odnośnie Turnigy 9x. Czy ta aparatura posiada funkcję, która daje możliwość zmniejszenia maksymalnego ciągu silnika (jego maksymalnej prędkości obrotowej) ? To się chyba nazywa Dual Rate ale nie jestem pewien czy ten termin odnosi się również do zmniejszenia zakresu regulacji silnika "w górę". Czy po włączeniu takiej funkcji zapewne wydłuży się czas pracy modelu. Jak to wygląda w praktyce ? Pozdrawiam.
Sidey Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Możesz to zrobić za pomocą E.POINT, zmniejszysz zakres działania kanału gazu. Mniejszy gaz - dłuższe latanie.
Dolce Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Dzięki. Próbowałem, trochę pomogło. A czy da się zmniejszyć jeszcze skuteczniej maksymalne obroty silnika ? Pozdrawiam.
Sidey Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Da się to na pewno ustawić w ten sposób, sam tak robiłem. Musisz popróbować.
Dolce Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Da się ale wówczas zmiana obrotów nie jest liniowa. Do połowy wychylenia drążka silnik przyspiesza a potem obroty są takie same. Nie ma możliwości, żeby prędkość zwiększała się liniowo od dolnego położenia drążka aż do jego maksymalnego wychylenia ? No i w jaki sposób zmniejszyć jeszcze moc (maksymalne obroty) silnika ? Ostatecznie mogę dać pakiet 2S (obecnie mam 3S). Tak a propos - silnik bezszczotkowy, który posiadam jest bardzo "elastyczny". Może pracować przy napięciu od 7,4V - 18,5V. Czy można się dowiedzieć, przy jakim napięciu ma największą wydajność ? Chodzi mi o stosunek poboru mocy do sprawności. W nocie katalogowej nie znalazłem takich danych. Pozdrawiam.
andrzej_t Opublikowano 31 Października 2011 Opublikowano 31 Października 2011 Do połowy wychylenia drążka silnik przyspiesza a potem obroty są takie sameNajczęściej w nadajnikach regulacja EPA czy Travel Adj. może odbywać się w sposób symetryczny względem środkowego położenia drążka (w całym zakresie ruchu) lub asymetryczny czyli albo od połowy w górę lub od połowy w dół. Zwróć uwagę, jaką opcję wybrałeś, może asymetryczną, bo opisany objaw na to wskazuje.
Dolce Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 Dziękuję Andrzeju. Faktycznie, znalazłem tą regulację. W aparaturze Turnigy 9x jest "krzywa" gazu, która można zmieniać za pomocą czterech punktów. Fabrycznie jest ustawiona liniowo w zakresie od 0-100%. Mam jeszcze do Ciebie prośbę. Jeśli to nie kłopot - czy mógłbyś mi napisać na temat różnic w ustalaniu miękkiego startu za pomocą karty programującej regulator a zmiany ustawień powyższej krzywej w aparaturze ? Opisałem sprawę w moim innym poście w czwartej odpowiedzi (sprawa dotyczy różnic w ustalaniu parametrów pracy silnika z poziomu karty programującej regulator względem zmiany ustawień krzywej bezpośrednio w aparaturze) : tutaj Będę wdzięczny za uwagi odnośnie powyższego tematu. Pozdrawiam serdecznie.
Leszek_K Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Oj niedobrze, Koledzy, niedobrze. A czy nie prosciej jest zostawic nadajnik w spokoju a zalozyc smiglo o mniejszym skoku/srednicy? Same zyski. Silnik sprawniejszy i pelen zakres regulacji silnika. Co trzeba wiecej?
Rekomendowane odpowiedzi