Skocz do zawartości

Extra 300 Black Horse .61


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ostatni weekend odbyły się pierwsze loty Extry 300 ze stajni Black Horse.

Dane producenta:

rozpiętość skrzydeł: 1600mm

długość: 1410mm

powierzchnia skrzydeł: 40 dm2

waga do lotu: około 3700g

sterowanie: 4 kanały, 6 serw standard

zalecane silniki minimum: 2T 10 ccm, 4T 15 ccm

 

W przypadku mojego egzemplarza udało się zamknąć w wadze 3500g z fabrycznym zbiornikiem 300ml.

Na lotki poszły 2 x HS 325HB (carbon)

Kierunek to jakies potężne Tower Pro MG ale nie pamiętam jaki model

Wysokość dzielona na 2 x HS325HB (carbon)

W zestawie było absolutnie wszystko co niezbędne aby ulotnić model oprócz oczywiście elektroniki. Naprawde dobrze wykonany model, przemyślana konstrukcja dzielonych skrzydeł ułatwia transport. Kabinka z pilotem waży niestety zdecydowanie za dużo, no ale niech już zostanie. Tablica przyrządów ujdzie w tłumie, ale cały samolot można uznać za pół/ćwierć makietę prawdziwej extry.

Silnik ASP .61 jest do tego modelu zupełnie wystarczający. Nie należę do maniaków "szmocy" i cenię sobie realizm w zachowaniu modelu toteż zawisy na śmigle z góry nie wchodza w gre a i za mało wspomnianej szmocy na to. Wystarcz natomiast na wykonanie pełnego programu akrobacji FAI z uwzględnieniem wszystkich jego figur (o ile znajdzie sie taki master od disaster, żeby to czysto polecieć :D )

Obecnie extra dostała pełne oświetlenie nawigacyjne i pozycyjne (waga z okablowaniem i diodami ok 20g) W planie instalacja dymna z pompki do ciśnieniomierza i zwykłego oleju napędowego.

Zapraszam na krótki film poglądowy. Niestety jakość mierna, ale będzi elepiej jak zaopatrze sie w kabelek firewire ;) Operatorem była żona i jak na debiut w tej ciężkiej dyscyplinie jaką jest operator kamery na pokazach sprawdziła się naprawde dobrze :)

 

Opublikowano

W planie instalacja dymna z pompki do ciśnieniomierza i zwykłego oleju napędowego.

Czy możesz rozwinąc to zagadnienie?
Opublikowano

Pompka od cisnieniomierza na baterie, wężyk do zbiorniczka z olejem napędowym. Z pompki potrzebuje tylko ciśnienie do zbiornika, nic więcej. Dalej ze zbiorniczka wężyk, który przechodzi w cienka miedzianą rurkę oplecioną wokół cylindra i dalej do tlumika. Caly myk w tym, żeby ustawić odpowiedni przepływ oleju napędowego. Za dużo nie bo bedzie nim pluło, za mało tez nie może być. Ja to rozwiązałem serwem na dodatkowym kanale i zmiksowałem z kanałem 3 czyli obrotami silnika. Troche to zajeło ale prawie na każdych obrotach instalacja działa. Oczywiscie nie daje takiego efektu jak profesjonalne instalacje ze wzgledu na niska temp. spalin 2 taktów, ale smuga jest bardzo wyraźna. Przetestowane i działało z silnikiem MDS .28 i Thunder Tiger G.50

Opublikowano

:faja: Wy tam na palacowej lepiej uważajcie na URTiP bo ostatnio odbieralem swoje świadectwa i dało się slyszeć z korytarza kilka ciekawych wypowiedzi o tym i owym...

Opublikowano

dotyczylo modelarzy FPV i dopuszczalne moce nadajników. O co chodzilo kazdy sie domysla :wink: Za duzo sie pisze oficjalnie o super hiper mocnych dopalkach aparatur, nie mowiac juz o transmisji 1,2. Nie ma co robic Off topic'u, temat napewno znajomy i zainteresowani wiedzą o co chodzi.

Opublikowano

pmaverick- możesz opisać jak zrobiłeś tą instalację dymotwórczą bo bardzo mnie to ciekawi(pompa z jakiego ciśnieniomierza, rurka miedziana jakiej średnicy i gdzie można zdobyć, czy ciśnienie które daje pompka jest jakoś ograniczane i jak sterujesz przepływem?).

Opublikowano

pmaverick- możesz opisać jak zrobiłeś tą instalację dymotwórczą bo bardzo mnie to ciekawi(pompa z jakiego ciśnieniomierza, rurka miedziana jakiej średnicy i gdzie można zdobyć, czy ciśnienie które daje pompka jest jakoś ograniczane i jak sterujesz przepływem?).

Nie bardzo co jest opisywac, napisalem juz chyba wszystko. Pompa od malego nadgarstkowego cisnieniomierza za 30 zł. Zasilania z dwoch ogniw AA oryginalnie o mnie z jednej celi 3,7V. Przepływem substancji dymotwórczej steruję zaworkiem Perry'ego (18$ z ebaya). Reszta tak jak opisałem wcześniej... :wink:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.