pmaverick Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 W ostatni weekend odbyły się pierwsze loty Extry 300 ze stajni Black Horse. Dane producenta: rozpiętość skrzydeł: 1600mm długość: 1410mm powierzchnia skrzydeł: 40 dm2 waga do lotu: około 3700g sterowanie: 4 kanały, 6 serw standard zalecane silniki minimum: 2T 10 ccm, 4T 15 ccm W przypadku mojego egzemplarza udało się zamknąć w wadze 3500g z fabrycznym zbiornikiem 300ml. Na lotki poszły 2 x HS 325HB (carbon) Kierunek to jakies potężne Tower Pro MG ale nie pamiętam jaki model Wysokość dzielona na 2 x HS325HB (carbon) W zestawie było absolutnie wszystko co niezbędne aby ulotnić model oprócz oczywiście elektroniki. Naprawde dobrze wykonany model, przemyślana konstrukcja dzielonych skrzydeł ułatwia transport. Kabinka z pilotem waży niestety zdecydowanie za dużo, no ale niech już zostanie. Tablica przyrządów ujdzie w tłumie, ale cały samolot można uznać za pół/ćwierć makietę prawdziwej extry. Silnik ASP .61 jest do tego modelu zupełnie wystarczający. Nie należę do maniaków "szmocy" i cenię sobie realizm w zachowaniu modelu toteż zawisy na śmigle z góry nie wchodza w gre a i za mało wspomnianej szmocy na to. Wystarcz natomiast na wykonanie pełnego programu akrobacji FAI z uwzględnieniem wszystkich jego figur (o ile znajdzie sie taki master od disaster, żeby to czysto polecieć ) Obecnie extra dostała pełne oświetlenie nawigacyjne i pozycyjne (waga z okablowaniem i diodami ok 20g) W planie instalacja dymna z pompki do ciśnieniomierza i zwykłego oleju napędowego. Zapraszam na krótki film poglądowy. Niestety jakość mierna, ale będzi elepiej jak zaopatrze sie w kabelek firewire Operatorem była żona i jak na debiut w tej ciężkiej dyscyplinie jaką jest operator kamery na pokazach sprawdziła się naprawde dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 W planie instalacja dymna z pompki do ciśnieniomierza i zwykłego oleju napędowego.Czy możesz rozwinąc to zagadnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Stawiam na pompkę od takiego na baterię, no i na ropę, która go raz dwa rozpuści... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 Pompka od cisnieniomierza na baterie, wężyk do zbiorniczka z olejem napędowym. Z pompki potrzebuje tylko ciśnienie do zbiornika, nic więcej. Dalej ze zbiorniczka wężyk, który przechodzi w cienka miedzianą rurkę oplecioną wokół cylindra i dalej do tlumika. Caly myk w tym, żeby ustawić odpowiedni przepływ oleju napędowego. Za dużo nie bo bedzie nim pluło, za mało tez nie może być. Ja to rozwiązałem serwem na dodatkowym kanale i zmiksowałem z kanałem 3 czyli obrotami silnika. Troche to zajeło ale prawie na każdych obrotach instalacja działa. Oczywiscie nie daje takiego efektu jak profesjonalne instalacje ze wzgledu na niska temp. spalin 2 taktów, ale smuga jest bardzo wyraźna. Przetestowane i działało z silnikiem MDS .28 i Thunder Tiger G.50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 A to już teraz wreszcie wiem, kto rysuje te kreski na niebie, co je aż nad Pałacową widać... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 :faja: Wy tam na palacowej lepiej uważajcie na URTiP bo ostatnio odbieralem swoje świadectwa i dało się slyszeć z korytarza kilka ciekawych wypowiedzi o tym i owym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 Uważam, że w takiej sytuacji możesz i powinieneś zdradzić więcej. Dotyczyło modelarzy, czy paralotniarzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 dotyczylo modelarzy FPV i dopuszczalne moce nadajników. O co chodzilo kazdy sie domysla :wink: Za duzo sie pisze oficjalnie o super hiper mocnych dopalkach aparatur, nie mowiac juz o transmisji 1,2. Nie ma co robic Off topic'u, temat napewno znajomy i zainteresowani wiedzą o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 10 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2011 pmaverick- możesz opisać jak zrobiłeś tą instalację dymotwórczą bo bardzo mnie to ciekawi(pompa z jakiego ciśnieniomierza, rurka miedziana jakiej średnicy i gdzie można zdobyć, czy ciśnienie które daje pompka jest jakoś ograniczane i jak sterujesz przepływem?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 pmaverick- możesz opisać jak zrobiłeś tą instalację dymotwórczą bo bardzo mnie to ciekawi(pompa z jakiego ciśnieniomierza, rurka miedziana jakiej średnicy i gdzie można zdobyć, czy ciśnienie które daje pompka jest jakoś ograniczane i jak sterujesz przepływem?). Nie bardzo co jest opisywac, napisalem juz chyba wszystko. Pompa od malego nadgarstkowego cisnieniomierza za 30 zł. Zasilania z dwoch ogniw AA oryginalnie o mnie z jednej celi 3,7V. Przepływem substancji dymotwórczej steruję zaworkiem Perry'ego (18$ z ebaya). Reszta tak jak opisałem wcześniej... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi