Skocz do zawartości

Graupner ASW-22 jako motoszybowiec:)


orzechowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

 

Bardzo często korzystałem z Waszej rady przegrzebując forum, natomiast założyłem nowy temat aby nie popełnić błędów, ponieważ to mój pierwszy większy szybowiec ala makieta:P

Dane modelu:

Rozpiętość - 2400mm

Długość kadłuba -1170mm

Powierzchnia skrzydeł - 47,9 dm2

Waga - 1500g w wersji moto chciałbym w 1700 - 1800 się zmieścić.

 

 

 

Oto parę zdjęć:

Dołączona grafika

http://img651.imageshack.us/img651/2005/bagnrt.jpg[

http://img39.imageshack.us/img39/5530/lotka.jpg[

 

Dołączona grafika

 

mocowanie statecznika pływającego:)

Dołączona grafika

 

Chciałbym zapytać się o parę rzeczy:

odcięty dziób modelu jest w kształcie elipsy - co prawda można go lekko nadgiąć by wkleić wręgę ale kadłub jest z ABS i boje się naprężeń:) Wklejać go wyginając lekko kadłub czy jakimś innym tajemniczym sposobem?

 

aha jeszcze a propos kołpaka - tańszym rozwiązaniem jest kołpak od easy glidera - tyle ze on jest plastikowy nawet z mocowaniem łopat - czy byłby ok? Kołpak musi być min 45mm - a np różnica aluminiowego Ray'a od Easy Glidera to 20zł:)

 

mam jeszcze pytanie do mocowania dźwigienki lotek - jak to wykonać?

oryginalnie było tak

mocowanie dźwigni lotki na śrubeczkę:)

Dołączona grafika

 

chciałbym zostawić to mocowanie na ten gwint natomiast tak by mocowanie z popychaczem było nad osia ruchu lotki a nie jak jest na zdjęciu - myślałem by użyć czegoś takiego -

dzwignia lotki

 

Jak przypomnę sobie resztę pytań będę pisał - każda Wasza sugestia będzie mile widziana:)

 

Pozdrawiam,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej rozpiętości modelu ciężko ci będzie utrzymać wagę jaką zaplanowałeś.

- odnośnie wręgi silnika wyciąłby na miarę otworu jaki jest w modelu.

- na pewno bym wstawił kołpak solidy , nie plastikowy

- mocowanie dźwigni sterów na forum opisanych jest bezliku np.

 

''

Coś z tymi śrubkami jest rzeczywiście nie tak, z tym, że ja czytając już twoją informację postępowałem z nimi ostrożnie, a mimo to ukręciłem jednej łepek i to przy wykręcaniu. Były lekko wkręcone i ustawiając już na gotowo jedną dokręciłem bez problemu, a druga nie wiem, dlaczego nie dała się wykręcić, chociaż jak pisałem była tylko lekko wkręcona wcześniej i jak by się przykleiła, na szczęście ukręcił się sam łepek, więc dało się kulkę umieścić między dwoma nakrętkami.

Dokładam zdjęcia jak wygląda u mnie końcowe mocowanie serw w skrzydle.''

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

To rozwiązanie nie byłoby tragedią gdyby było z góry profilu. Dostajesz od razu mechaniczny dyferencjał na lotkach. Jeśli dobrze widzę i jest z dołu lotki to niestety, możesz mieć problem - dyferencjału elektronicznego w nadajniku nawet z uwzględnieniem przesunięcia dźwigni na serwie może Ci braknąć. Sprawdź to na sucho i potem podejmij decyzję.

Okrągła wręga, dopasowana do kołpaka i silnika + suszarka do włosów powinny być wystarczające do poprawienia noska. Z temperaturą ostrożnie - jeśli to faktycznie ABS...

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, nosek powoli nabiera kształtów, łatwiej można go naginać gdy jest gorący to fakt :D

Wrega będzie wiec idealna jak kołpak 8)

 

Na razie nie mam zbytnio czasu ale na początku tygodnia zaprezentuje kolejne prace nad modelem:) - oczywiście jeśli dostane kołpak bo modele.sklep nigdy nie mają na stanie tego co widnieje na ich stronie jako dostępne :evil:

 

Pozdrawiam,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.