arturro8641 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Witam. Niecałe 4 lata temu kupiłem sobie model samolotu bo strasznie się napaliłem na to, ale głównie z powodu braku kasy ale też innych nie dokończyłem go i odłożyłem go do szafy. Teraz powróciła wielka ochota latania i mam kilka pytań. Oto model: i to co do niego mam: I mam pytanie jaki zestaw czesci do niego oraz silnik i aparatura bylyby najlepsze? Silnik chyba mial miec od 5,5 do 7ccm. I czy poczatkujacy (czyli ja) dalby rade zlozyc go do "kupy"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturro8641 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 ://imageshack.us/photo/my-images/263/dscn4809d.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturro8641 Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 http://imageshack.us/photo/my-images/189/dscn4810d.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/811/dscn4811e.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscn4812b.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/263/dscn4809d.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarro Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Odpuść sobie spalinę ,jako początkujący bez pomocy kogoś z okolicy znającego się na spalinach polegniesz już na silniku . Radzę najpierw przez jakiś czas poczytać dział dla początkujących.Wtedy można będzie zastanowić się nad najlepszą opcją biorąc pod uwagę środki finansowe jakie będziesz mial do dyspozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlmtb Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Hmmm. niby na wyposażeniu jest bak i łoże silnika, ale model swoją częścią dziobową nie zachęca do zastosowania napędu spalinowego. Podobnie jak kolega jarro sugeruję elektryfikację. Nie, że by ze spaliną był jakiś problem, ale znacznie łatwiej będzie upakować tu silnik elektryczny, że nie wspomnę o estetyce modelu. Spalina nie bardzo się tu zmieści. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy245 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 ja dopiero raczkuje choć latam kilka miesięcy i z własnego doświadczenia wiem że dla ciebie jako na początek byś mógł kupić jakiś model ze styropianu czy epp są tanie i łatwe w naprawie odporne na krety na pewno zaliczysz nie jednego kreta i wystarczy tylko klej i taśma i naprawiony a jeżeli na początek bierzesz się za konstrukcję to pierwszy kret i raczej tyle będziesz miał z latania i powrót do domu a epp czy styropian posklejasz na miejscu i latasz dalej no ale ja nie jestem doświadczony w modelarstwie ale ja bym tak zrobił na twoim miejscu nie wiem jak doświadczeni modelarze ci doradzą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 czy to nie jest model f3a klub? jak dla mnie nie odpowiedni model na ten poziom zaawansowania - koledzy dobrze radzą jakiś dobry trenerek (jako że nie jestem fanem pianek) powiem że wspaniałym trenerkiem jest znana tutaj konstrukcja MICHAŚ RC - widziałem bardzo mi sie podoba! Konstrukcja balsowo - sklejkowa lubie takie konstrukcje a jako że to samo lata naprawde trzeba sie postarac zeby to rozbic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Odpuść sobie spalinę ,jako początkujący bez pomocy kogoś z okolicy znającego się na spalinach polegniesz już na silniku . Radzę najpierw przez jakiś czas poczytać dział dla początkujących.Wtedy można będzie zastanowić się nad najlepszą opcją biorąc pod uwagę środki finansowe jakie będziesz mial do dyspozycji. A ja uważam, że nie jest przegieciem zaczynac od spaliny ,sam tak zaczynałem 10 lat temu i uważam ,że nie jest to wcale trudniejsze od elektryka no moze jesli chodzi o regulacje. Zawsze warto miec obok kogos bardziej doswiadczonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Dżony, ja też zatwardziały spaliniarz, ale co do nauki latania poprę tramwajarzy - z elektrykiem znacznie mniej uruchamiania/walki/napraw, a i model więcej wybacza, jeśli jest z EPP... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 choc sam zaczynałem od spaliny (bo silniki szczotkowe to jakies nieporozumienie a tylko takie były) to uważam że w dzisiejszym świecie bezsensem jest zaczynać od spaliny. Powód jest prozaicznie prosty - czas odpowiedzi silnika elektrycznego a spalinowego - silniki elektryczne maja wprost niezauważalne opóźnienia czego nie można powiedzieć o silniku spalinowym. Kiedy pilot ma juz choćby elementarne pojęcie przestaje to grać rolę ponieważ potrafi przewidzieć w minimalnym stopniu reakcje samolotu o tyle pilot początkujący ma z tym problem i dlatego tak ważne jest aby moc silnika była dostępna od zaraz. To jedyny moim zdaniem istotny powód jeśli chodzi o silnik spalinowy vs elektryczny na początek. Oczywiście są drobne inne różnice ale one tak specjalnie nie wpływają tak mocno jak ta powyższa. Dlatego moja rada najpierw coś elektrycznego jednak a potem już możesz hulać spaliną do woli. tylko tak napomkne że ostatnio spotykam się z bojaźnią w stosunku do spaliny - ludzie kreca ładnie akrobacje elektrykiem naprawde ładnie a boją się zwykłego trenerka spalinowego - przyznam szczerze nie rozumiem tego - fakt spalina hałasuje, potrafi się w wilgotne dni rozregulować kopci pluje czasem olejem nie od razu jest moc dostępna ale silnik spalinowy to także wspaniały napęd ktory jak sie mu palca w śmigło nie włoży to nie ugryzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Ja proponuję do nauki jakiegoś trenerka a czy to będzie spalina czy elektryk to już sprawa drugorzędna, a ten model zostaw sobie na później . Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturro8641 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 A masz moze jakas propozycje jaki trenerek to moze byc? Ale raczej spalinowy bo elektryki wogole ale to wogole mnie nie kreca nie wiem czemu to by byla meczarnia takim a nie przyjemnosc Moze naucze sie na wlasnych bledach ze jednak mieliscie racje z elektrykiem :PP Ale oby tak nie bylo podobno szybko sie ucze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WZ Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Dzizł Plany temat plany trenerka 3 post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Możesz też zrobić wicherka10-15 zobacz na mojego: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=43205 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Tak to fakt ,że ze spaliną jest troche więcej "zachodu" ,wiecej osprzętu itd, itp. Ja jakoś wole modele spalinowe chodz posiadam też elektryczne - mają też jakis tam swój urok. Ale jesli model jest juz w powietrzu to czy trudniej sie lata spaliną ? Wydaje mi się ,że to jest to samo. To jest jednak tylko moje odczucie niektorzy może mają inaczej ... Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 A masz moze jakas propozycje jaki trenerek to moze byc? Ale raczej spalinowy bo elektryki wogole ale to wogole mnie nie kreca nie wiem czemu to by byla meczarnia takim a nie przyjemnosc Moze naucze sie na wlasnych bledach ze jednak mieliscie racje z elektrykiem :PP Ale oby tak nie bylo podobno szybko sie ucze http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1306 np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Ja proponuje cos z takich modeli : http://modele.sklep.pl/index.php?cPath=1_7&sort=1a&filter_id=&dostepnosc=0&sort=4a&view= http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1307 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=979 - Polecam! http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864 - Na takim stawiałem pierwsze kroki. Jako ,że to było 10 lat temu to zmieniło sie jego oklejenie ale konstrukcyjnie jest to samo Wyżej podałem ci linki do kilku modeli dla początkujących, jeżeli nie wybierzesz nic z tego asortymentu to moją radą jest pozostanie przy podobnych konstrukcjach:D A na ładne modele przyjdzie czas Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturro8641 Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Jestes druga osoba ktora poleca mi ten przedostatni model wiec zastanowie sie powaznie nad nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Te modele są bardzo podobne tylko ,że Sonic np ma skrzydło mocowane na gumę a Excel już na śruby .Na początku lepiej jak jest na gumę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygan Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Jedyne rozsądne propozycje dla Ciebie to: Piper EASY STAR Beta Orion Wybór samolotu konstrukcyjnego to strata pieniędzy i bardzo szybko się zniechęcisz, tym bardziej jak zastosujesz silnik spalinowy. A jeśli koniecznie chcesz coś drewnianego to zbuduj Zefira z balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi