Ryszard58 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Jak wiecie jeden model z "ZŁOTYCH LAT LOTNICTWA" już zrobiłem i na warsztacie jest już kolejny w 50% zrobiony . Postanowiłem jednak że wcisnę między te dwa modeliki polonusa .A dokładnie najnowszy produkt firmy Tenzan : "Gabriel PVII " 1924. Model oczywiście to żywica . Porównując go z modelami wcześniej klejonymi takimi jak PWS A i PWS 10 mogę śmiało go nazwać Rolls-Royce m w porównaniu z tamtymi modelami .żywiczka czysta ,elementy pasują ,silnik bardzo dokładny ,niestety po złożeniu kadłuba nic już nie widać Co tu dożo gadać kupicie to zobaczycie sami W kolejce czeka wersja dwupłatowa i jednomiejscowy dolnopłat A teraz troszkę historii i danych ,które za pozwoleniem producenta skopiowałem z instrukcji W Bydgoszczy, bracia Walter i Willi Gabriel rozpoczęli na przełomie 1922/23 projektowanie swego drugiego samolotu. Konstruktorzy częściowo opierali się na doświadczeniach uzyskanych przy budowie swej pierwszej konstrukcji P.V. Wykorzystano również rozwiązania z Fokkera-D VII. Nowatorski był pomysł oparcia o te same zespoły konstrukcyjne dwóch samolotów: dwupłata, mającego służyć jako szkolny oraz górnopłata przeznaczonego do treningu. Budowa samolotu w wersjach P.VI i P.VII została zrealizowana w fabryce meli ojca konstruktorów. Projektowano również wersję jednomiejscową P.VIII w układzie dolnopłata. W maju 1924 r. P.VI został oblatany przez Willego Gabriela. Osiągi samolotu mogli potwierdzić również instruktorzy Szkoły Pilotów w Bydgoszczy- samolot miał dobre własności pilotażowe i dobre osiągi, nadawał się do szkolenia. W lecie 1924 samolot przerobiono na jednopłatowy treningowy P.VII. Wkrótce został oblatany- uzyskując pozytywną opinię. Mimo iż konstrukcje te były udane, nie zainteresowano się nimi, gdyż powstał na kilka lat wcześniej niż zaczeło się u nas rozwijać lotnictwo sportowe. Rozpiętość 9,00 m Długość 7,16 m Wysokość 3,38 m Pow. nośna 16,00 m2 Masa własna 620 kg Masa użyteczna 180 kg Masa całkowita 800 kg Prędkość maksymalna 165 km/h Prędkość przelotowa 145 km/h Dane techniczne Gabriel P.VII: Napęd : Mercedes F1244 70 KM Predkość minimalna 70 km/h Wznoszenie 1,6 m/s Pułap 3000 m Zasięg - km Dobieg 70 m Rozbieg 60 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi