Skocz do zawartości

Gabriel PVII 1924 1:48 TENZAN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiecie jeden model z "ZŁOTYCH LAT LOTNICTWA" już zrobiłem i na warsztacie jest już kolejny w 50% zrobiony . Postanowiłem jednak że wcisnę między te dwa modeliki polonusa .A dokładnie najnowszy

produkt firmy Tenzan : "Gabriel PVII " 1924. Model oczywiście to żywica . Porównując go z modelami wcześniej klejonymi takimi jak PWS A i PWS 10 mogę śmiało go nazwać Rolls-Royce m w porównaniu z tamtymi modelami .żywiczka czysta ,elementy pasują ,silnik bardzo dokładny ,niestety po złożeniu kadłuba nic już nie widać :D Co tu dożo gadać kupicie to zobaczycie sami :)

W kolejce czeka wersja dwupłatowa i jednomiejscowy dolnopłat

A teraz troszkę historii i danych ,które za pozwoleniem producenta skopiowałem z instrukcji

W Bydgoszczy, bracia Walter i Willi Gabriel rozpoczęli na przełomie 1922/23 projektowanie swego drugiego samolotu. Konstruktorzy częściowo opierali się na doświadczeniach uzyskanych przy budowie swej pierwszej konstrukcji P.V. Wykorzystano również rozwiązania z Fokkera-D VII. Nowatorski był pomysł oparcia o te same zespoły konstrukcyjne dwóch samolotów: dwupłata, mającego służyć jako szkolny oraz górnopłata

przeznaczonego do treningu. Budowa samolotu w wersjach P.VI i P.VII została

zrealizowana w fabryce meli ojca konstruktorów.

Projektowano również wersję jednomiejscową P.VIII w układzie dolnopłata.

W maju 1924 r. P.VI został oblatany przez Willego Gabriela. Osiągi samolotu mogli potwierdzić również instruktorzy Szkoły Pilotów w Bydgoszczy- samolot miał dobre własności pilotażowe i dobre osiągi, nadawał się do szkolenia.

W lecie 1924 samolot przerobiono na jednopłatowy treningowy P.VII.

Wkrótce został oblatany- uzyskując pozytywną opinię.

Mimo iż konstrukcje te były udane, nie zainteresowano się nimi, gdyż powstał na kilka lat wcześniej niż zaczeło się u nas rozwijać lotnictwo sportowe.

Rozpiętość 9,00 m

Długość 7,16 m

Wysokość 3,38 m

Pow. nośna 16,00 m2

Masa własna 620 kg

Masa użyteczna 180 kg

Masa całkowita 800 kg

Prędkość maksymalna 165 km/h

Prędkość przelotowa 145 km/h

Dane techniczne Gabriel P.VII:

Napęd : Mercedes F1244 70 KM

 

Predkość minimalna 70 km/h

Wznoszenie 1,6 m/s

Pułap 3000 m

Zasięg - km

Dobieg 70 m

Rozbieg 60 m

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.