Skocz do zawartości

Gabriel PVII 1924 1:48 TENZAN


Ryszard58
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiecie jeden model z "ZŁOTYCH LAT LOTNICTWA" już zrobiłem i na warsztacie jest już kolejny w 50% zrobiony . Postanowiłem jednak że wcisnę między te dwa modeliki polonusa .A dokładnie najnowszy

produkt firmy Tenzan : "Gabriel PVII " 1924. Model oczywiście to żywica . Porównując go z modelami wcześniej klejonymi takimi jak PWS A i PWS 10 mogę śmiało go nazwać Rolls-Royce m w porównaniu z tamtymi modelami .żywiczka czysta ,elementy pasują ,silnik bardzo dokładny ,niestety po złożeniu kadłuba nic już nie widać :D Co tu dożo gadać kupicie to zobaczycie sami :)

W kolejce czeka wersja dwupłatowa i jednomiejscowy dolnopłat

A teraz troszkę historii i danych ,które za pozwoleniem producenta skopiowałem z instrukcji

W Bydgoszczy, bracia Walter i Willi Gabriel rozpoczęli na przełomie 1922/23 projektowanie swego drugiego samolotu. Konstruktorzy częściowo opierali się na doświadczeniach uzyskanych przy budowie swej pierwszej konstrukcji P.V. Wykorzystano również rozwiązania z Fokkera-D VII. Nowatorski był pomysł oparcia o te same zespoły konstrukcyjne dwóch samolotów: dwupłata, mającego służyć jako szkolny oraz górnopłata

przeznaczonego do treningu. Budowa samolotu w wersjach P.VI i P.VII została

zrealizowana w fabryce meli ojca konstruktorów.

Projektowano również wersję jednomiejscową P.VIII w układzie dolnopłata.

W maju 1924 r. P.VI został oblatany przez Willego Gabriela. Osiągi samolotu mogli potwierdzić również instruktorzy Szkoły Pilotów w Bydgoszczy- samolot miał dobre własności pilotażowe i dobre osiągi, nadawał się do szkolenia.

W lecie 1924 samolot przerobiono na jednopłatowy treningowy P.VII.

Wkrótce został oblatany- uzyskując pozytywną opinię.

Mimo iż konstrukcje te były udane, nie zainteresowano się nimi, gdyż powstał na kilka lat wcześniej niż zaczeło się u nas rozwijać lotnictwo sportowe.

Rozpiętość 9,00 m

Długość 7,16 m

Wysokość 3,38 m

Pow. nośna 16,00 m2

Masa własna 620 kg

Masa użyteczna 180 kg

Masa całkowita 800 kg

Prędkość maksymalna 165 km/h

Prędkość przelotowa 145 km/h

Dane techniczne Gabriel P.VII:

Napęd : Mercedes F1244 70 KM

 

Predkość minimalna 70 km/h

Wznoszenie 1,6 m/s

Pułap 3000 m

Zasięg - km

Dobieg 70 m

Rozbieg 60 m

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.