Ryszard58 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 w sobotę trzeciego grudnia ,zostałem szczęśliwym posiadaczem Modelu Hawker Hart w skali 1:32 produkcji krakowskiej firmy Silver Wings. .Nie namyślając sie długo ,odstawiłem wszystkie inne "skorupy 'i ochoczo zabrałem się za ten płatowiec .Już po pierwszych przymiarkach ku mojemu zdziwieniu ,wszystko składało sie bez żadnych niespodzianek .(co nie mogę powiedzieć o niektórych żywicach z innych ,firm nie wspomnę nazw aby nie zapeszać producentów ) Mogę z pełną odpowiedzialnością napisać ze produkt ten jest na najwyższym poziomie produkcji. Dopełnieniem tych pochwal może być moment kiedy miałem przykleić górny płat .Wszystkie zastrzały jak i podpórki środkowego baldachimu są tak wykonane ,że wystarczyło je wkleić a następnie osadzić górne skrzydło, które pięknie sie wpasowało . To znaczy jego symetria w stosunku do dolnego płata była prawidłowa ,do tego stopnia że wklejenie bocznych zastrzałów to tylko formalność Podsumowując ten opis napisze tylko , że pierwszy raz mi sie zdarzyło aby w modelu żywicznym tak łatwo zmontowało sie oba Platy .Klejąc wcześniej modele tej firmy takie jak He51 ,Fiat czy Fw 44 troszkę musiałem popracować nad tym problemem. No a teraz trochę historii ,i danych technicznych które pozwoliłem sobie przekopiować z Wikipedii W 1926 roku Ministerstwo Lotnictwa rozpisała konkurs na samolot bombowy ,o metalowej konstrukcji i maksymalnej prędkości 160 mph (258 km / h)Do przetargu stanęły Hawker, Avro i de Havilland. Projekt Hawker był jako jedyny dwupłatowiec zasilany przez Rolls-Royce F. XI chłodzony wodą silnik V12 (silnik, który później stał się znany jako Rolls-Royce Kestrel). Miał on, jak wymagane w specyfikacji, konstrukcji metalowej, z kadłubem konstrukcji rur stalowych pokryty panelami aluminiowymi i płótnem , ze skrzydłami z dźwigarem stalowym i żebrami aluminiowymi pokryte płótnem Załoga składała sie z dwóch członków załogi ,pilota i strzelca bombardiera .Uzbrojenie samolotu składało sie z km w kadłubie obsługiwanego przez pilota i 0.303 (7,7 mm) karabin Vickers Oraz km Levis obserwatora w obrotnicy Uzbrojenie bombowe składało sie z 4 wyrzutników pod skrzydłami o udźwigu łącznym 520 funtów (240 kg) Prototyp oblatano w 1928r.W sumie wybudowano 992 szt Harta Produkowany bombowiec wyposażony w silnik 525 KM (390 kW) Rolls-Royce Kestrel IB 12-cylindrowy silnik typu V;. Prędkość 184 mph (296 km / h) oraz szereg z 470 mi (757 km) [ 10] był szybszy niż większość współczesnych myśliwców, zdumiewające osiągnięcie biorąc pod uwagę, że to lekki bombowiec i miał dużą zwrotność, Hart wszedł do służby z nr 33 Dywizjonu RAF w lutym 1930 roku, zastępując tym większy i wolniejszy Hawker Horsley. Nr 12 Dywizjonu zastąpiła Foxes z Harts w styczniu 1931, Harty zostały rozmieszczone na Bliskim Wschodzie w czasie kryzysu Abisynii z 1935/36.Hart działał bardzo skutecznie w północno-zachodnich, Indiach Brytyjskich w okresie międzywojennym. Cztery Harty Hawker ze szwedzkiego Air Force brały udział jako bombowce nurkujące w czasie wojny 1939-1940 Zimą w ramach szwedzkiej eskadry wolontariuszy, oznaczonych F19, walczących na stronie fińskiej. Choć już przestarzałe w Wielkiej Brytanii na początku II wojny światowej, Hart nadal służyly , główniej ako maszyny szkoleniowe az do ich kasacji w 1943 roku. Hart okazał się udaną maszyną eksportową służącą w Royal Air Force egipskich, Royal Indian Air Force, South African Air Force, estońskich Sił Powietrznych, Rodezji Południowej, Szwecji (gdzie został wyznaczony B4) i Królestwa Jugosławii. Model w malowaniu 601(City of London)Squadron, Hendon 1934
Gego2004 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witam. Ładnie się prezentuje. Chyba owiewka pilota jest krzywo wklejona,no chyba że tak musi być. Fajny model.
Rekomendowane odpowiedzi