Chriss Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witajcie, mam takie pytanie. Jeśli startuje helikopter i przy dość niskich obrotach następują drgania, które mogą nawet przewrócić ten helikopter, a gdy obroty wzrosną, to trzęsienie ustępuje, to w czym może być przyczyna. Tak, na pewno w głowicy. Sądziłem że może być to złe wyważenie śmigieł, lub że mają różne kąty nachylenia. Drugim wariantem są luzy, no ale w HK to raczej normalne. Trzecim wariantem może być krzywy flybar. Oglądałem go szczegółowo i doszedłem do wniosku że jest trochę wykrzywiony w górę ( 0.5mm) i jeden z flybarów jest peż trochę w prawo przekrzywiony. Czy z tych wymienionych rzeczy, któraś może być problemem? Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie to proszę o podanie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Różne czynniki powodują wibrację helikoptera ustępuje ona znacznie przy dużo dużo wyższych obrotach ... ale jeśli tak jak mówisz masz coś skrzywione np wał lub źle ustawione łopatki flybara czyli nie są prostopadle to model bedzie się tak zachowywał :)i podwyższenie obrotów mu nie wiele pomoże a czasem może zaszkodzić musisz wymienić te części które masz skrzywione a jeśli nie to poprostu wszystko poustawiać jak należy powiedz mi Ty masz mniej więcej taki helikopter??? ze zmiennym kątem łopat i ogonem napędzanym paskiem? link poniżej http://www.rctrax.pl/product/Helikopter-HK-450-CCPM-3D-V2-KIT/?id=2896 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Tak dokładnie ten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Powiedz mi sam go składałeś?? czy był złożony ?? jeszcze sprawa jest taka nie dokręcaj bardzo mocno łopat główny one muszą się torować poza tym nie wiem czy wytorowałeś ładnie łopaty?? muszą równo ciąć powietrze jak żyleta masz kątomierz do łopat??? bo jeśli źle masz wytorowany wirnik no to też stąd pojawiają się wibracje zwłaszcza przy wolnych obrotach w helikopterze jest dosyć dużo czynników wpływających na wibrację całego helikoptera ... ciężko jest tak ustawiać coś czego się nie widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Mam katomierz, dzisiaj wytoruje i sie zobaczy. Łopaty nie są bardzo dokrecone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 no to wytoruj pieknie łopaty i jesli wał jest prosty i flybar dobrze ustawiony, to będzie piorunujący efekt sam zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Ok, a jak wyeliminować luzy na głowicy. Głównie na flybarze i lopatach. Będę o 15 na gg to pogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qugar_ Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Kolego trzęsawka przy niskich obrotach jest spowodowana układaniem się łopat w okuciach, masz je zbyt mocno lub zbyt słabo dokręcone. Czy jak rozkręcisz wirnik do momentu aż wibracje ustana a później pozwolisz mu się swobodnie zatrzymać i znowu powoli go rozkręcasz to wibracje występują czy nie ? Następnym powodem może być flybar ale racze nie równomierne rozmieszczenie pręta w głowicy i nierówno nakręcone padle tzn pierwszy nakręcony 10 obrotów a drugi tylko 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Jeśli startuje helikopter i przy dość niskich obrotach następują drgania, które mogą nawet przewrócić ten helikopter, a gdy obroty wzrosną, to trzęsienie ustępujemiałem takie same objawy, głowica była krzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Wszystko, co wyżej koledzy napisali, może być przyczyną wibracji. Bez obejrzenia tych objawów ciężko będzie jednoznacznie postawić diagnozę. Nagraj może jakiś film, wtedy będzie łatwiej doradzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Kolego trzęsawka przy niskich obrotach jest spowodowana układaniem się łopat w okuciach, masz je zbyt mocno lub zbyt słabo dokręcone. ALLELUJA... Dokładnie to... rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Kolego trzęsawka przy niskich obrotach jest ... ( ciach ) A może boi się kreta :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chriss Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Ok więc tak, wyjąłem flybara, i zmieniłem ten cały pręt bo był krzywy dość bardzo. Teraz wyważyłem flybara, ustawiłem padle, są równo nakręcone. Fakt mam luzy na okuciach praktycznie w każdą stronę. Jak to naprawić. Sądze że po tym zabiegu heli będzie jak nowy. P.S ten heli na początku należał do mojego kolegi, który sobie z nim nie radził, to go przygarnąłem ( heli, nie kolegę ;D) . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Fakt mam luzy na okuciach praktycznie w każdą stronę. Jak to naprawić.Luzy są zawsze... nie da rady ich wyeliminować nawet oryginalny Align ma luzy...nie staraj się ich pozbywać bo dopiero heli będzie się telepać... siła odśrodkowa wirnika i tak wszystko odpowiednio naciągnie... o ile masz wszystko proste to luzami (małymi) się nie przejmuj rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 Wszystko, co wyżej koledzy napisali, może być przyczyną wibracji. Bez obejrzenia tych objawów ciężko będzie jednoznacznie postawić diagnozę. Nagraj może jakiś film, wtedy będzie łatwiej doradzać. Amen :wink: P.S Życzę wszystkim zdrowych i wesołych świat Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego nowego roku oraz tyle startów ile udanych lądowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi