afish Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Witam .. Chcialem zrobic samolot cos na wzór ajoo2 z silnikiem pchajacym i w zwiazku z tym mam pare pytan .. Jaki dac profil?? Jakie smiglo najlepiej?? (naped to najprawdopodobniej 2836-10 bo taki posiadam aktualnie wolny) I moze ogólnie jakies uwagi ?? Skrzydla mam zamair wyciac ze styro a kadłub z depronu 6mm. Ustrzezenie tylne oczywiscie tez depron Za wszelkie rady wielkie dzieki .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektron Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Najprosciej i najefektefektrywniej sprawdszi sie profil plasko wypukly czyli np Clark Y - nie za gruby. Innych uwag brak Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 clark y nie bedzie za gruby ?? ?? i jak z tymi smiglami ?? cos kolo 6x5 albo 7x6 ?? czy wogóle w inna strone szukac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikeosw Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Clarky Y trochę chudszy będzie w sam raz. A co do śmigieł to też zależy od wagi i jakie chcesz mieć osiągi. Nie wiem jakie miał Ajoo2 ale sadze ze 8x4 bądź 7x5 i 7x4.5 spokojnie dadzą rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted September 16, 2007 Author Share Posted September 16, 2007 troche chudszy?? znaczy sam mam sobie go odchudzic ?? i jaka cieciwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Chudszy, znaczy np. 8% cięciwy, a nie np. 15% cięciwy. Nazwa profilu nie określa jego "grubości". Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 a chcialem zapytac kogos kto popelnil ajoo2 ... Czy w czesci miedzy silnikiem a ustrzezeniem tylnym sa jakies listewki czy tylko depron ewentualnie jakas wrega depronowa?? bo na planach nie ma nic wspomniane o jakis usztywnieniach i wzmocnieniach .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meloow Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Witam, ja tez zrobiłem coś na wzór Ajoo ten model jest super na zimię i śnieg. Co do profilu to ja miałem Clark Y 8% cięciwa 200 mm póżniej 180 mm fajnie szybował. kilka fotek na drugiej widać "łoże" skrzydła i mocowanie silnika które było przykręcane do modelu a po zdjęciu był dostęp do elektroniki. w tym modelu watro wzmocnić dziób i cału ogon listewkami lekkie uderzenie w matke nature i po ogonie ! tu masz LINK do relacji z budowy. żyzce udanej budowy i lotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
afish Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 dzieki za link ... zastanawiam sie nad tym wzmocnieniem bo ogon jest dosyc sztywny bez zadnych wzmocniec ale mozliwe ze dam po jednej listwece 6x4 na kazda strone zastanawiam sie jeszcze jak mi wyjdzie SC .. A tak apropo jaka miales wage modelu gotowego do lotu .. bo ja jak zawsze pewnie bede mnial duza do sam akku wazy 190 g ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
meloow Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Moje wzmocnienie ogona i zarazem całego kadłuba to dwie listewki 5x5 dane wdłuż kadłuba od początku do końca. waga nie pamietam ale ok 500 do 650g miałem tam pakiet nimh 8x1050 innym nie wywarzysz tej besti chyba ze zrobisz dziób o 5-10cm dłuzszy. Ja SC dałem na 1/3 cięciwy plata i było OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.