krankor Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Witam wszystkich! Dawno już mi chodziło po głowie, żeby takie coś zbudować. Ale jakoś nie mogłem się zabrać. Czytałem wątki innych min. " Cobra - wiatrakowiec od Morlock Family" jary'ego 14. Widziałem, jakie kłopoty z prawidłowym uruchomieniem mają jednowirnikowe żyra. Przypadkowe znalezienie wg mnie dość prostego w budowie modelu dwuwirnikowca TWIRL pchnęło mnie do próby zbudowania własnego autożyra. Trochę danych technicznych (zakładanych w planie) Rozpiętość skrzydeł 19" (483mm) Całkowita rozpiętość: 30" (762mm) Ciężar: 7 - 9oz (200 - 255g) Średnica rotora: 14 1/2" (368mm) Długość kadłuba: 26" (660mm) Motor: Outrunner up to about 50 Watts Śmigło: GWS 8 x 4.3" Zasilanie: 3s1p 700mAh Li-Po Do całości zakładanym materiałem był depron 3mm. Miałem taki tylko na skrzydełka. Reszta zostanie zrobiona z czego się da, czyli depronowe panele sufitowe z jednostronnym nadrukiem ~4,5 mm i zwykły depron 6mm. Nieco pozmieniałem plany w trakcie budowy, głównie upraszczając. Krawędzie skrzydełek miały mieć węglowe wzmocnienie, dostały ze sosny 3x1 Potem przyszły pyloniki, osie z drutu fi 1 mm. Rotory przeciwbieżne z 4,5 mm depronu. Pojedyncza łopata ma 35x180mm. Zachodzą na siebie tworząc skok rotoru. Sklejone od góry i dołu krążkami. Piasta z rurki mosiężnej. Krawędź natarcia miała być oklejona papierem ale zrobiłem to z żółtej taśmy pakowej. Kadłub wycięty z 6 mm. Wzmocniony wzdłużną listewką z sosny 5x3. Dziób oklejony dwustronnie nakładkami z depronu. Ciąg dalszy nastąpi ... P.S. Pytanie do bieglejszych w budowie i języku: jak rozumieć wskazówkę o ustawieniu środka ciężkości? C of G: 50% chord at rotor posts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 A to mój, w budowie gdzieś od sierpnia (w zasadzie już go w końcu kończę - byłby dawno gotowy, gdyby nie przyszedł mi do głowy cudowny-inaczej pomysł oklejania go taśmą pakową)... P.S. Pytanie do bieglejszych w budowie i języku: jak rozumieć wskazówkę o ustawieniu środka ciężkości? C of G: 50% chord at rotor posts W połowie cięciwy płata w miejscu zamontowania wirników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Dzięki Air za podpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Dalsze postępy w budowie: statecznik poziomy prze sklejeniem taśmą przeźroczystą Kadłub ze skrzydełkami Pierwsze zastrzały z pręcika węglowego fi 0,8 i podstawa silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi