Skocz do zawartości

Polerowanie dla opornych.


Depesz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie dotyczące polerowania dwóch różnych materiałów, pierwszy to poliwęglan, z którego wycięte mam szyby i są niemiłosiernie porysowane. Muszę również wypolerować kołpaki aluminiowe, które chciałbym potem czymś zabezpieczyć (lakier bezbarwny).

Za wszelkie doświadczenia z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie dotyczące polerowania dwóch różnych materiałów, pierwszy to poliwęglan, z którego wycięte mam szyby i są niemiłosiernie porysowane. Muszę również wypolerować kołpaki aluminiowe, które chciałbym potem czymś zabezpieczyć (lakier bezbarwny).

Za wszelkie doświadczenia z góry dziękuję.

Polecam mój tutorial: http://www.americanwheels.pl/techniczne/117-Renowacja-starych-amerykańskich-alufelg.html

 

W przypadku każdego materiału robi się to tak samo i używa tych samych materiałów.

 

W przypadku plastiku (poliwęglanu) wystarczy zacząć od papieru wodnego 400-600, potem 800 i potem już polerowanie. Papierem ściernym polerujesz na mokro i ręcznie. Ostatnia faza to polerowanie maszynowe pastą. Plastik w dwóch etapach - najpierw średniościerną np. Farecla G3, potem połysk wyciągasz mleczkiem np. Farecla G10. Aluminium nie ma sensu poprawiać mleczkiem typu G10 - różnicy nie będzie. Obroty nie powinny być do polerowania zbyt wysokie (plastik się stopi, metal zacznie robić matowy/spalisz tarczę).

 

Tarcza polerska (przy polerowaniu pastą) powinna być cały czas mokra, ale nie na tyle, żeby rozchlapywało.

 

Do polerowania aluminium są specjalne pasty (do polerowania stali, mosiądzu itd) tak samo. Ale ja zawsze najlepsze efekty otrzymuję polerując pastą (mleczkiem) do lakieru samochodowego (ale nie jakaś tempo czy inny kit ze stacji benzynowej tylko specjalistyczną - Farecla czy 3M).

 

Aluminium po polerowaniu szybko się utlenia. Nie warto go lakierować lakierem bezbarwnym (zacznie odłazić - na polerowanym elemencie nie trzyma się zbyt dobrze, żółknąć itp) - znacznie lepsze efekty daje zawoskowanie elementu dobrym, twardym woskiem naturalnym (np. Formula 1 Carnauba Wax). Raz na jakiś czas przecieramy środkiem do konserwowania chromu/polerowanego aluminium i woskujemy ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.