Depesz Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam. Mam pytanie dotyczące polerowania dwóch różnych materiałów, pierwszy to poliwęglan, z którego wycięte mam szyby i są niemiłosiernie porysowane. Muszę również wypolerować kołpaki aluminiowe, które chciałbym potem czymś zabezpieczyć (lakier bezbarwny). Za wszelkie doświadczenia z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Ja poliwęglan polerowałem tak:Najpierw papierem ściernym o gradacji 400 następnie 800i kolejnym 1200 a wykańczany pastą M16 i polerką mechaniczną.efekt murowany.Jeśli są to kołpaki do modelu to bezbarwny lakier samochodowy w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 witam ja poliwenglan polerowałem pastą samochodową tępo efekt cycek :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam. Mam pytanie dotyczące polerowania dwóch różnych materiałów, pierwszy to poliwęglan, z którego wycięte mam szyby i są niemiłosiernie porysowane. Muszę również wypolerować kołpaki aluminiowe, które chciałbym potem czymś zabezpieczyć (lakier bezbarwny). Za wszelkie doświadczenia z góry dziękuję. Polecam mój tutorial: http://www.americanwheels.pl/techniczne/117-Renowacja-starych-amerykańskich-alufelg.html W przypadku każdego materiału robi się to tak samo i używa tych samych materiałów. W przypadku plastiku (poliwęglanu) wystarczy zacząć od papieru wodnego 400-600, potem 800 i potem już polerowanie. Papierem ściernym polerujesz na mokro i ręcznie. Ostatnia faza to polerowanie maszynowe pastą. Plastik w dwóch etapach - najpierw średniościerną np. Farecla G3, potem połysk wyciągasz mleczkiem np. Farecla G10. Aluminium nie ma sensu poprawiać mleczkiem typu G10 - różnicy nie będzie. Obroty nie powinny być do polerowania zbyt wysokie (plastik się stopi, metal zacznie robić matowy/spalisz tarczę). Tarcza polerska (przy polerowaniu pastą) powinna być cały czas mokra, ale nie na tyle, żeby rozchlapywało. Do polerowania aluminium są specjalne pasty (do polerowania stali, mosiądzu itd) tak samo. Ale ja zawsze najlepsze efekty otrzymuję polerując pastą (mleczkiem) do lakieru samochodowego (ale nie jakaś tempo czy inny kit ze stacji benzynowej tylko specjalistyczną - Farecla czy 3M). Aluminium po polerowaniu szybko się utlenia. Nie warto go lakierować lakierem bezbarwnym (zacznie odłazić - na polerowanym elemencie nie trzyma się zbyt dobrze, żółknąć itp) - znacznie lepsze efekty daje zawoskowanie elementu dobrym, twardym woskiem naturalnym (np. Formula 1 Carnauba Wax). Raz na jakiś czas przecieramy środkiem do konserwowania chromu/polerowanego aluminium i woskujemy ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bostyl Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 do plastiku i poliwęglanu używam XERAPOL plastic polish ,kupisz w każdym sklepie z lakierami samochodowymi. Do alu pasta tempo i ta doplastiku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi