liukas Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Witam brać modelarską. Potrzebuję pomocy, porad, ale może zacznę od początku : ) Od zawsze podobały mi się śmigłowce, niedawno postanowiłem spełnić sobie zachciankę posiadania jednego, ale jako że lubię grzebać i kombinować, postanowiłem popolować trochę na allegro i pobawić się niewielkim kosztem, wiadomo jak się to kończy Dosyć niedawno na allegro pojawiły się za małe pieniądze powystawowe/rozbite klony helikopterów typu Lama e-sky, kupiłem modele EC-135 firmy reely http://www.conrad.de/ce/de/product/209270/EP-DOPPELROTORHELI-EC-135-REELY-RTF oraz trochę później HM53-1 (walkera) tej samej firmy http://www.priceminister.com/offer/buy/59154473/Helicopter-Walkera-Model-53-1-40-Mhz-Mode-1-Walkera.html Model EC-135 posiadał aparaturę 2,4ghz, udało mi się nim nawet kilka razy polatać dopóki na ok. 10 metrach nie urwał mi się górny wirnik (plastikowe mocowania łopat...) widocznie nadwyrężone przez poprzedniego właściciela czego nie zauważyłem. Niewiele myśląc, postanowiłem przełożyć odbiornik do walkery jako że posiadała metalowe mocowania łopat sądziłem że będzie trochę lepsza, problem w tym że walkera jest helikiem na 40mhz jednak nie posiadała odbiornika w zestawie. Po podpięciu odbiornika z EC-135 wydawało się że wszystko działa, serwa chodziły prawidłowo, jak dawałem lekki gaz śmigła się kręciły. Jednak co mnie mocno zaskoczyło, jak zwiększyłem gaz odbiornik się spalił :/ Tutaj biję się w pierś, sądziłem że wystarczy przełożenie samego odbiornika, gdyż widziałem również wersje tej samej walkery na 2,4ghz Odbiornik jeszcze wykazuje znaki życia, po podpięciu serwa dalej działają, jednak definitywnie spalone są 2 układy odpowiadające za silniki. Czyżby silniki były za mocne i odbiornik nie podołał? Moje pytanie brzmi, dlaczego odbiornik się spalił? czy da się jeszcze coś z tym zrobić? Oraz jakie odbiorniki pasują do tej aparatury? Generalnie, co kupić żeby to badziewie znowu latało? To mój debiut na tym forum. Nie bijcie (mocno) : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Jeżeli to 4in1 to spaliły się regulatory silników. Za mocne silniki, za słabe regulatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedway Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 po pierwsze nie ma względności między mocą silników a radiem, możliwe że regulator przepustnicy w radiu się spalił albo przegrzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 ...regulator przepustnicy w radiu się spalił albo przegrzał :shock: co to jest? Wytłumacz mi, proszę. Tak na poważnie, to nie pisz kolego bedway o rzeczach, o których nie masz bladego pojęcia. Jesteś nowym użytkownikiem i zapewne chcesz jak najszybciej "nabić" sobie trochę punktów. Jednak w ten sposób nie pomożesz ani sobie ani innym. Wracając do tematu, to Sidey ma rację. Spaliły się regulatory silników w module 4in1. Powodem nie musiała być za duża moc, a zwarcie spowodowane nadmiernym zużyciem szczotek. Co do pozostałych Twoich pytań, to mam odpowiedź, która Cię nie zadowoli: daj sobie spokój z tym, jak sam nazwałeś, "badziewiem" i kup coś, co jest polecane na forum przez wiele osób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedway Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 z tym regulatorem przepustnicy chodzi to, że przepustnica(drążek do kontroli obrotów silnika) ma swój "czujnik położenia drążka"(za bardzo nie wiem jak to nazwać) a to połączone jest z regulatorem(tym co odbiera dane z czujnika,na podstawie natężenia prądu i przekazuje dane do wysłania, coś innego niż w helikopterze przy silniku)a jak jakaś część w regulatorze zostanie uszkodzona to może zrobić się zwarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 z tym regulatorem przepustnicy chodzi to, że przepustnica(drążek do kontroli obrotów silnika) ma swój "czujnik położenia drążka"(za bardzo nie wiem jak to nazwać) a to połączone jest z regulatorem(tym co odbiera dane z czujnika,na podstawie natężenia prądu i przekazuje dane do wysłania, coś innego niż w helikopterze przy silniku)a jak jakaś część w regulatorze zostanie uszkodzona to może zrobić się zwarcie :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liukas Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Dziękuję za odpowiedzi. Z tego co wyszperałem helik który spalił odbiornik to big lama w innej obudowie, ma trochę mocniejsze silniki także bardzo możliwe że odbiornik z mniejszej siostry nie podołał. Planuję zakup apki turnigy 9X, na razie lama idzie ozdabiać półkę, jednak zastanawia mnie co należało by dokupić by działała na zwykłym odbiorniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liukas Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Poszedłem za radą D.A.R.O i sprzedałem ten sprzęt. temat do usunięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Ja chcę taki regulator do mojej Lamy, kur.ę co ja paczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi