Skocz do zawartości

PIPER J3 1/5 SPALINOWY ORAZ RWD 5 ELEKTRYCZNY


Piotr_Sm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Założyłem ten temat dlatego, ponieważ chcę zbudować RWD 5 jako spalinę. Wiem, że jak do tej pory chyba nikt nie zbudował rwd w wersji spalinowej. Ja jednak nie lubię silników elektrycznych, ładowanie a później krótkie loty to nie dla mnie.

 

Zacznę od tego, że mam już rwd całkowicie ukończonego, brakuje mu tylko mocowania silnika ale to dlatego, że nie wiedziałem jaki ten silnik zamontować.

 

I tutaj pytanie jaki silnik do niego kupić, ja postawiłem na ten:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1568

 

Chyba wystarczający?

 

Zamierzam tutaj w tym wątku prowadzić relację z budowy i latania tym spalinowym rwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...chcę zbudować RWD 5 jako spalinę. Wiem, że jak do tej pory chyba nikt nie zbudował rwd w wersji spalinowej. Ja jednak nie lubię silników elektrycznych, ładowanie a później krótkie loty to nie dla mnie. ...

 

Skąd wiesz?

Były i to nie jeden.

Chyba, że chodzi Ci o deproniaka; to nie wiem.

 

Też nie lubię elektryków.... :oops:

 

Co do krótkich lotów, to zależy od pojemności pakietu, w spaliniakach od pojemności zbiornika.

 

...brakuje mu tylko mocowania silnika...

Zgaduję... Łoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o RWD5 by Skazoo to przy leciutkim wykonaniu da radę, ale moim zdaniem lepszy będzie troszkę większy silniczek. Tutaj niech się wypowie Karlem jako ekspert od modeli spalinowych.

Bardzo mi się podoba ten projekt- będę kibicował :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę fakt, że silnik spalinowy pluje olejem; bez zabezpieczenia depron szybko nasiąknie. Ucierpi estetyka, wzrośnie ciężar, lepić się będzie wszelaki brud... :D

Nie wiem, z jakich planów budujesz, ale skoro mocowanie silnika elektrycznego wytrzyma siły tam działające, to wytrzyma i od spaliniaka. Prawdopodobnie silnik elektryczny przykręcony jest do wręgi sklejkowej (lub sklejkowej nakładki na wręgę z depronu) i do tego możesz przykręcić łoże - lepiej śrubami, nie wkrętami, bo te mogą sie poluzować od drgań spaliny.

Zrób fotkę, coś się poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jeszcze, że to nie jest taka jedno dniowa zachcianka tylko po prostu muszę taki samolot zbudować.

 

Co do silnika to właśnie chcę się zdać na wasze doświadczenie?

Ja tak sobie przeliczyłem, że do tego rwd trzeba silnik o mocy 200W

No to ten silnik co pokazałem to ma 0,27KM czyli 270W

270 razy 0,75 to daje około 202W czyli odpowiednio.

 

Ale oczekuję tu waszego wsparcia w wyborze?

Pytanie takie, ze względu, że ten silnik ma masę coś ponad 56 g a w tym samolocie musi być waga ograniczona to właśnie jego bym chciał zastosować.

Silnik 1,5 cm3 ma już masę 150 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 0,27KM, ale zobacz, przy jakich obrotach - nie polecam, bo kręci maleńkim śmigłem, potrzebuje sporo nitrometanu w paliwie (koszt) i przewiduję kłopotliwy rozruch.

Dałbym jednak większy - ca 1,5ccm, a połozenie srodka ciężkości skorygował przesuwając pakiet zasilający odbiornik.

 

Nie budowałem tej Erwudki i nie bardzo kojarzę; najlepiej tłumaczyć na fotkach.

 

I daruj sobie 'pana', tu wszyscy jesteśmy na równych prawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, znowu chwytasz wszystko za jeden ogon?

Daje sobie rękę odciąć że i tak go nie zbudujesz, dlaczego? Przypomnieć Ci wątek z aparaturą, albo ten? http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=429814&highlight=#429814

 

Daj sobie spokój jak chcesz mieć całe palce. Czytaj, czytaj, czytaj.

 

Ps. Używaj opcji Edytuj! : :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę tak na Ty mówić! Jaki miałbym wtedy do Pana szacunek?

 

Rozumiem, różnica w cenia nie ma tutaj znaczenia bo tu chodzi o 20zł więc w tym sensie to spokojnie.

Tylko jednak moim zdaniem przeskok wagowy między tymi silnikami jest ogromny.

 

Naprawdę ten 1cm3 tak trudno uruchomić?

 

 

Czy to oklejenie i omalowanie zabezpieczy dobrze depron?

 

 

Zdjęcia wieczorkiem, wkońcu jak to ma być relacja to bez zdjęć nie da się.

 

 

 

Climek:

Aparatura kupiona, dx6 czekam na paczkę aktualnie.

 

Co do szybowca to miał być ale okazało się, że depronowych to nie ma za wiele.

A Toto to jest to samo co rwd.

 

Dlaczego miałbym palce poucinać.

Zapraszam do warsztatu, popracować na maszynach.

Ja pracuję na co dzień, po prostu trzeba uważać.

 

A poza tym to trochę wiary! Ja z regóły swoje plany realizuję tylko powoli.

Na twoim miejscu aż tak bym nie ryzykował, co będzie jak zbuduję. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, jak tego erwudziaka zrobisz leciutko, pokryjesz papierem tylko przednią część kadłuba i krawędż natarcia skrzydeł to można by wszdzić COXa. Wspaniały silniczek pięknie chodzi na 5% nitro, pali bez problemu z palca i nie ma żadnego problemu z regulacją no i jest tani. Z coxengines.ca silnik cox surestart (nie die cast) + tzw. throttle ring albo barell throttle będzie kosztować 32$ + przesyłka 6$ czyli około 114zł. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zbudowany RWD5 by skazo pod napęd elektryczny to niema sensu przerabiać go pod spaline.za dużo zachodu z tym .Daj mocniejszy pakiet i będziesz dłużej latał.

Jeżeli chcesz przejść na napęd spalinowy to zbuduj nowy nodel np WICHEREK , PIPER ,

lub np to http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/planky-modelar/&page=0&planek=commander[181]

Silnik 3.5 cmm3 aby nie mieć kłopotu z uruchamianiem - musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami świece , panel sterowania , rozrusznik , żarnik , itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RWD 5 jest zbudowany ale nie ma jeszcze wklejonej wręgi sinikowej więc przeróbka jest możliwa, nie będzie z tym problemu.

 

Panel strtowy, rozrusznik oczywiście będzie ale później, najpierw nauka latania tym rwd a później będą inne rzeczy.

 

A dlaczego te małe silniki się ciężko uruchamia?

Mają zbyt dużą kompresję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są kapryśne lubią nitrometan , łatwo go uszkodzić problem z częściami zamiennymi.

Jak nie umisz latać i nie miałeś styczności z silnikami spalinowymi- zostałbym przy napędzie elektrycznym. Wybór należy do Ciebie :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia coxa odpala się najłatwiej na świecie i to bez rozrusznika, panela startowego. tylko silnik, akumulatorowa "grzałka- fajeczka" i paliwo.

Tutaj masz filmik jak to robią profesjonaliści :mrgreen:

 

Oczywiście będę kibicował i służył w miarę możliwości pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Monster Trucka spalinowego 2,76 cm3 1,7 km

Silnik bardzo udany, pali bez problemu.

 

Zostaję przy spalinie, będę zamieszczał zdjęcia i postępy prac nad oklejaniem i montowaniem silnika jak i późniejszymi próbami latania.

Może nie będzie tak żle!

 

A, że naprawdę lubię spaliny to postanowiłem od nich zacząć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.