Skocz do zawartości

PIPER J3 1/5 SPALINOWY ORAZ RWD 5 ELEKTRYCZNY


Piotr_Sm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli podaję wymiary, RWD 5 robiłem ściśle według planów skazoo.

 

Oczywiście ten przód rwd całkowicie zmienię, zastanawiam się nas zrobieniem całego przodu ze sklejki.

 

Aktualna waga w tym stanie co jest teraz ok. 400g

Rozpiętość taka jak z planów 1,30m

Długość: 0.83m

Powierzchnia skrzydła: 24.9 dm2

 

Może to coś pomoże.

 

PS. Dzisiaj zaczynam oklejanie skrzydeł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja jeszcze mam pytanie co oklejania modeli z papierem z i wikolem.

 

W moim PIPERZE jest takie dosc skomplikowane zakonczenie skrzydel, ciezko to okleic, wiec mam pytanie czy mozna to wykonczyc bez papieru, nakladajac kilka warstw wikolu?

 

Czy pozniejsza farba to przegryzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbiłem sporo silników elektrycznych i ani jednego spalinowego, mimo że niektóre trzeba było wykopywać z ziemi ;) oczywiście przywalenie w asfalt czy beton załatwi każdy silnik bez względu na to czy sapaliniak czy elektryk :)
Nie wiem dlaczego u mnie jest zupełnie odwrotnie model z silnikiem 3,5cm uderza w łąkę i pęka obudowa silnika, a elektrykiem tyle kretów ubitych że wykarmił by nimi czteroosobową rodzinę przez miesiąc i silnik do dziś działa.Ale teraz znów bawię się w elektryki więc może jeszcze nie wszystko stracone ;D ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak pisałem, oblot pewno za miesiąc.

 

Co do silnika to nie chodzi o pieniądze, bo różnice w cenach pomiędzy 1ccm a 1,5ccm czy 2,5ccm to kwestia 50zł w tą czy w tą.

 

Chodzi mi o wagę tych silników i niepotrzebne zużycie paliwa.

Taki 1ccm spali połowę tego co 2,5ccm i w tym ja zauważam oszczędności.

Trochę też nie widzę takiego dużego silnika w rwd, po poniekąd to delikatny samolot.

 

Pewnie padnie na 1,5ccm ale to jeszcze przemyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcesz tańszy w exploatacji silnik to szukaj mvvs bo on chodzi na paliwie bez nitro...

Co do wagi to sama bateria 2,2 waży 200gramów do tego regiel silnik, wiec różnica jest minimalna.

 

Rwd jest delikatny? To mój wicherek w takim razie jest bardzo delikatny, lżęjszy i mniejszy a jakoś lata, po zmiane silnika z 1,5 na 2,5 różnicy w locie nie zauważyłem, prócz tego że predkość maxymalna wzrosła 2razy :rotfl: , dalej można latać bardzo wolno, wreszcie można wystartować z kół na krótkim rozbiegu.....

 

Spalanie wzrosło bo i predkość przelotowa zwzorsła, ale mysle że gdyby latać tak jak z silnikiem 1,5 wyszło by na to samo...silnik 2,5 60ml na 10minut z 1,5 było pewnie z 15minut lotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak Mateusz.

Ale waga to jednak dla mnie kluczowy argument przemawiający za małym silnikiem.

 

Ale w jakimś stopniu i tak 1ccm spali mniej od 2,5ccm

W zasadzie prosty przykład, z życia wzięty:

 

Są sobie dwa Audi a4

Jedno ma diesla 1.9 i 130KM pali około 6l / 100km

Drugie ma diesla 2.5 i 163KM pali około 10l / 100km

 

Obojga da się jechać, tylko ten 2.5 będzie miał większe przyspieszenie ale cos za coś! ;)

 

No widzisz, różnica 5min

Ale na tym 1,5 nigdy nie osiągniesz takiej prędkości jak na 2,5 więc nie spalisz więcej.

 

A i jestem ciekawy, silniczek 1,5ccm odszedł już na emeryturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz latać jak emeryt to spoko ;). Ja wychodzę z założenia że model saplinowy ma być mocny i ma zap****lać zeby sie nie nudzić :rotfl: Poza tym ze słabym silnikiem nie wystartujesz z kół, pętla to ledwo ledwo, lekki wiaterek i już nie polatasz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie założyłem sobie, żeby ten samolot latał właśnie jak emeryt.

Nie chcę takiej torpedy na początek bo zwyczajnie sobie z nim nie poradzę.

Musi być wolny i przewidywalny bo nie opanuję go!

 

W ogóle zastanawiam się czy robić do niego podwozie, jak myślisz?

 

Chodzi mi tylko o to, żebyś potwierdził czy z tym 1ccm będzie latał?

 

Oczywiście następne samoloty będą już z większymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny silniczek, przynajmniej ja miałem taki egzemplarz. Świeca gorąca OS A3 i paliwo 5%nitro, chodzi jak złoto i jest bardzo oszczędny. A taki tłumik to same zalety, zakładasz wężyk silikonowy, cały śluz zasuwa pod samolot i uwalony ma tylko brzuch :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz ładną owiewjkę silnika to nawet nie bedzie widać ze jest silnik spalinowy, zazwyczaj niestety wystaje brzydki tłumik na bok.

Prawdopodobnie da się okręcić ten tłumki o 180 stopni po to żebyś mogł zamontować ten silnik cylindrem w dół....może kolega bzik sie wypowie bo miał ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie da się okręcić ten tłumki o 180 stopni po to żebyś mogł zamontować ten silnik cylindrem w dół....może kolega bzik sie wypowie bo miał ten silnik.

ja miałem tłumik dorabiany bo silnik z drugiej ręki go nie posiadał. Niemniej jednak jest on mocowany do cylindra na gwint, po prostu wkręcony w blok więc na pewno nie będzie problemu z przekręceniem go o 180*. Tu jest o moim http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=40113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.