PROTON Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Skoro benzyna jest taka droga to czy nie ma jakiegoś zamiennika? Np. metanol, toluen, aceton, może na czymś innym da się jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Skoro benzyna jest taka droga to czy nie ma jakiegoś zamiennika? Np. metanol, toluen, aceton, może na czymś innym da się jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Oczywiście że można jeździć na czymś innym np:Gaz propan-butan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Oczywiście że można jeździć na czymś innym np:Gaz propan-butan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG. Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG. Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Nic mu się nie pomieszało to ty jesteś nie do informowany. Otóż diesel pracuje na LPG jednak nie na propan-butan a na gaz ziemny. :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Nic mu się nie pomieszało to ty jesteś nie do informowany. Otóż diesel pracuje na LPG jednak nie na propan-butan a na gaz ziemny. :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Otóż diesel pracuje na LPG jednak nie na propan-butan a na gaz ziemnyCzyli nie LPG tylko CNG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Otóż diesel pracuje na LPG jednak nie na propan-butan a na gaz ziemnyCzyli nie LPG tylko CNG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 http://www.google.com/search?hl=pl&q=diesel+i+lpg&rlz=1I7GZEZ_pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 http://www.google.com/search?hl=pl&q=diesel+i+lpg&rlz=1I7GZEZ_pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 https://www.google.com/search?hl=pl&q=diesel+i+lpg&rlz=1I7GZEZ_pl#pq=diesel+i+lpg&hl=pl&gs_nf=1&cp=10&gs_id=q&xhr=t&q=diesel+cng&pf=p&rlz=1I7GZEZ_pl&biw=1280&bih=646&sclient=psy-ab&pbx=1&oq=diesel++CN&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=5729ae38e68130ab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 https://www.google.com/search?hl=pl&q=diesel+i+lpg&rlz=1I7GZEZ_pl#pq=diesel+i+lpg&hl=pl&gs_nf=1&cp=10&gs_id=q&xhr=t&q=diesel+cng&pf=p&rlz=1I7GZEZ_pl&biw=1280&bih=646&sclient=psy-ab&pbx=1&oq=diesel++CN&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=5729ae38e68130ab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5. Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km. Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza. A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele. http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/ Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika. polecam lekturę: http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5. Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km. Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza. A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele. http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/ Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika. polecam lekturę: http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 kmMogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem. A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem. Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem. A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz. Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł. Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 kmMogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem. A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem. Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem. A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz. Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł. Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi