Skocz do zawartości

Benzyna


PROTON

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG.

Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG.

Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5.

Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km.

Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo

dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza.

A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele.

http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/

 

Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika.

 

polecam lekturę:

http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5.

Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km.

Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo

dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza.

A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele.

http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/

 

Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika.

 

polecam lekturę:

http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km

Mogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.

Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem.

 

A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem.

Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem.

A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz.

Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł.

Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km

Mogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.

Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem.

 

A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem.

Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem.

A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz.

Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł.

Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.