Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro benzyna jest taka droga to czy nie ma jakiegoś zamiennika?

Np. metanol, toluen, aceton, może na czymś innym da się jeździć?

  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Skoro benzyna jest taka droga to czy nie ma jakiegoś zamiennika?

Np. metanol, toluen, aceton, może na czymś innym da się jeździć?

Opublikowano
  Cytat

LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG.

Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów...

Opublikowano
  Cytat

LPG, etanol, holzgas, prąd... A dla diesla tylko olej po frytkach albo LPG.

Chyba ci się coś poknociło... z tym dieslem... widziałeś kiedyś instalację LPG w dieslu? jest to w prawdzie technicznie wykonalne ale wymusza bardzo dużą ingerencję w silnik i jest nie opłacalne w punktu widzenia finansów...

Opublikowano

Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5.

Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km.

Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo

dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza.

A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele.

http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/

 

Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika.

 

polecam lekturę:

http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/

Opublikowano

Tomku owszem masz rację lecz zauważ jedno: koszt instalacji typowej instalacji LPG do diesla zaczyna się od 4000 złotych lub więcej. natomiast nie jest to wtedy typowy silnik zasilany gazem lecz dalej silnik diesla zasilany dieslem z dodatkiem LPG w stosunku 80% ON + 20% LPG. łatwo policzyć koszty: typowy diesel np w moim przypadku VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km po zamontowaniu instalacji palił by 4 litry ON i 1 litr LPG Koszty: eksploatacja tylko na ON 5x5.70 zł 28.7 zł, a na ON+LPG mamy tak: (4x 5.7)+ 2,7 = 25,5.

Wniosek: oszczędzamy 3,2 zł na 100 km.

Ile musimy zrobić kilometrów żeby koszt instalacji się spłacił? duuużo

dla mnie inwestycja bez sensu w typowych samochodach. inaczej kształtuje się inwestycja w samochodach ciężarowych bo te samochody palą dużo więcej więc dużo więcej się oszczędza.

A co do CNG no to fajni tylko na przykład w rybniku nie ma ani jednej stacji z CNG a w całej polsce też niewiele.

http://www.autoflesz.pl/mapa_cng/

 

Jest jeszcze jeden sposób przerobienia typowego diesla na LPG lecz wtedy udział LPG wynosi 80 % w paliwie lecz wymusza doszczędne przerobienie silnika.

 

polecam lekturę:

http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-gaz-ekonomia-i-ekologia/

Opublikowano
  Cytat

VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km

Mogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.

Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem.

 

A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem.

Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem.

A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz.

Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł.

Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł.

Opublikowano
  Cytat

VW 1,9 TDI 90 KM pali około 5 litrów w cyklu mieszanym na 100 km

Mogę się założyć że w cyklu mieszanym masz 7,5L lub 8-siem.

Dane które podałeś ,to dolna granica jazdy w trasie, sprawdziłem.

 

A przy tej cenie ropy, to każda instalacja jest dobrym wyborem.

Nigdy nie miałem Diesla, mój brat z kolei się bardzo lubuje, wiesz co, ja do pracy dojeżdżam samochodem on pociągiem i autobusem.

A ma w Passacie taki sam silnik, o jakim piszesz.

Co do LPG ceny zaczynają się od 1800zł do silników z wtryskiem benzyny, mam w Hyundaiu Sonacie 2,0 16V 143KM, jedną z tańszych instalacji i na tej instalacji, ona pali mi 9-11L gazu na 100km. i ja przejeżdżam dystans 100km na 28zł.

Z kolei w Chevrolecie TrailBlazerze posiadam sekwencyjną instalację gazu i ten dokładnie egzemplarz kosztował mnie 6300zł dało mi to spalanie rzędu 15-17L przy pojemności 4,2L 295KM. koszt przejechania 100 km 53zł.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.