Marcin15 Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Dzisiaj wziąłem się za przewijanie emaxa, silnik przewijany był według tego: Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo,idziesz do 4 i nawijasz w prawo,idziesz bo 9 i nawijasz w prawo,idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo,idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo,idziesz do 12 i nawijasz w prawo. i tego: Emax 2812 http://obrazki.elektroda.net/31_1281207309.gif Uzwojenie w trójkąt jest pokazane w/w rysunek 1z12 ; 4z5 : 8z9 Uzwojenie w gwiazdę 1,4,5 do regulatora a 8,9,12 połączyć razem (zlutować) Przy połączeniu w trójkąt uzyskujemy większe obroty lecz mniejszą siłę, a przy połączeniu w gwiazdę większą siłę na osi, lecz mniejsze obroty. Silnik nawinąłem drutem 0,6mm(z izolacją) po 6 zwojów i podłączyłem w trójkąt, niestety silnik po podłączeniu do regulatora zaczął strasznie szarpać i ciągnąć ponad 20A przy 2s.Pomyślałem więc, że coś zwaliłem, rozwinąłem silnik i nawinąłem wiązką 4 drutów 0,20mm(z izolacją) po 10 zwojów i połączyłem w trójkąt efekt był podobny.Dopiero po podłączeniu w gwiazdę silnik zaczął normalnie pracować. Przy śmigle 7x5 udało mi się uzyskać ciąg 370g przy prądzie 6,3A i pakiecie 3s.Na oryginalnym uzwojeniu silnik pobierał 15A i dawał ciąg 600-700g. Myślałem jeszcze żeby nawinąć silnik wiązką 6 drutów 0,20mm i 7 zwojów,co o tym myślicie? Możecie mi doradzić jaką kombinacje zastosować? Silnik musi kręcić śmigłem 7x5,ponieważ tylko takie wchodzi mi do easy stara. Z góry dzięki :wink:
kaczma2 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 http://www.powerditto.de/Schemaditto.html tu są przykłady uzwojeń. Paza tym najpierw się patrzy czy ten tamat był przerabiany. Nie szukać daleko 12 pozycji niżej.
Rekomendowane odpowiedzi