kmada Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 General Aircraft G1-80 Skyfarer Samolot tak prosty w pilotażu jak jazda samochodem, zbudowano 17 egzemplarzy. Modelik w skali 1:8, wykonany z pianki podłogowej i kilku drewienek. Rozpiętość: ~1197 mm Długość: ~839 mm Waga do lotu: 630 g Napęd: E-MAX CF2822 Śmigło 9x4,7 lub 10x4,7 Akumulator: LiPo 3S 1300mAh Plan opracowany na podstawie materiałów znalezionych w sieci, zwłaszcza najnowszej wersji gumówki autorstwa pana Earl Stahl oraz dostepnych zdjęć Budowa: Ściany kadłuba - 6mm, nacięcia w linii załamań. Wręgi z balsy twardej 4mm, podłoga i łoże skrzydła sklejka "owocówka" 3mm Przednia rama z podłużnicami z sosny 6x3mm oraz zamocowane wręgi ogona. Kadłub przed zamknięciem: Budowa skrzydła - żebra pianka 6mm, pokrycie 3mm, dźwigar 10x6 mm - sztywna, ciężka deska... serwa owinięte taśma i wklejone. Klapolotki - inaczej niż w oryginale gdzie klapa i lotka są osobne. Wykańczanie: W trakcie budowy po próbach malowania wykonywałem nowe skrzydło i zespół stateczników - pokryte farbą przy schnięciu wypaczyły się. Zrezygnowałem z malowania na rzecz białej taśmy pakowej - co jednak wygląda kiepsko, widać łączenia, przebija kolor zielony... do tego prasowanie taśmy znów wypaczyło elementy - lotka lewa jest podwinięta na końcówce, statecznik poziomy (3 warstwy depronu 3mm i balsa 3mm w krawędziach łączenia statecznika ze sterem) wygięty w U... już wymieniony na konstrukcje bez balsy i bez prasowania taśmy. Efekt pokrycia był tak kiepski, że zrezygnowałem z detali takich jak zastrzały, wydech silnika, owiewki goleni, czy wnętrze kabiny oraz numerów rejestracyjnych (powinno być NC 29030 - egzemplarz najprawdopodobniej kiedyś taki zielony, obecnie niebieski odbudowany i w muzeum. Efekt końcowy: I Loty! Oraz filmik z lotów:
Rekomendowane odpowiedzi