prykpryk Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Planuje wykonać taki samolot. Stworzyłem w Google Sketchup. Konstrukcja z EPP wzmacniana rurkami węglowymi. Profil KFm-2 albo KFm-3. Silnik 1400kv 20A albo 1450kV 30A na śmigle 8x4 albo 9x5. SIlnik mocowany do kadłuba, skrzydła z możliwością demontażu. Wznios końcówek skrzydła opcjonalny. ŚC wypada całkiem nieźle według obliczeń za pomocą średniej ważonej. Podwozia pewnie nie bedzie Pare pytań: 750g ciągu na taki samolot to mało? Przewidywana masa to około 850g ale może być ciężej od kleju. Jak sztywny musi być ogon. Rurki węglowe 4x2mm starczą? Zna ktoś jakiś patent na wsuwane końcówki ze wzniosem? Czy będzie problem z lądowaniem przez takie duże śmigło? Ciężko znaleźć podobny model na forum ale jak ktoś zna prosze o linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Oj słabo szukałeś. Wpisz w wyszukiwarkę - "Ursus" do orania nieba. Ale to tylko jedna z podobnych konstrukcji. Podstawowy błąd jaki masz, to umieszczenie statecznika poziomego i steru wysokości w strumieniu zaśmigłowym. To wygeneruje więcej kłopotu niż korzyści. Można nawet zniszczyć serwo i statecznik ze sterem. W tym rozwiązaniu, pojedyncze rurki węglowe będą za słabe. Statecznik wpadnie we flatter i je powyrywa. Lepsza byłaby lekka kratownica z węgla. Śmigłem się nie przejmuj. Lądowanie bez gazu, i nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prykpryk Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Racja. Spróbuję przenieść statecznik poziomy nad pionowy jak w Ursusie to będzie troche wystawać ponad napędzane powietrze. Statecznik pionowy można podwyższyć. Po majówce może zabiore się za model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi