Skocz do zawartości

Dwubelkowy 150cm


prykpryk

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje wykonać taki samolot. Stworzyłem w Google Sketchup. Konstrukcja z EPP wzmacniana rurkami węglowymi. Profil KFm-2 albo KFm-3.

Silnik 1400kv 20A albo 1450kV 30A na śmigle 8x4 albo 9x5. SIlnik mocowany do kadłuba, skrzydła z możliwością demontażu. Wznios końcówek skrzydła opcjonalny. ŚC wypada całkiem nieźle według obliczeń za pomocą średniej ważonej. Podwozia pewnie nie bedzie

 

Pare pytań:

750g ciągu na taki samolot to mało? Przewidywana masa to około 850g ale może być ciężej od kleju.

Jak sztywny musi być ogon. Rurki węglowe 4x2mm starczą?

Zna ktoś jakiś patent na wsuwane końcówki ze wzniosem?

Czy będzie problem z lądowaniem przez takie duże śmigło?

 

Ciężko znaleźć podobny model na forum ale jak ktoś zna prosze o linka.

post-2906-0-92408800-1335801345_thumb.png

post-2906-0-00483400-1335801361_thumb.png

post-2906-0-02856500-1335801428_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj słabo szukałeś. ;)

Wpisz w wyszukiwarkę - "Ursus" do orania nieba.

Ale to tylko jedna z podobnych konstrukcji.

 

Podstawowy błąd jaki masz, to umieszczenie statecznika poziomego i steru wysokości w strumieniu zaśmigłowym. To wygeneruje więcej kłopotu niż korzyści. Można nawet zniszczyć serwo i statecznik ze sterem. W tym rozwiązaniu, pojedyncze rurki węglowe będą za słabe. Statecznik wpadnie we flatter i je powyrywa. Lepsza byłaby lekka kratownica z węgla.

 

Śmigłem się nie przejmuj. Lądowanie bez gazu, i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.