bombowiec Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 No i sobie zrobiłem teraz z przodu Prezentuje się nieźle trochę gorzej lata, choć za takie pieniądze można mu to wybaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 jaki silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 I powiedz cos wiecej o wlasnosciach lotnych ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Way Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Film. Fiiiilm!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombowiec Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Samolot składa się: - silnik ASP 75A, śmigło 13x6 - serwa HS 225 BB wysokość i kierunek, HS 422 lotki - odbiornik HPD 07RH QPCM 35 MHz - zasilanie Li-po 600mAh 7,4V 12C + regulator BEC Zrobiłem tym modelem dopiero dwa loty, więc niewiele mogę powiedzieć o własnościach lotnych. Jest to mały model, czuły na każdy ruch sterów lub lotek. Podczas wychodzenia z ciasnej pętli ma tendencję do skręcania w prawo lub lewo. Potrzebuje ok. 20-30 m do startu natomiast podchodzenie do lądowania odbyło się przy dość znacznej szybkości za względu na nieznajomość modelu. O zawiasie na śmigle można zapomnieć(ze względu na wagę). To tyle o własnościach lotnych, może trochę więcej po sobotnich i niedzielnych lotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunba83 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Mam identyczną tyle ze jesszcze nie latałem. Wciąz zastanawiam sie nad silnikiem. Myslalem o os max 4t 15 ccm. Poki co przeprosilem starego trenerka a za extre zabiore sie pewnie w przyszlym roku. Prosze o film z lotu, byłbym wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombowiec Opublikowano 10 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Filmu z tamtym egzemplarzem już nie będzie. W sobotę spotkał kreta. Przy przechodzeniu z lotu na plecach mocno zaciągnąłem ster wysokości. Samolot przepadł w lewą stronę na wysokości ok. 3 metrów. Powodem było nie równomierne wychylenie steru wysokości (feler konstrukcyjny samolotów z CM-PRO). Ale mam już następny egzemplarz. Wczoraj dotarł dzisiaj został dokończony a jutro pewnie go oblatam. Jeśli będzie w sobotę pogoda to spróbuje zrobić filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunba83 Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Jacku powiedz mi skad pochodzisz bo Twopje nazwisko jest mi znane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Powodem było nie równomierne wychylenie steru wysokości (feler konstrukcyjny samolotów z CM-PRO). Powodem były zapewne zbyt duże wychylenia steru wysokości i zerwanie strug przy ciasnej pętli (półpętli). To jest typowe zachowanie dla większosci tego typu modeli. Wychylenie steru wysokości nie powinnu przekraczać 10-12 stopni. To jest w zupełności wystarczające do normalnej akrobacji. Lotów 3D i tak tym modelem nie da się robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombowiec Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Jacku powiedz mi skad pochodzisz bo Twopje nazwisko jest mi znane.Pozdrawiam Z Warszawy a latam w Chobocie. Powodem były zapewne zbyt duże wychylenia steru wysokości i zerwanie strug przy ciasnej pętli (półpętli). Leciałem ze średnią szybkością a półpętla nie była zbyt ciasna. Na oko średnica ok. 10 m. Miałem wcześniej EXTRA 300S 140 ARF z tej samej firmy z dwoma serwami na każde ze sterów i nie było takich problemów. Na pewno Marku masz rację, ale moim zdaniem (również innych kolegów przebywających na lotnisku) jedną z przyczyn tego zdarzenia jest wada tej konstrukcji. Po ulepszeniu konstrukcji podczas dzisiejszego oblotu w podobnej sytuacji nic się nie wydarzyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Leciałem ze średnią szybkością a półpętla nie była zbyt ciasna. Na oko średnica ok. 10 m. Miałem wcześniej EXTRA 300S 140 ARF z tej samej firmy z dwoma serwami na każde ze sterów i nie było takich problemów. Na pewno Marku masz rację, ale moim zdaniem (również innych kolegów przebywających na lotnisku) jedną z przyczyn tego zdarzenia jest wada tej konstrukcji. Po ulepszeniu konstrukcji podczas dzisiejszego oblotu w podobnej sytuacji nic się nie wydarzyło. Widzę Jacku ,że poprawiłeś to prowadzenie popychacza wysokości, o którym mówiłem Ci na lotnisku. Czy teraz ster pracuje równo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutos Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 Ten model CM pro to porazka na calej lini.Ciezki,zle sie wazy po prostu ledwo latajacy kloc.To ze zrywa strugi to fakt,poza tym ma napewno jakies wady konstrukcyjne bo latalo sie tym tragicznie.Ciagle przepadał.Zadnej petli jak nim latalem nie wokonal prawidlowo.Co do popychacza wysokosci to we wszystkich tych chinskich modelach sa do wyrzucenia.Ja od razu kiedy zabieram sie za kadlub pierwsze co robie to wycinam oryginalna polke pod serwa.ktoz to widzial zeby serwo wwysokosci poruszalo sie nie w osi modelu a obok zamontowane serwo kierunku na linkach,ktore tez nie poruszaja sie w osi.Ten popychacz weglowy to tez jakas pomylka.normalnie wykonac wlasny popychacz na bazie listewki sosnowej i wykorzystac tylko te prety metalowe.ogolnie tego modelu nie polecam nikomu.Zeby go wywazyc musialem podczepic pakiet obok łoza silnika plus chyba ze 400 gramow olowiu z przodu.Takze wage jaka podaja na stronie mozna wlozyc miedzy bajki a latanie na zalecanym silniku to chybil trafil na zasadzie : "czy oderwie sie od ziemi czy skonczy sie lotnisko". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Ten model CM pro to porazka na calej lini.Ciezki,zle sie wazy po prostu ledwo latajacy kloc.To ze zrywa strugi to fakt,poza tym ma napewno jakies wady konstrukcyjne bo latalo sie tym tragicznie.Ciagle przepadał. To już wiem dlaczego to tak kretobójczy model ! I faktycznie, tak to wygląda w rzeczywistości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Tutaj muszę niestety się zgodzić - model wygląda lepiej niż lata. wymaga sporej prędkości do startu. Za wczesne poderwanie maszyny powoduje natychmiastowe zwalenie sie na skrzydło. Przy lądowaniu to samo - zbyt niepewne podejście i juz model robi "gwiazdę". Do tego bardzo kiepskiej jakości skrzydła (już 3 razy widziałem ich "bebechy" po nieudanym starcie). Ponadto dość niefortunnie umieszczone podwozie - straszna tendencja do przewracania się na maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bombowiec Opublikowano 14 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Masz rację Pawle model jest do d…y. Już wiem, dlaczego wracają z lotniska z całym samolotem jestem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutos Opublikowano 14 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2007 Takze wyglada to tak.Z CmPro mialem model Lark,ktory zanim sie wlatalem zostal kompletnie rozbity-latal pprawnie.Z CmPro mialem rowniez mniejsza Cesne--moge polecic z czystym sumieniem.Nie byla wcale taka potulna jak to sie zwyklo uwazac gornoplaty i latala poprawnie.Wada tradycyjnie:: przednia golen skretna.Mialem rowniez model Magpie i ten model moge bez dwoch zdan moge polecic.Latalo to po prostu REWELACYJNIE.Wyczynialem nim wszystko co tylko potrafilem,predkosci jakie rozwijal do niskich nie nalezaly.Super modelik i nie ciezki z silnikiem Tigre 8,3 wazyl 2,46kg.Sprzedalem ten model (niepotrzebnie) wlasnie zeby zrobic miejsce tej nieszczesnej ekstrze,bo tak mi sie spodobala na zdjeciach.Powiedziane o niej zostalo juz sporo a ja nie chce sie denerwowac piszac o niej bo zaczalbym uzywac niecenzuralnych slow.Ogolnie porazka na calej lini.Sprzedalem ją w momencie kiedy poczulem ze jak sprobuje nia jeszcze raz wystartowac to nie wroci na ziemie w jednym kawalku.Model cakowicie nieprzewidywalny-----odradzam 100%.Mozna na nia tylko popatrzec i nic wiecej.Obecnie znowu powrocilem do modelu Lark.I takze moge polecic.Jest troche kolckowaty w porownaniu z Magpie bo sporo ciezszy.Po poprawkach lata jak po sznurku.Najwazniejsze rzeczy do zrobienia to: wyciecie polki oryginalnej,zrobienie wlasnego popychacza wysokosci,zamocowanie serwa wysokosci w poziomie i w osi modelu.W moim przypadku z powodu zastosowania duzo wiekszego silnika (ciezszego) mialem ogromne klopoty z wywazeniem modelu.Lecial strasznie na ryj.Dokladanie coraz to wiekszych ciezarow na ogon bylo bez sensu.Mialem dwa wyjscia: przekladac serwa wysokosci na ogon albo.....skrócić model o glowe:-) .Ze wzgledu na to iz moja Sanwa nie obsluguje dwoch oddzielnych serw wysokosci a nie mialem zaufania do kabla Y i rownomiernej pracy serw zdecydowalem sie na to drugie wyjscie!!!!!Obcialem model..........o 5cm i sluchajcie pomoglo.Model zachowuje 100% poprawnie a ja odjalem olowiu z tylu.Oprocz tego mialem (nie z CmPro)Capa 1,6m i model trenerka AT 40L.Cap trafil mi sie wybrakowany a tego trenerka polecam jak najbardziej.No to tyle co sie tyczy modeli ARF z firmy CmPro.Tylko otych moge sie wypowiadac bo mialem.Gdyby ktos chcial cos sie wiecej dowiedziec o nich to niech pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaverick Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Mam AT-40L i potwierdzam ze to udana konstrukcja. Nie klejona klejem ryżowym (o dziwo) jak wiekszosc CM PRO, Skrzydło naprawde mocne, latam tym często na poczatku sezonu przed ostrzejsza akrobacją na SU-31 i powiem ze do nauki podstaw akrobacji ten AT-40 nadaje sie bardzo...z silnikiem .40 ma wystarczająco mocy zeby bezpiecznie latał i nie przeciagął się gdy niecierpliwy początkujący za ostro wyrwie przy starcie albo zaciągnie drąga na prostej. Miły model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 ...Z CmPro mialem... Zacznij latać modelami innych producentów to wtedy będziesz miał porównanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.