Skocz do zawartości

Problem z silnikiem...AXI 2212/34


kielonnn

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Jestem na tym forum pierwszy raz więc nie wiem czy w dobrym dziale zamiescilem temat jak nie to sory.Ale do rzeczy. A więc kupiłem na www.modele.sklep.pl silnik AXI 2212/34 do elektryka.Do tego kupiłem Regulator Tower Pro 18A,śmigło GWS 12x6 oraz pakiet 11,1V (1200mAh).Początkowo wszystko ok ale juz po 1 locie zauwazylem ze silnik sie nadmiernie przegrzewal.Zrobiłem kolejne 3 loty dla pewnosci dalej to samo.Odesłalem silnik do modele.sklep a oni w zamian odesłali niby nowy.(nie pasowala mi jedna rzecz:małe pole magnesów w silniku)Ostatnio latałem wszystko było ok lecz wczoraj zauwazylem ze magnesy nie maja juz pola.Najdziwniejsze jest to, że kolega z modelarni ma wszystko takie samo jak ja i jemu sie nic nie dzieje.Pytanie:

 

1.Co spowodowało to, że magnesy straciły pole?

2.Czy może to być wina regulatora?

 

Aha dodam, że silnik zpowrotem sie grzeje.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam...

Opublikowano

niewiem co spowodowało to ze silniki sie grzeje moze łożysko jest zepsute w mim silniku tez tak było i sie robił az goracy a to ze magnesy straciły pole jest własnie skutkiem ich nadmiernego przegzania :x w moim silniku przez łozysko terz magnesy sie zepsuły i sa do wymiany bo na zepsutyh magnesach silnik ma gorsze osiagi i bieże wiecej prądu przez co może ci sie nawet spalić regulator

Opublikowano

Przegrzewwanie sie silnika moim zdaniem jest spowodowane przez zastosowanie nieodpowiedniego smigła. GWS 12x6 i taki mały AXI 2212/34, nic dobrego z tego wyjść nie może.

Opublikowano

Zapewne dales troche za duze smiglo. Do 3S to raczej 11x5.5 - przynajmniej wedlug producenta...

Za duze smiglo = grzanie silnika a co za tym idzie padaja neodymy.

Padanie neodymow = wiekszy prad, wieksze grzanie i byc moze nawet upalenie regulatora.

Opublikowano

Według mnie silnik został po prostu przegrzany (dwa razy). Zastosowane zostało za duże śmigło. Widziałem gdzieś w zaleceniach dla tego silnika śmigło 12x6, ale dla dwóch (!) cel.

 

P.S.

Mateusz17bl - ortografia - litości!!!

Opublikowano

A mierzyłeś kolego prąd silnika przy śmigle 12*6, w opisie silnika wyraźnie jest napisane że 10A/60 sek i podane są przykładowe śmigła. Eksperymentujesz i pewnie ugotowałeś silniczek, w tabelach masz maksymalne śmigła 11*4,75'' SF ale o małym skoku i normalne śmigło 11*8'', ty założyłeś GWS-a 12*6'' pewnie na dodatek SF, a to już za dużo na ten silnik. Jest to pewnie bolesna (kosztowna) nauczka dla ciebie, ale niech będzie ku przestrodze innych. Nie wiem czy nie lepiej by było gdybyś miał tani regiel 10A to on by się usmażył i byłbyś w plecy 60-80zł , a nie 200-280zł.

Śmigła o tym samym skoku typu SF są porównywalne z zwykłymi śmigłami o 1'' większymi, np. śmigło GWS SF 9*6 jest porównywalne ze śmigłem GWS HD 10*6, oraz podobnie jest ze zmianą skoku - tu przykładowe odpowiedniki to np. APC 9*7 i 10*4,7 oba typu SF

 

 

I koledzy Avatary !!! ( jak nie wiecie co to jest to zdjęcia waszych twarzy) - zupełnie inaczej się pisze, gdy widać kto jest po drugiej stronie.

Opublikowano

Aha czyli wina smigła?Posiadam na zbyciu gdzies śmigło 10x6 Tower Pro.Tylko najbardziej mnie zastanawia dlaczego moj kolega majac to samo nie posiada takich problemów.A i co teraz z tym zrobić czy ponownie mi firma wymieni ten silnik??

 

///"tomekr"- Avatara dodam, bo jakos nie miałem czasu,a poza tym dopiero sie nie dawno zarejestrowalem.

 

Pozdrawiam...

Opublikowano

A regulator ustawiony poprawnie ?

Glownie chodzi o timing jak tak to wina smigla - moze kolega ma bardzie udany egzemplarz silnika, ktory wiecej zniesie.

Opublikowano
A regulator ustawiony poprawnie ?

Glownie chodzi o timing jak tak to wina smigla - moze kolega ma bardzie udany egzemplarz silnika, ktory wiecej zniesie.

 

n6210 Co do ustawiania timingu to nie bawie sie w takie rzeczy bo dokladnie nie rozumiem o co w tym chodzi... :wink:

Opublikowano

Pytanie na co pozwala ci regulator. Timing na middle albo w okolicach 15st.

Smiglo maksymalnie 11x5x5 (wedlug danych sklepu) ale najlepiej 10x5 co

powinno zapewnic, ze nie przekroczysz rozsadnego pradu pracy czyli ok. 7A.

Przetestuj calosc przed startem co jakis czas kontrolujac czy sie nie przegrzewa.

Opublikowano

kielonnn, A może twój kolega lata na pakiecie 2S, może też mieć słabszy pakiet 3S, w którym siada napięcie przy prądzie rzędu 10A i regiel ogranicza silnik. Niestety nie dowiemy się nic więcej na podstawie twoich informacji, za malo wiarygodnych danych. Odnośnie wymiany silnika to nie sądzę, żeby ci po raz kolejny wymienili silnik za friko - negocjuj naprawę, w jednym mogło się trafić zwarcie czy jakaś inna fabryczna usterka, w dwóch na raz to zbyt mało prawdopodobne.

Timing może mieć wpływ, ale w tym przypadku i tak powinien być ustawiony na duży, tak, że nie należy go winić.

Odnośnie doboru śmigła to przede wszystkim jaki to model, jego waga, rozpiętość, powierzchnia. W zależności od przeznaczenia modelu można dobrać śmigło o małym skoku duże np.GWS-a 11*4,7SF -do wolnego samolotu, lub 11*6HD czy też 10*7SF do szybszego samolotu akrobacyjnego, gdzie jest duży zapas ciągu (wówczas w locie spada obciążenie silnika), albo 9*6SF gdy jest to jakiś trenerek wolno wznoszący się i będziesz latał prawie cały czas na pełnym gazie, również przy szybowcu przeciąża się silnik, gdyż pracuje on kilkadziesiąt sekund, a później odpoczywa. Tak więc jak widzisz z powyższych wskazówek, na podstawie twoich informacji nie można ci polecić śmigła, chyba że najmniejsze bo bezpieczne dla silnika.

I miło zobaczyć twoj avatar, pozdrawiam

Opublikowano
Niestety nie dowiemy się nic więcej na podstawie twoich informacji, za malo wiarygodnych danych

Dokładnie jak piszesz ;D ale zakładając ze były to 3cele i na tym smigle to:

 

 

Miałem już 3 silniki AXI 2212/34 (mój ulubiony dla modeli 3D o wadze 400g) i najlepsze smigło do niego to 11x4,7 firmy APC szeroka łopata wole obroty, max ciąg i zero problemów, testowałem juz kilka smigieł ale to wypada najlepiej jeśli chodzi o ciąg-pob prądu. Pobór prądu wynosi wtedy miedzy 8,2 a 8,7A (sprawdzone) oczywiscie w zestawieniu 3 cele li-pol

 

Na wiekszych smigłach nie uzyskasz wiekszego ciągu tylko wolniejsze obroty, wolniej sie wkreca, i silnik bardziej się grzeje. Jezeli na smigle 11x4,7 silnik jest nieosłoniety i ma swobodny przepływ powietrza po 14minutach latania na pakiecie 1200mah silnik jest w zasadzie zimny... Przy całkowitym zakryciu wymaga chociąz minimalnego przepływu powietrza bo wykazuje tendencje do mocnego nagrzewania się, ale mały otwór 1,5x1cm na wrędze z nakierowaniem na silnik, który umozliwi przepływ powietrza załatwia sprawę.

 

Załozyłes dużo za duże smigło (jezeli 3 cele) i pewnie przegrzałes silnik (zreszta sam powinines wiedziec, pewnie dotykałes go palcami :wink: ) a co dalej to juz tak jak koledzy pisali wyżej. W takim przypadku nie oczekuj że reklamacja zostanie uwzgledniona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.