Princes Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Witam .Mam taki problem z którym walczę na rózne sposoby lecz nie wiem co jest tego skutkiem .A mianowicie mój model elektroszybowca rozp 2 metry przechyla sie ciągl e na lewą stronę.Chodzi mi o to aby dojsc dlaczego tak sie dzieje .Wiem ze mozna tę siłe przechyłu zrónowazyc dodajac cięzarek po przeciwnej stronie jak i wychyleniem lotek.Jedank modek powinien latać stabilnie i prosto tak jak to bywało do tej pory na innych modelach ....Szukam przyczyny kombinujac ze wzniosami srodkiem ciezkosci itp,ale to są tylko półsrodki a efekt nie zadawala mnie.Moze ktos z was ma podobne doswiadczenie i wie co moze byc przycyną ciągłego przechyłu modelu na lewa stronę ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artu Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A Sprawdzałeś, czy oba skrzydła mają jednakową masę ? Jesli są "dzielone" to zważ jedno i drugie. Jeśli płat w całości, to podeprzyj na środku, i sprawdź, czy nie przeważa... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Sprawdź, czy któraś z połówek nie jest zwichrowana. Model potrafi wyprawiać wtedy dziwne rzeczy w powietrzu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Jak mówią koledzy, zacznij od wyważenia poprzecznego i kontroli geometrii modelu. Potem zwróć uwagę na lotki i stery. Luzy zawiasów, nieosiowe wklejenie dźwigni sterów, nierówno pracujące popychacze, i ustawienia trymerów na nadajniku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Princes Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A Sprawdzałeś, czy oba skrzydła mają jednakową masę ? Jesli są "dzielone" to zważ jedno i drugie. Jeśli płat w całości, to podeprzyj na środku, i sprawdź, czy nie przeważa... Tak są to skrzydła dzielone z tym ,ze robione przeze mnie konstrukcyjne z wklejanymi wingietami i oklejone balsa i folią tzw.standardowe wykonanie ...ale fakt faktem ,ze nie wazyłem skrzydeł z osobna tylko w całosci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) Masa niewiele zmienia, ale zmienia. Stawiam na 1. zwichrowanie 2. różne kąty na połówkach 3. mały wznios (ale tylko dla poprawy stabilności można zwiększyć) Ale heh ... trzeba sprawdzić usterzenie tez równie dokładnie 1. równość kątów do założeń 2. symetria No i czy masz prosty kadłub. Może być wszystko ale najważniejsza jest SYMETRIA zarówno wymiarów, kątów jak i rozłożenia masy. Ot to.... Edytowane 14 Maja 2012 przez specyfick 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Princes Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 ..tak zgadzam się z powyższym postem ,ze symetria i masa w lotnictwie to jedna z najistotniejszych spraw...Mój model przeszedł nie dawno przeróbki odnośnie rozłozenia masy sprawdzenia kątów,wywazenia płatów .Podniosłem skos skrzydeł o 3 stopnie sprawdziłem winglety czy nie sa nie równe...Skrzydła nie są zwihrowane (wiec ten wątek odpada)Teraz czekam na pogode i czas abym mógł sprawdzic co dzieje sie teraz z modelem .Dodam ,ze model to tzw."składak"kadłub laminat a wszystko inne (skrzydła ,stateczniki)robione osobno.Zobaczymy możliwe ,że wszystkie propozycje od was były jak najbardziej uzasadnione oraz przydatne i poskutkowały tym iz model będzie latał bez niekontrolowanych przechyłów!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Nikt z nas nie wziął pod uwagę jeszcze jednej, bardzo istotnej kwestii. Mówisz że masz elektroszybowiec- przechył modelu następuje przy pracy silnika, w czasie szybowania czy w obydwu przypadkach? Jeżeli dzieje się to tylko na silniku, to jest spowodowane momentem obrotowym wytwarzanym przez napęd. Problem może jeszcze występować w proporcjach modelu- za krótkie ramie, za mały statecznik pionowy. Łatwo wprowadzić go w korkociąg? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Princes Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Witam Odnośnie postu TEQ to jak najbardziej słuszna uwaga!! Jednak przechył następuje w fazie szybowania natomiast przy pracy silnika lot jest znacznie równiejszy -ciąg silnika jednak robi swoje!Być moze problem jak zauwazyłes moze lezec w proporcjach modelu ,ale po wczesniejszych wyliczeniach tego wątku tez nie biorę pod uwagę.Bardziej skłonny jestem z intuicyjnego modelarskiego dosw. brać pod uwagę czynniki masy i symetrii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi