Filo1 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Witam Jest to mój pierwszy post na tym forum więc chciałbym się przywitać. Nazywam się Filip, mam 16 lat i modelarstwem zajmuję się ok 2 lata. Moje modele to : T-Rex 450 PRO Axn Floater Jet Supermarine Spitfire od. M.Rokowskiego i Autko spalinowe do tego nadajnik Spektrum DX6i. Do tematu: spaliłem ów silnik z własnej głupoty. Jak nawinąć go, jakim drutem wiem tylko że stara wiązka składała się z 5 drutów(chyba bo była zwęglona więc nie wiem czy na pewno) aha i stojan ma 12 zębów (poniżej foto) Wiem że nie opłaca się tego przewijać ale chciałbym się sprawdzić Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Jeśli nie policzyłeś zwojów na ząb odwijając i nie zmierzyłeś średnicy drutu to już pewnie nigdy nie będzie ten sam silnik. Można dobrać drut "na oko" i nawinąć: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 A a c C B b a A C c b B mała litera oznacza nawijanie w jednym kierunku a duża litera nawijanie w przeciwnym kierunku z ilością zwojów "ile wejdzie" byle po równo. Chodził jakoś będzie ale nigdy nie ma pewności jakie śmigło będzie odpowiednie i jaki będzie pobór prądu. Trzeba testować a później zwykle znowu przezwajać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Dobra prawie rozumiem Tylko nie mogę skumać jednego co oznaczają literki od A do C Podejrzewam: A-1 faza B-2Faza C-3 faza Więc najpierw nawijam całą A potem B czy C? (na oko jak zmierzyć średnicę drutu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Tak, ABC to kolejne fazy. Rozumiem, że jeśli ma być tanio to drut z odzysku. W takim razie mając 2 druty koło siebie można je porównać wizualnie. To jedyny sposób bez chociażby suwmiarki i z odrobiną doświadczenia całkiem skuteczny. Należy oczywiście pamiętać aby dokładnie przemierzyć silnik po przewinięciu. W razie zwarcia do stojana albo międzyzwojowego regulator idzie z dymem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 ok a jak to mierzyć multimetrem gdzie się podpiąć. Drut z allegro wezmę (na logikę jeżeli było 5 drutów w wiązce to jaka może być grubość) a jak z nawijaniem najpierw kończę jedną fazę (A) potem B? aha i końce łączę? PS. Drut jest emaliowany (czyli nie przewodzi prądu) tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Drut emaliowany czyli powleczony izolatorem. Jakby nie przewodził toto by była dopiero ciekawostka. Najlepszy według mnie sposób to złożenie silnika i pomiar napięć międzyfazowych pod obciążeniem jakaś żarówka 12v napędzając silnik z wiertarki lub czegoś podobnego. Oraz oczywiście omomierzem od fazy do stojana - to zaraz po nawinięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 a może zamiast 5 drutów w jednej wiązce jeden grubszy drut 0.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Jasne ze może być jeden np.0,4-0,5 ja tak przewijałem nie jeden i parametrami nie odbiegały od orginałów! tylko pamiętaj żeby dobrze nawinąć, liczyć głośno zwoje itp.!! a potem pokaz co wymodziłes:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi