Skocz do zawartości

Exstra 2,12 Composite Arf


Rekomendowane odpowiedzi

uwazam ze duzo lepsze rezultaty mozna uzyskac nie przy skladaniu wszystkiego na probe i metoda prob i bledow, tylko zdobyc solidne podstawy w oparciu o mechanike lotu, aerodynamike, czyli postudiowac troche fachowej literatury. Wtedy bedziemy wiedziec dlaczego cos musi byc tak ustawione, a nie ze w jednym modelu bylo ok to i tu bedzie ok. Plusem jest tez ze posiadanie takiej wiedzy znacznie ulatwia zrozumienie pewnych zachowan modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Zadna ksiązka Ci nie odpowie na pyt jak ustawic dokładnie kąt silnika sa pewne zasady ogólne oczywiscie, ale kazdy model jest inny ma inny sotosunek mocy do masy srednice, skok smigła itp i tu musisz robic testy w powietrzu.Mam chyba z 5 ksiązek z lat 80 kiedy modelarstwo wyglądalo inaczej silniki, serwa, modele miały inne parametry i wiekszosc tych informacji moze dzis tytko wprowadzac w bład niz pomagac. Nie wiem czy wychodza jakies ksiązki na tem temat wiadomo jak popularne jest modelarstwo w Polsce w porównaniu z Niemcami czy z Cechami. W internecie hmm na Polskich stronach to chyba tylko Piotr Piechowski no i nasze forum takzę wieszoc ludzi którzy zaczynaja przygode z modelarswem a sa bez internetu to tylko podziwiac, ze nie tracą zapału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary nie pisz czegos jak nie jestes pewien :), na praktycznie wszytkie parametry masz rownania,a wynikiem masz kat. Akurat do wyznaczenia skłonu i wyklonu silnika wystarczy znajomość mechaniki lotu. To co moze awionetki sa tez tak projektowane ze np dzis moze ustawimy sobie silnik na kacie 4stopnie i zobaczymy jak bedzie latal, a jutro moze sprobujemy na innym :D W malym samolocie takie cos moze bylo by mozliwe, ale niekiedy pociaga za soba spore zmiany konstrukcji., wszystko trzeba uwzglednic na etapie projektu, bo potem zmiany moga byc zbyt kosztowne.

W ksiazkach modelarskich tego faktycznie moze nie byc, podaja tylko orentacyjne dane. Jak ktos chcialby sie dowiedziec wiecej to polecam Raymer- Aircrafts Design, T.C Corke Aircraft Design., Stanisław Danilecki - Projektowanie samolotow, Fiszdon - Mechnika Lotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kazdy musi byc asem w tej dziedzinie dla wiekszosci osób to hobby ,zabawa. Składa sie model i idzie latac zeby sie odstresowac a nie bawic w naukowca.Jezeli juz mówisz o obliczeniach i rownaniach to nie wcisniesz mi ze po wykonaniu modelu obliczen itp wszystko zagra i nie bedzie trzeba nic poprawiac człowiek nie jest maszyną nigdy nie zrobisz modelu idealnego i co z tego,że wyliczysz kąt silnika jak minimalnie ucieknie Ci kadłub czego nie zauwazysz i wszystko co wyliczyłes w łeb dostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupujesz model z pudelka, kit, albo budujesz z planow to masz dokladnie napisane jaki kat. Jak projektujesz samemu nikt Ci nie zakazuje metody prob i bledow, ja tylko mowie ze to nie jest odpowiednie podejscie do tematu, i nie ma co tutaj mowic o jakimkolwiek projektowaniu. Bo skoro nie wiesz jak policzyc wychylenie silnika, to i pewnie reszta parametrow modelu jest dobrana na oko w porownaniu z innymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ,że robione na oko nawet nie wiesz jaka przyjemnosc to sprawia jezeli "zaprojektujesz" Funtane 90 wyjdzie Ci pół kilo mniej niz z zestawu i lata lepiej akurat jestem na etapie budowy 2giej 90tki porobie zdjecia wstawie w odpowiedni dział i tam bedzie okazja porozmawiac na te tematy nie bedziemy zasmiecac wątku.

 

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=4269 Tu jest mój model projektowany na oko jak to okresliles film tez tam jest ocen sam i wyciągnij wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety fabryki też się mylą. Wystarczy prześledzić własnie ten wątek.Wykłon zrobiony przez CARF w modelu Extra 2,12 jest błędny.Każdy kto składał ten model wie ,że trzeba dawać podkładki, lub kilka podkladek w zależności od oczekiwań w stosunku do modelu.

Do latania rekreacyjnego to nie ma dużego znaczenia, ale jak chcesz robić figury pionowe , albo 3D to już trzeba powalczyć z wykłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie i tu nie ma innego wyjscia jak start obserwacja modelu lądowanie zmiana ustawienia start i tak az do skutku no chyba ze kolege który ma taki sam model z takim samym silnikiem smiłem nam ustawi identycznie jak u siebie chociaz i tu czasami są róznice jezeli chodzi o modele balsowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś ma spore doświadczenie, i natrzepał ich na "oko" sporo, to metoda prób i błędów można osiągnąć zamierzony efekt, tu sie zgodzę :) Raz się uda a raz nie. Ale jeżeli projektujesz jakaś nowatorska konstrukcje, i zaczynasz sie bawić w kompozyty, to zanim zrobisz foremnik wolisz mieć wszystko dobrze policzone :) Drewno przyjmie wiele, jakiekolwiek zmiany można w miarę łatwo wprowadzić. Kiedyś kiedyś myślałem trochę podobnie do Ciebie, także wiem ze na pewno kiedyś zrozumiesz o co mi teraz biega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi Panowie jak liczycie kąty wychylenia silnika. Pytam o przyrządy i to, w jaki sposób ich używacie.

Próbowałem przy pomocy takiego kątomierza

1d4a5f48662f444d.jpg

 

ec1ea534cf0ed44d.jpg

ale i tak życie to zweryfikowało.

Myślę, że przy naszym hobby bardzo precyzyjny pomiar jest niemożliwy. Możemy ustawić mniej więcej a doprecyzowanie po próbach na lotnisku i tak jest nieuniknione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przy naszym hobby bardzo precyzyjny pomiar jest niemożliwy. Możemy ustawić mniej więcej a doprecyzowanie po próbach na lotnisku i tak jest nieuniknione.

Precyzyjny pomiar jest możliwy , ale oczywiście doprecyzowanie na lotnisku jak najbardziej wskazane , ja ustawiam zawsze zgodnie z zaleceniami producenta , a później ewentualna korekta ,o ile oczywiście jest konieczna . w extrze takiej jak Twoja przestawiałem silnik 6 razy i trwało to 2 tygodnie aż w końcu zaczeła latać tak jak chciałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie ma się co rozczulac i biegac z przyządami byle był lekko w prawo a nie w lewo jak ja kiedys zrobiłem,że trzeba było leciec na sterze kier wychylonym w prawo do połowy wszystko wyjdzie w praniu jesli masz lekko w prawo to bez obaw w góre :D i potem sobie doregulujesz wg własnego uznania.Nawet z katem na 0 do oblotów i płaskich lotów by było ok takze bez obaw serio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

pogoda jest doskonała jak na styczeń. W zeszłym tygodniu lataliśmy 2 razy na Chobocie.Po 3-5 lotów każdy. Tak nawet myślałem ,że Extra2,12 też będzie.

No to i ja polatałem w tym tygodniu.

Musimy Jakubie pisać w dziale imprezy modelarski informacje o chęci latania chyba, że moderatorzy stworzą nowy dział np. LATANKO albo WSPÓLNE LATANKO albo WSPÓLNE FRÓWANKO albo POGADUCHY DO PODUCHY itp. itp. w którym będziemy informować się o chęci wyjazdu na lotnisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.