Jump to content

Silnik 3f


Maybach

Recommended Posts

Witam szanowne grono modelarzy:)

 

(Proszę o przeniesienie tego tematu do działu silniki elektryczne... po prostu zagapiłem się :oops: )

 

Mam dylemat w wyborze pierwszego silnika 3f; miałem na przyszły sezon zakupić spaline, ale trzeba brać siły na zamiary. :(

 

Mianowicie na oku mam dwa silniki po długich poszukiwaniach:

 

Silnik 3f D2830-09 pozwolę sobie podać link do sklepu: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=206

 

oraz drugi typ to:

 

Silnik B 2409-18

http://www.emodel.proste.pl/sklep/product_info.php?cPath=1_14&products_id=30&osCsid=5c68e93b41c3399247c8af4987bba3cb

 

Regulator docelowy to DYNAM 25A (na zapas)

 

Jeżeli ktoś mógłby podzielić sie opinią na temat tych silników lub doradzić inny oscylujący w cenie podanej w linku to byłbym bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Obecnie mam KANy 1050 8.4V, ale planuje je zmienić na li-pol; narazie na nich chce polatać... a te silniki maja być pod większe deprony i balsowe latadła :), ciąg to chyba taki jak w linkach mi się wydaje koło 800gram (ale to mi sie wydaje;p)

Link to comment
Share on other sites

Silnik Silnik 3f D2830-09 widziałem w akcji i tak na prawdę to te deklarowane 800g ciągu to chyba w specyficznych warunkach - czyli świeżutkie lipole i śmigło 9*3,8, trzeba liczyć że rzeczywiste to będzie 500-600g ciągu, drugi silnik towerpro powinien mieć te 700-800g ciągu w typowych warunkach. Tak na prawdę to pierwszy bym wybrał do akrobata o wadze ok. 300-500g lub trenerka o wadze do ok. 700-900g, drugi dobrałbym do akrobata o wadze ok. 400-650g (górna waga bez latania 3D), a trenerka do nawet do 1200g wagi (np. w ostateczności do Wilgi 2000)

Polecałbym również prosty dzwonek (zamiast D2830-09 ) np. http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22_55&products_id=178 taniutki i jak go dobrze przewinąć to ma dosyć przyzwoite parametry. Trudno jest polecić jakiś silnik, gdyż parametry tych silników są w miarę zbliżone, a przy porównywaniu różnych ofert, oprócz ceny zwracałbym uwagę na wagę silnika i Kv, nie ma cudu, bez przyzwoitego ręcznego nawinięcia i innych specjalnych zabiegów które kosztują nie kupisz silnika o jakimś cudownym ciągu i małej wadze i dużej sprawności. Z silnika o wadze 50g ciężko jest wycisnąć 800g ciągu i proporcjonalnie im cięższy silnik tym większy ciąg

Link to comment
Share on other sites

No i po pierwszych testach.

 

Latałem dziś na pakiecie 7cell ni-mh 1050mAh i było dobrze choć mogło być lepiej (śmigło 9x5)

Za to jak kolega pożyczył mi później pakiet 3s i dopiero wtedy moglem zobaczyć maxymalny ciąg silnika. Model rwał do góry pionowo.

 

Także jak na razie jestem zadowolony. Musze teraz zbudować jakiegoś fajnego średniopłata albo dolnopłata z depronu i latać, latać i latać ;p

 

A właśnie ktoś mógłby mi polecić jakieś plany modelu??

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.