Kucimek Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam. Pytanie proste, czysto teoretyczne. Czy jeśli zmienić w starym silniku benzynowym małej pojemności gaźnik z starego pływakowego na jakiś modelarski od silnika o odpowiadającej pojemności czy takowy silnik mógłby wgl. pracować? Jak myślicie?
kkdarch Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam. Pytanie proste, czysto teoretyczne. Czy jeśli zmienić w starym silniku benzynowym małej pojemności gaźnik z starego pływakowego na jakiś modelarski od silnika o odpowiadającej pojemności czy takowy silnik mógłby wgl. pracować? Jak myślicie? Mógłby i jest tylko jedno pytanie jak stary jest ten silnik i jaka jest moc w stosunku do wagi?Do czego chcesz go użyć?Zastępując gaźnik pływakowy na membranowy(nic innego jak od kos i pilarek spalinowych) trzeba pamiętać żeby połączyć podciśnienie z karteru do gaźnika.
Kucimek Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 Dziękuję za odpowiedź! Silnik został zakupiony przeze mnie zwszłego roku w postaci dmuchawy ogrodowej-opryskiwacza , leżał on od przełomu milenium pod szmatą u babci, której mąż , użytkownik opryskwacza zmarł, ona nawet nie wiedziała co ma a garażu. postanowiłem to zakupić . Silnik jakiej mocy? Bo ja wiem, plakietka firmowa jest mocno zaśniedziała ale silnik chodzi, pali jak zegarek, od tego leżenia nagar się zebrał w tłumiku i na początku sb strzelał z tego a teraz ładnie pyka. Wiem tylko że obraca on 50 cm śmigłem z 15-20 łopatowym w turbinie , która pompuje powietrze do zbiornika z cieczą. Silnik jest z przełomy lat 80/90, przynajmniej tak mi powiedzano, postaram się oczyścc plakietkę. Slnik posiada układ zapłonowy na wale, znaczy, zaraz za , przymocowany do silnka. Nie jest jeszcze wymontowany węc nie powiem jaka waga, ale na moje oko waży mniej niż 2 kg. Docelowo w marzeniach slnik może do jakiegoś samolotu, a jeśli nie wpali to z oryginalnym smigłem będzie robił jako odśnieżarka do śniegu Jeszcze raz dzięki za odpowiedź :- )) _______ http://allegro.pl/gaznik-do-kosy-wykaszarki-spalinowej-demon-f-vat-i2462061655.html taki gaźniczek? Tak, podciśnienie, żeby pchało paliwo, więc jeśli z silnika nie wychodzi takowa rurka moje plany raczej grzęzną ?
Fred Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Nie problem z podciśnieniem z karteru, to łatwo wykonać, ale wybrałeś zły gażnik. Do takiej przeróbki potrzebowałbyś coś w ten deseń http://allegro.pl/gaznik-do-pilarki-chinskiej-kso-5200-i-innych-i2469319646.html tylko czy będziesz mógł go zamontować (chodzi mi o rozstaw śrub mocujacych gaźnik).
Kucimek Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 Dzieki Wielkie :-)) Jutro uprzontnę stół i rozbiorę ten wehikuł czasu Tak, rozstaw, aleten gaźnik wygląda (tylko mniejszy) jak od komara i wejście zawsze można przerobić albo dorobć jakieś przejście ) Mówicie o karterze, tak? A tak mi wpadło do głowy jakby ciśniene z tłumka podciągnąć? Czy źle myślę? DZieki za pomoc chłopaki!
Kucimek Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) Aha , no tak, to się jeszcze wykombinuje skoro mówisz że się da Dzięki za pomoc Silnik wyciągnięty, wązy 1,3 kg bez gaźnika i świecy, tłok czyściutki , głowicy nie otwierałem, nic nie rozbierałem pojemność wychodzi mi 32ccm z liczenia. Panowie, zastanawiam się tylko nad zapłonem, ponieważ w oryginale miał on na kole zamahowym magnesy i cewkę wysokiego napięcia natomiast na wale po drugiej stronie silnika (po przeciwnej niż docelowo śmigło ) ma przerywacz, jak uruchomić bez koła zamahowego, tymsamym bez tej cewki, zapłon bateryjny z cewką od jakiegoś komarka ? Co myślicie? Aha i jeszcze najważniejsze, jak wyciągnąć z silnika podciśnienie idące do gaźnika? Widziałem gaźniki walbro "z pompą" czy to eliminuje rolę podcisnienia z silnika? Może jednak wdmuchiwać część palin w zbiornik i to bywystaczyło? Czy dobrze kombinuję z tym poddiśnieniem? Wystarczyłoby rurkę z krucca ssoncego podłączyć do gaźnika? Edytowane 6 Lipca 2012 przez Kucimek
Fred Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 zastanawiam się tylko nad zapłonem, ponieważ w oryginale miał on na kole zamahowym magnesy i cewkę wysokiego napięcia natomiast na wale po drugiej stronie silnika (po przeciwnej niż docelowo śmigło ) ma przerywacz, jak uruchomić bez koła zamahowego, tymsamym bez tej cewki, zapłon bateryjny z cewką od jakiegoś komarka ? Co myślicie? Aha i jeszcze najważniejsze, jak wyciągnąć z silnika podciśnienie idące do gaźnika? Widziałem gaźniki walbro "z pompą" czy to eliminuje rolę podcisnienia z silnika? Może jednak wdmuchiwać część palin w zbiornik i to bywystaczyło? Czy dobrze kombinuję z tym poddiśnieniem? Wystarczyłoby rurkę z krucca ssoncego podłączyć do gaźnika? Co do podciśnienia potrzebujesz takie coś http://www.nastik.pl...ika-p-2684.html wiercisz w karterze otworek, gwintujesz, wkręcasz króciec i łączysz wężykiem z króćcem podciśnienia pompy inaczej się nie da. Zapłon, koło magnesowe cewka wysokiego napięcia; cewka indukcyjna przerywacz źródło napięcia (zapłon bateryjny); http://www.nastik.pl...35cm-p-915.html plus takie coś http://www.nastik.pl...nik-p-2238.html plus magnes na piaście śmigła wszystko w odpowiedniej konfiguracji oczywiście plus żródło zasilania ( zapłon elektroniczny ) to możliwe rodzaje zapłonu. Teraz przekop dział silniki benzynowe, znajdziesz opisy przeróbek silników z piły spalinowej ,podkaszarki do trawy, dmuchawy do liści. Opisy układów zapłonowch, montażu i regulacji zapłonu i gaźników a także linki do wielu przydatnych stron.Proponuję wogóle zapoznać się z całym działem o silnikach spalinowych poczytaj o układach paliwowych, wydechowych zrozumiesz dlaczego tak uparcie lansowane przez Ciebie "dmuchanie spalin w zbiornik " w przypadku gażnika typu walbro nie zda egzaminu. Gotowego rozwiązania nikt Ci nie poda, każda przeróbka wymaga indywidualnego podejścia.
Kucimek Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Opublikowano 7 Lipca 2012 Wielkie dzięki za odpowiedź, wiem dlaczego nie zdałoby to egzaminu. Powiedz mi tylko, czy nie to samo ciśnienie występuje w kraterze co w "kruccu" ssącym? jeżeli tak, to da się inaczej, moim zdaniem P drugie to właśnie swój zapłon rozwiążę indywidualnie na żaden z podanycj pomysłów albo raczej na wzięcie każdego po trochu. Po trzecie nie lansuję uparcie dmuchania w zbiornik lecz pytam, bo wiem że w silnikach nitro są stosowane takie rozwiązania, ale tutaj będą membramy
Fred Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Znajdź animację pracy silnika dwusuwowego i zaobserwuj gdzie będzie wyższe podciśnienie, w karterze przed otwarciem kanału ssącego, czy podczas w miarę swobodnego przepływu mieszanki ograniczonego jedynie średnicą gardzieli gażnika ew. dodatkowo filtrem powietrza?
Kucimek Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Opublikowano 7 Lipca 2012 No tak, racja. Muszę to przemyśleć, dzięki za odpowiedź
bzik4 Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Fred a ja się nie zgodzę z Tobą że chodzi tylko o podciśnienie, bo w skrzyni korbowej czasem jest nadciśnienie a czasem podciśnienie . Tak jak zmieniają się wartości ciśnienia tak pracuje membrana w gaźniku pompująca paliwo.
Fred Opublikowano 11 Lipca 2012 Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak kolego Adamie, masz rację przyznaję się do błędu.
Kucimek Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Właśnie a ja tutaj tak patrzę na te "animacje silnika benzynowego" i właśnie tak się zastanawiam , że przecież poto silniki mają odmy etc. żeby wyrównywać ciśnienie a nie tylko kierować podciśnienie. To tylko moje zdanie . Jutro przejdę się do pobliskiego sklepu z pilarkami i kosami , zobaczyć za gaźniczkiem. Zapłon bd na platyny i do tego jakaś 6v cewka, jak najmniejsza, tylko od czegoż? Dzięki za pomoc ) Aha, jeszcze jedna sprawa. jakie śmigło? Ciężko mi określić moc silnika, może z 1hp.. Nie problem z podciśnieniem z karteru, to łatwo wykonać, ale wybrałeś zły gażnik. Do takiej przeróbki potrzebowałbyś coś w ten deseń http://allegro.pl/ga...2469319646.html tylko czy będziesz mógł go zamontować (chodzi mi o rozstaw śrub mocujacych gaźnik). Mógłbyś mnie uświadomić czym różnią się te gaźniki?
Fred Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Gażnik który podałem jako przykład ma trzy króćce: jednym zasysa paliwo ze zbiornika, drugi to przelew nadmiaru paliwa, a trzeci to właśnie sterowanie czy też napęd nazwijmy to "zmiennym ciśnieniem" (jak słusznie zauważył kolega Adam) membramy pompy paliwa. Proponowany przez Ciebie gaźnik do napędu pompy, bierze podciśnienie z karteru poprzez malutki otworek w cylindrze silnika, który umiejscowiony jest tuż pod kanałem ssącym (niestety nie mam zdjęcia żeby Ci to pokazać) mam tylko zdjęcie podobnego gaźnika, to ten otworek poniżej przepustnicy. Sumując w Twoim silniku tego typu gaźnika zastosować się nie da. Czy napewno oglądałeś animację silnika dwusuwowego?
Kucimek Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Dzięki ) Więc od pilarki . Rozstaw śrób dokładnie taki jak w komarze i innych rometach simsonkach. W najgorszym przypadku dorobię jakieś przejście na tokarni z alemenium . Panowie, dziękuję za pomoc
bzik4 Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 Tak się zastanawiam, skoro rozstaw śrub pasuje to może udałoby się wywiercić kanał do skrzyni korbowej żeby nie bawić się w dodatkowe wężyki. Tomek a może wrzucisz jakieś zdjęcia? Co do zapłonu to może trzeba założyć zapłon bezstykowy od jakiegoś chińskiego silnika. Zapłon elektroniczny sporo kosztuje a skoro dysponujesz tokarką to nie byłoby problemu z jego dostosowaniem.
Kucimek Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 Panie Adamie, zdjęcia będą w niedalekiej przyszłości .Gaźnik właśnie odebrałem. Dokładnie taki, jaki podał Pan Fred (http://allegro.pl/gaznik-pily-spalinowej-pilarka-pila-spalinowa-i2490905028.html , http://allegro.pl/ga...2469319646.html ) Lecz za chiny nie mogę się w nim doszukać 3 krucca na podciśnienie.. . Może ten gaźnik go nie potrzebuje O.o? A może to te dwa otworki po stronie przepustnicy? Może silnik nie ma krucca odsyłającego paliwo spowrotem do zbiornika i dlatego są tylko 2? Może po prostu jestem ślepy i nie widzę xD . Zdjęć gaźnika chyba nie potrzeba wstawia, ponieważ na alledrogo jest zdjęc tego gaźnika wystarczająco wiele ze wszystkich stron. Do uruchomienia zapłonu potrzebuję tylko cewkę wysokiego napięcia na 6v, platyny już są
Fred Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Mam taki gaźnik, przy śrubkach do regulacji składu mieszanki jest trzeci króciec mosiężna rurka, a otworki przy przepustnicy są nie przewiercone.
Kucimek Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Opublikowano 17 Lipca 2012 Uwierz mi, przy śrubkach regulacji mieszanek low i high rpm nie ma 3 krucca, znajdę zdjęcię i ci to udowodnię -------- http://img14.allegro...1/96/2469319646 możesz mi wskazać ową rurkę? -------- Dla jasności. Mój gaźnik z każdej możliwej strony wygląda dokłądnie tak samo jak ten http://allegro.pl/gaznik-pila-spalinowa-chiny-najtaniej-nac-flora-i2495419714.html , prócz dwóch otworków nieprzewierconych na wylot po stronie silnika, mój to ma, tamten nie. Cała reszta w 100% taka sama Pewnie jestem ślepy, więc Fred`zie, jeśli mógłbyś to wytłumacz mi, gdzie jest ta mosiężna rurka?
Rekomendowane odpowiedzi