Skocz do zawartości

Jak malowac??


Princes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów modelarzy.

Mam takie pytanie bo wole zapytać doświadczonych ludzi zanim cos zrobie" bo ...Polak mądry po szkodzie..."wiec do rzeczy.

Modelarstwem zajmuje sie sporo ale raczej mało co naprawiałem (w sensie lakierniczym) i malowałem kadłuby laminatowe, a jak to robiłem to tylko prozaicznie.

Mam teraz laminat i chce go w całości pomalować na biało.Pękniecia zaszpachlowałem i wyszlifowałem.Byłbym zadowolony jesli wyjdzie mi jednakowy kolor bez przebarwień z połyskiem !!! :) Pytanie mam następujace :

 

1./Jaki spary plecacie?Słyszałem ,ze MOTIP jest dobry :huh:

2./czy wystarczy jedno malowanie? :huh:

3./czy po pierwszym malowaniu robic nalezy szlif?? jesli tak to jaka garmatura papieru ? :huh:

4/czy pomalowany lakier nalezy zabezpieczyc jeszcze jakas warstwa ochronną przed porysowaniami i pęknieciami lakieru?? :huh:

5/jakie szpachlówki są dobre do laminatów? :huh:

 

Jestem otwarty na wasze sugestie i podpowiedzi w w/w temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor biały to nigdy nie wystarczy jedna warstwa ;) Co do szlifowania po pierwszej warstwie, zależy jak Ci się położy farba i czy malujesz gloss czy mat. Jeżeli będziesz już szlifować to najlepiej papierem na wodę, gradacja spokojnie od 1200 wzwyż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor biały to nigdy nie wystarczy jedna warstwa ;) Co do szlifowania po pierwszej warstwie, zależy jak Ci się położy farba i czy malujesz gloss czy mat. Jeżeli będziesz już szlifować to najlepiej papierem na wodę, gradacja spokojnie od 1200 wzwyż.

 

OK rozumiem.A co to znaczy "papierem na wode"??Mam papier mozna powiedziec uniwersalny wiec nie wiem czy sie na da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kolor biały to nigdy nie wystarczy jedna warstwa ;)

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli dając na końcu tego zdania " ;)". Chyba oznacza to, że robisz sobie jaja, ale nie jestem pewien.

 

Ja polecam lakiery "Motip", ale zanim położysz kolor, pokryj powierzchnię podkładem "Motip Primer". Potem przeszlifuj drobniutkim papierem, połóż drugą warstwę podkładu, a jak będzie trzeba to przeszlifuj i połóż trzecią. Jak powierzchnia będzie gładka i równomiernie pokryta podkładem, nakładaj kolor. Możliwe, że wystarczy jedna warstwa ale generalnie lepiej położyć dwie lub trzy cienkie. Motip jest o tyle dobry, że po dwóch godzinach możesz go szlifować i nakładać kolejne warstwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli dając na końcu tego zdania " ;)". Chyba oznacza to, że robisz sobie jaja, ale nie jestem pewien.

 

Ja polecam lakiery "Motip", ale zanim położysz kolor, pokryj powierzchnię podkładem "Motip Primer". Potem przeszlifuj drobniutkim papierem, połóż drugą warstwę podkładu, a jak będzie trzeba to przeszlifuj i połóż trzecią. Jak powierzchnia będzie gładka i równomiernie pokryta podkładem, nakładaj kolor. Możliwe, że wystarczy jedna warstwa ale generalnie lepiej położyć dwie lub trzy cienkie. Motip jest o tyle dobry, że po dwóch godzinach możesz go szlifować i nakładać kolejne warstwy.

 

Tak to racja tez słyszałem na forach ludziska wychwalają ten lakier,ale nie należy do najtańszych :) ..Ponoć to lakier do felg??!Nie wiedziałem ,ze należy pod lakier jeszcze nanosic jakis podkład!!Ale jesli to zapewni dobrą specyfikację malowania to tak zrobie!Właśnie czytam opis na motoipie i widze,ż e faktycznie mozna po 2 godz.już robic szlif albo nakładac kolejną warstwę,a to nie bez znaczenia jeśli ma się na malowanie kilka tylko godzin czasu!!

Dzięki i pozdr.! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Papierem na wodę'' to znaczy ze jak się szlifuje to żeby co jakiś czas zamoczyć papier ścierny.I do tego używa się normalnych , najzwyklejszych papierów ściernych.

 

...tez tak mi sie wydawało ,ze nie ma typowo produktu "papier scierny wodny"!!!?? :wacko: Teraz wszystko staje się prostsze i jaśniejsze!! Chwała wszystkim za pomoc!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorem tego tekstu jest Graffi_25 z ,, innego forum" nie wiem czy jest też tu obecny:

 

..."1.Nie ruszaj surowego laminatu papierem !!! Bo odkryjesz w nim włókna które będą widoczne pod lakierem.

2.Obejrzyj dokładnie kadłub i tam gdzie są widoczne większe ubytki uzupełnij szpachlą ( delikatnie wyrównaj papierem).

3.Pryśnij kadłub dość grubą warstwą podkładu wyrównującego (filler czy fuller) ja używam jakiegoś niemieckiego akrylowego, po wyschnięciu papier 240 na sucho jak wszystko mi sie wyrówna i zaczyna prześwitywać laminat papier 400-600 na mokro ale uwaga nie moczę kadłuba bo ma naprzykład wręgę sklejkową aby nie spuchła od wody, poprostu szlifuję a papier płucze w wodzie.(wytrzeć i wysuszyć)

4.Malowanie Dołączona grafika odtłuścić (aceton, nitro, benzyna ekstrakcyjna), pierwsza warstwa mgiełka ( zadaniem tej warstwy jest zamknięcie podkładu (fullera) 10-15 minut przerwy w ciepłym miejscu, druga warstwa też mgiełka ale dwa razy gęściej lub po prostu dwa razy maluje to samo ale bez przesady 5-10minut przerwy, trzecia warstwa ( zwiększam ilość farby w aerografie, pistolecie) pryskam do uzyskania płynnej powłoki ale bez przesady aby nie narobić zacieków.

 

Chyba tyle co do malowania Dołączona grafika"

 

 

Jest to opis malowania pistoletem ale malowałem tak motipem w sprayu i było ok.

 

Link do tekstu w orginale: http://www.rcclub.eu...=3473&start=100

 

 

 

...tez tak mi sie wydawało ,ze nie ma typowo produktu "papier scierny wodny"!!!?? :wacko: Teraz wszystko staje się prostsze i jaśniejsze!! Chwała wszystkim za pomoc!! :)

 

 

Tak nie do końca...

http://www.klakiernik.pl/Papiery_scierne_wodoodporne-k30-0--.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorem tego tekstu jest Graffi_25 z ,, innego forum" nie wiem czy jest też tu obecny:

 

..."1.Nie ruszaj surowego laminatu papierem !!! Bo odkryjesz w nim włókna które będą widoczne pod lakierem.

2.Obejrzyj dokładnie kadłub i tam gdzie są widoczne większe ubytki uzupełnij szpachlą ( delikatnie wyrównaj papierem).

3.Pryśnij kadłub dość grubą warstwą podkładu wyrównującego (filler czy fuller) ja używam jakiegoś niemieckiego akrylowego, po wyschnięciu papier 240 na sucho jak wszystko mi sie wyrówna i zaczyna prześwitywać laminat papier 400-600 na mokro ale uwaga nie moczę kadłuba bo ma naprzykład wręgę sklejkową aby nie spuchła od wody, poprostu szlifuję a papier płucze w wodzie.(wytrzeć i wysuszyć)

4.Malowanie Dołączona grafika odtłuścić (aceton, nitro, benzyna ekstrakcyjna), pierwsza warstwa mgiełka ( zadaniem tej warstwy jest zamknięcie podkładu (fullera) 10-15 minut przerwy w ciepłym miejscu, druga warstwa też mgiełka ale dwa razy gęściej lub po prostu dwa razy maluje to samo ale bez przesady 5-10minut przerwy, trzecia warstwa ( zwiększam ilość farby w aerografie, pistolecie) pryskam do uzyskania płynnej powłoki ale bez przesady aby nie narobić zacieków.

 

Chyba tyle co do malowania Dołączona grafika"

 

 

Jest to opis malowania pistoletem ale malowałem tak motipem w sprayu i było ok.

 

Link do tekstu w orginale: http://www.rcclub.eu...=3473&start=100

 

 

 

 

 

 

Tak nie do końca...

http://www.klakierni...ne-k30-0--.html

 

Odnośnie tego opisu to wielkie dzięki.. :) Zgrabny ,przejrzysty i wygląda jak przepis na ciasto babci Jadzi .. :) Teraz musze kupić jakiś podkład wyrównujący (bo takiego jeszcze nie używałem) .W sumie z tego co widać wiele jest różnych przepisów ,metod i podpowiedzi odnośnie jak pomalować laminat. ;) Wazne , aby wybrać taki ,który przyniesie jak najbardziej oczekiwane rezultaty!Jedno jest pewne ,a mianowicie nie da się "nic zrobić jak się nic nie robi.." :) Pewnie po kilku malowaniach będzie to juz przysłowiowa "pestka' No nic czas pokaze i zobaczymy co wyjdzie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki ma sens robienie sobie jaj z kogoś kto się pyta o coś czego nigdy nie robił ?

 

No właśnie, więc po co to zmrużenie oka na końcu?

 

 

(filler czy fuller)

 

Raczej "filler" - czyli wypełniacz inaczej mówiąc: szpachlówka w sprayu (natryskowa). Oczywiście dobre robi Motip, ale tańsze i też polecane robi Novol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą twardościa Motipów to bym polemizowal. Motipami walcze z kopytem w mikro foxie i powiem ze nawet na dzien po malowaniu jak polozylem kadlubik wazacy zaledwie 20-30g na szmatce to na na kolejny dzien na powierzchni lakieru zamiast poprzedniej gladkiej jak szklo powierzchni byl odcisniety splot tkaniny.

Jakbym mial malowac cos wiekszego to wybralbym lakier chemoutwardzalny samochodowy. Teraz spokojnie nawet male ilosci mozna sobie kupic w sklepach spacjalistycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lakierami samochodowymi, czy jakimikolwiek dwuskładnikowymi jest taki problem, że powierzchnia wychodzi ładna, lustrzana jeżeli nakładamy farbę natryskowo, niestety nie każdy ma jak używać aerografu, zazwyczaj problemem jest źródło powietrza. Więc zazwyczaj jedynym wyjściem są "szpereje" :D

 

rapier może trzymałeś ten kadłub w jakimś chłodnym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli,co, to nie jest natrysk :blink: ,Motip jest dobry,lecz mało elastyczny,przy kadłubach laminatowych długo nie wytrzyma.I, tu Rapier ma rację :) .

 

Owszem jest to jakaś forma natrysku, ale nie potrzeba do niej żadnego zasilania powietrzem tak jak do aerografu, czy pistoletu do malowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Tak naprawdę nie ma jednego przepisu na dobre malowanie! Każdy materiał jest inny. Opis który jest na rcclub dotyczy surowego laminatu bez żelkotu. Ale zasada jest prosta najpierw dopieszczenie powierzchni malowanej a potem własciwe malowanie które powinno sie składać naj mniej z trzech warstw farby/lakieru. Reszta przychodzi z czasem i ilością doświadczeń.

kr3cik dziekuję za cytat i pozdrawiam.

 

 

Pozdrawiam wszystkich z pozytywnym nałogiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.