pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Witam,jestem tu nowy.Odnoszę sie do was ,,Doświadczeni modelarze'' z prośbą o doradzenie mi modelu spalinowego na sam początek. W tej chwili jestem posiadaczem Sky Lady II nie narzekam jestem już po ok 50 oblotach i umie nim wyjść z najgorszej opresji. :rotfl: Zamierzam kupić sobie pierwszą spalinkę czytałem że trenerki są dobre na początek ,więc zamierzam kupić taki samolot z taką konfiguracją; 1.Samolot CANARY to popularny "trener" przeznaczony dla początkujących modelarzy. Płaski od spodu profil skrzydeł zapewnia doskonałą kontrolę nawet przy małych prędkościach. Przeznaczony pod silnik 6,5 - 8,3 ccm, o klasycznej balsowej żeberkowej konstrukcji. Tani i prosty do złożenia model polecany szczególnie dla początkujących modelarzy, szukających łatwego w pilotażu pierwszego "spaliniaka". -249zł 2. Silnik spalinowy ASP .46 A Cieszący się doskonałą opinią silnik spalinowy ASP o pojemności 7,5 cm3, w zestawie z tłumikiem. Polecamy dla wszystkich modelarzy latających modelami klasy .40, potrzebujących więcej mocy. ASP .46 A - Charakterystyka : Pojemność: .46 (7,5380 cm3) Zakres obr./min.: 2,000 - 17,000 Moc: (1,34 kW) ~1,8 KM przy 17,000 obr/min....-225zł 3. Aparatura (z przyszłością,ewentualnie przeszczepie do inego modelu) Hitec Optic 6 FM, 40 MHz odbiornik-Hitec Electron 6 FM - 40 MHz 6-kanałowy odbiornik, podwójna przemiana FM zasięg: ponad 1,6 km wymiary: 45 x 23 x 15 mm waga: 17g Hitec HS-422 Deluxe -55zł x4 Serwo zalecane do samolotów z silnikami 3,5-10 cm3, śmigłowców z silnikiem do 5 cm3, do przepustnic i sterowania samochodów i łodzi Wymiary:40 x 20 x 37 mm Waga:45,4 g Proszę was o doradzenie mi czy to dobry wybór ,a jeśli nie to jakie podzespoły wybrać ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 ja ostatnio kupilem pierwszy silnik spalinowy ST g0.40 bo mi wszyscy odradzali ASP .. Nie mam praktycznie doswiadczenia z silnikami spalinwymi ale z tego co wyczytalem ( a troche tego bylo) silniki ASP sa kaprysne i trzeba trafic na dobry model .. POdobno coraz mniejsze szanse na bezawaryjny model .. Jeszcze raz powtarzam ze to nie jest obiektywna opinia wziea z doswiadczenia .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 więc jaki byś mi silnik doradził do tego samolotu za podobne pieniądze?? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Heh... nie musisz chyba kopiować opisów ze sklepu Jeżeli Optic 6 to celuj na zestaw ze standardowym odbiornikiem w wersji HFD oraz przede wszystkim częstotliwość 35Mhz. Masa ludzi zaraz odpisze że lepszy jest MX-12 - i też rację mieć będą - cały zestaw tego drugiego kosztować będzie jednak troszeczkę więcej. Decyzja należy do Ciebie oba radia są dobre. Silnik rozważ także ST G45 w zamian ASP 46A. - Tu też zdania mocno podzielone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Samolot może być, bo większość tych trenerków lata podobnie. Aparatura też ok, choć ja bym się zastanowił 2 razy zanim bym kupił optica. Któraś tam wersja optica się wieszała, o czym swego czasu było głośno. Silnik, jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z silnikami spalinowymi, proponuję zamienić na os max 46la. Cenowo nie taka straszna różnica, a na pewno unikniesz kłopotów z regulacją i odpalaniem. Reszta wydaje się być ok, ale nie widzę wymienionej reszty osprzętu: -pakiet zasilania odbiornika -rozrusznik -grzałka do świecy/panel startowy -pompka do paliwa -śmigła -kołpak opcjonalnie: -filtr paliwa -klucz do świec -ładowarka -wskaźnik naładowania pakietu To chyba byłoby na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Ten silnik ST G45 nie jest za ciężki do tego samolotu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 co z reszty osprzętu jest niezbędne do lotu i ile by taki osprzęt kosztował?? -pakiet zasilania odbiornika -rozrusznik -grzałka do świecy/panel startowy -pompka do paliwa -śmigła -kołpak opcjonalnie: -filtr paliwa -klucz do świec -ładowarka -wskażnik naładowania pakietu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Pakiet odbiornika jest niezbędny, bo coś musi zasilać elektronikę w samolocie. Świecę żarową czymś trzeba podżarzyć przy uruchamianiu silnika. Może to być jakaś samoróbka z klamerki i aku 1,2V, albo kupić za te 50zł coś na dłużej. Rozrusznik niby nie jest potrzebny, ale wiele czasu zaoszczędza przy uruchamianiu silnika i zmniejsza ryzyko dostania po paluchach śmigłem. Pompka jest niezbędna, bo czymś trzeba tankować model. U nas świetnie się spisują pompki od spryskiwaczy zdobyte na złomie. Wskaźnik zasilania pakiety jakikolwiek raczej jest potrzebny. Można takiego wydatku uniknąć pamiętając o naładowaniu pakietu przed lotem i nie latając więcej jak 4-5 razy na jednym pakiecie. Jakiś klucz do wymiany świecy żarowej i śmigła na lotnisku jest mile widziany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 a aparatura Hitec Optic 6 FM ma wejście łonczące z komputerem ( PC ).To ważne gdyż się trochę oswoję z aparaturą w symulatorze przed lotem na żywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Zdecydowana większość aparatur ma gniazdo trener-uczeń umożliwiająca łączność z komputerem. O wyborze powinny stanowić inne przesłanki, takie jak ilość i rodzaj mikserów, pamięć modeli itd. Gdyby nie brak timera, to bym zdecydowanie polecał mx12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Jaki kupić zbiorniczek paliwa do samolotu powyżej ,i ile minut bym nim latał na średnich obrotach przy założeniu że mam silnik os max 46la :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 zbiornik to o pojemnosci ok 200-300cm^3 Ile minu tego nie wiem ale ja na swoim Thunder Tiger o pojemnosci 7ccm latam ok 15min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Jaki jest najlepszy sklep modelarski internetowy z dużym wyborem i dobrą ceną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Jeżeli będziesz kupować aparaturę to zapewne komplet - w komplecie jest akumulator odbiornika. Gdy kupujesz model samolotu ARF - w komplecie jest zbiornik. Czas lotu ocenisz sam - będziesz docierał silnik. Do tych pojemności przeważnie stosuje się 300ml czas lotu ok 15min. Różnie to zresztą bywa. Zamiast pompki możesz użyć dużej strzykawki - patent używany przez wielu modelarzy. Nad rozrusznikiem i klipsem powinieneś się poważnie zastanowić - będziesz miał spokojniejszy dzień na lotnisku Klucz świecy to zwykła nasadka 8emka - na pewno masz takie coś w domu. Nie ma sklepu modelarskiego mającego wszystko i wszystko w super cenach. Przejrzyj ofertę choćby tych sklepów. modele.sklep nastik wimarex A to taka mała ciekawostka zdjęcie zrobione w tym sezonie - pierwszy i ostatni raz takie coś widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 jaki silnik kupić do powyższego trenerka za cenę nie przekraczającą 300zł żeby był o dużej sile i nie miał problemów z podstawowymi akrobacjami ew.pętla..itd.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Loty Sky Lady II z noktowizorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 marcin133, Jak bys latal ze mna to bys tez cos takiego widzial bo pierwsze loty mam zamiar wlasnie podobnie tankowac model dla mnie pompka narazie jest zbedna i rozrusznik w sumie tez .. ( co nie zaprzecza temu ze latwiej odpalic silnik, ale jaka radocha jest jak sie reka uda) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 wrzuć sobie tą fote w avatar :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 OS MAX 40-46LA (niemal identyczne wagi oraz wymiary) -> silnik zdecydowanie najsłabszy w swojej klasie, najmniej trwałe i najbardziej kłopotliwe (podobno - osobiście nie miałem okazji) w wymianie i zakupie łożyskowanie panewkowe, w ostatnich wersjach zastosowano tylny dekiel z tworzywa sztucznego - pojawiły się kłopoty, zalety to łatwość regulacji, silnik posiada gaźnik jedno-iglicowy i nie wymaga regulacji przejścia obrotów. (notabene czynność tą wykonuje się niezwykle rzadko - najczęściej tylko po docieraniu silnika oraz ewentualne późniejsze drobne korekty), jakość wykonania na wysokim poziomie, tylna regulacja silnika, niska waga (niekoniecznie zaleta!), 2 lata gwarancji. cena OS MAX 40LA - 249,90zł OS MAX 46LA - 293,90zł ASP 40,46,51A (niemal identyczne wagi oraz wymiary) Silniki te nie posiadają wad OSa czyli wyższa trwałość (łożyskowanie kulkowe) możliwe i tanie w razie wymiany, pełna aluminiowa konstrukcja, jest to kopia wyższej półki OS wersji FX, możliwość zakupu silnika z tylną regulacją, gaźnik dwu-iglicowy trudniejszy w obsłudze lecz zapewniający znacznie lepsze osiągi od OS LA. Wada to niejasna gwarancja, różne opinie użytkowników, nie najlepsza jakość wykonania. ASP 40A - 200zł ASP 46A - 215zł ASP 52A - 238zł ceny wimarex Super Tigre G40 Ring ,G45ABC, G51 Ring (niemal identyczne wagi oraz wymiary) Silnik z gaźnikiem dwu-iglicowym bardzo dobra moc, łożyskowane, dodatkowo wersje Ring z pierścieniem tłokowym, gwarancja 3 lata. Silniki o b.dobrej opinii. Super Tigre G40 Ring - 220zł Super Tigre G45ABC - 240zł Super Tigre G51 Ring - 252zł ceny wimarex Innych silników nie opisuję ponieważ miałem małą styczność a z tymi którymi miałem (MVVS) nie najlepiej to wspominam OS pasuje jak ulał do trenerka jednak już do samolotu akrobacyjnego nie bardzo. Jeśli to ja kupowałbym silnik i planował aby w przyszłości użyć go w innym modelu. Wybrałbym Super Tigre G51 Ring. Afish - takie roziązanie tankowania wymaga dziwnego zbiornika :roll: Najłatwiejszym rozwiązaniem jest 100ml strzykawa i tyle Myślisz czym tankują modelarze którym pompkę szlag trafił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Silnik SuperTigre G-51 Ring to rzeczywiście kusząca propozycja ale jest chyba za ciężki do tego trenerka. Nie lepszy byłby MVVS 7.5cm3 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.