Skocz do zawartości

"Proszę o doradzenie mi modelu spalinowego na sam począ


pacyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem tu nowy.Odnoszę sie do was ,,Doświadczeni modelarze'' z prośbą o doradzenie

mi modelu spalinowego na sam początek. W tej chwili jestem posiadaczem Sky Lady II nie narzekam jestem już po ok 50 oblotach i umie nim wyjść z najgorszej opresji. :rotfl: Zamierzam kupić sobie pierwszą spalinkę czytałem że trenerki są dobre na początek ,więc zamierzam kupić taki samolot z taką konfiguracją;

1.Samolot CANARY to popularny "trener" przeznaczony dla początkujących modelarzy. Płaski od spodu profil skrzydeł zapewnia doskonałą kontrolę nawet przy małych prędkościach. Przeznaczony pod silnik 6,5 - 8,3 ccm, o klasycznej balsowej żeberkowej konstrukcji. Tani i prosty do złożenia model polecany szczególnie dla początkujących modelarzy, szukających łatwego w pilotażu pierwszego "spaliniaka". -249zł

2. Silnik spalinowy ASP .46 A

Cieszący się doskonałą opinią silnik spalinowy ASP o pojemności 7,5 cm3, w zestawie z tłumikiem. Polecamy dla wszystkich modelarzy latających modelami klasy .40, potrzebujących więcej mocy. ASP .46 A - Charakterystyka : Pojemność: .46 (7,5380 cm3) Zakres obr./min.: 2,000 - 17,000 Moc: (1,34 kW) ~1,8 KM przy 17,000 obr/min....-225zł

3. Aparatura (z przyszłością,ewentualnie przeszczepie do inego modelu) Hitec Optic 6 FM, 40 MHz odbiornik-Hitec Electron 6 FM - 40 MHz

6-kanałowy odbiornik, podwójna przemiana FM

zasięg: ponad 1,6 km

wymiary: 45 x 23 x 15 mm

waga: 17g

Hitec HS-422 Deluxe -55zł x4

Serwo zalecane do samolotów z silnikami 3,5-10 cm3, śmigłowców z silnikiem do 5 cm3, do przepustnic i sterowania samochodów i łodzi

Wymiary:40 x 20 x 37 mm

Waga:45,4 g

Proszę was o doradzenie mi czy to dobry wybór ,a jeśli nie to jakie podzespoły wybrać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ja ostatnio kupilem pierwszy silnik spalinowy ST g0.40 bo mi wszyscy odradzali ASP ..

Nie mam praktycznie doswiadczenia z silnikami spalinwymi ale z tego co wyczytalem ( a troche tego bylo) silniki ASP sa kaprysne i trzeba trafic na dobry model .. POdobno coraz mniejsze szanse na bezawaryjny model ..

Jeszcze raz powtarzam ze to nie jest obiektywna opinia wziea z doswiadczenia ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... nie musisz chyba kopiować opisów ze sklepu :) Jeżeli Optic 6 to celuj na zestaw ze standardowym odbiornikiem w wersji HFD oraz przede wszystkim częstotliwość 35Mhz. Masa ludzi zaraz odpisze że lepszy jest MX-12 - i też rację mieć będą - cały zestaw tego drugiego kosztować będzie jednak troszeczkę więcej. Decyzja należy do Ciebie oba radia są dobre. Silnik rozważ także ST G45 w zamian ASP 46A. - Tu też zdania mocno podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot może być, bo większość tych trenerków lata podobnie.

Aparatura też ok, choć ja bym się zastanowił 2 razy zanim bym kupił optica. Któraś tam wersja optica się wieszała, o czym swego czasu było głośno.

Silnik, jeśli wcześniej nie miałeś do czynienia z silnikami spalinowymi, proponuję zamienić na os max 46la. Cenowo nie taka straszna różnica, a na pewno unikniesz kłopotów z regulacją i odpalaniem. Reszta wydaje się być ok, ale nie widzę wymienionej reszty osprzętu:

-pakiet zasilania odbiornika

-rozrusznik

-grzałka do świecy/panel startowy

-pompka do paliwa

-śmigła

-kołpak

 

opcjonalnie:

-filtr paliwa

-klucz do świec

-ładowarka

-wskaźnik naładowania pakietu

 

To chyba byłoby na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z reszty osprzętu jest niezbędne do lotu i ile by taki osprzęt kosztował??

-pakiet zasilania odbiornika

-rozrusznik

-grzałka do świecy/panel startowy

-pompka do paliwa

-śmigła

-kołpak

opcjonalnie:

-filtr paliwa

-klucz do świec

-ładowarka

-wskażnik naładowania pakietu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet odbiornika jest niezbędny, bo coś musi zasilać elektronikę w samolocie.

Świecę żarową czymś trzeba podżarzyć przy uruchamianiu silnika. Może to być jakaś samoróbka z klamerki i aku 1,2V, albo kupić za te 50zł coś na dłużej.

Rozrusznik niby nie jest potrzebny, ale wiele czasu zaoszczędza przy uruchamianiu silnika i zmniejsza ryzyko dostania po paluchach śmigłem.

Pompka jest niezbędna, bo czymś trzeba tankować model. U nas świetnie się spisują pompki od spryskiwaczy zdobyte na złomie.

Wskaźnik zasilania pakiety jakikolwiek raczej jest potrzebny. Można takiego wydatku uniknąć pamiętając o naładowaniu pakietu przed lotem i nie latając więcej jak 4-5 razy na jednym pakiecie.

Jakiś klucz do wymiany świecy żarowej i śmigła na lotnisku jest mile widziany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz kupować aparaturę to zapewne komplet - w komplecie jest akumulator odbiornika.

 

Gdy kupujesz model samolotu ARF - w komplecie jest zbiornik. Czas lotu ocenisz sam - będziesz docierał silnik. Do tych pojemności przeważnie stosuje się 300ml czas lotu ok 15min. Różnie to zresztą bywa.

 

Zamiast pompki możesz użyć dużej strzykawki - patent używany przez wielu modelarzy. Nad rozrusznikiem i klipsem powinieneś się poważnie zastanowić - będziesz miał spokojniejszy dzień na lotnisku :) Klucz świecy to zwykła nasadka 8emka - na pewno masz takie coś w domu.

 

Nie ma sklepu modelarskiego mającego wszystko i wszystko w super cenach. Przejrzyj ofertę choćby tych sklepów.

modele.sklep

nastik

wimarex

 

A to taka mała ciekawostka :) zdjęcie zrobione w tym sezonie - pierwszy i ostatni raz takie coś widziałem :)

 

10jpg_t2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OS MAX 40-46LA (niemal identyczne wagi oraz wymiary) ->

 

silnik zdecydowanie najsłabszy w swojej klasie, najmniej trwałe i najbardziej kłopotliwe (podobno - osobiście nie miałem okazji) w wymianie i zakupie łożyskowanie panewkowe, w ostatnich wersjach zastosowano tylny dekiel z tworzywa sztucznego - pojawiły się kłopoty, zalety to łatwość regulacji, silnik posiada gaźnik jedno-iglicowy i nie wymaga regulacji przejścia obrotów. (notabene czynność tą wykonuje się niezwykle rzadko - najczęściej tylko po docieraniu silnika oraz ewentualne późniejsze drobne korekty), jakość wykonania na wysokim poziomie, tylna regulacja silnika, niska waga (niekoniecznie zaleta!), 2 lata gwarancji.

 

cena

OS MAX 40LA - 249,90zł

OS MAX 46LA - 293,90zł

 

ASP 40,46,51A (niemal identyczne wagi oraz wymiary)

 

Silniki te nie posiadają wad OSa czyli wyższa trwałość (łożyskowanie kulkowe) możliwe i tanie w razie wymiany, pełna aluminiowa konstrukcja, jest to kopia wyższej półki OS wersji FX, możliwość zakupu silnika z tylną regulacją, gaźnik dwu-iglicowy trudniejszy w obsłudze lecz zapewniający znacznie lepsze osiągi od OS LA. Wada to niejasna gwarancja, różne opinie użytkowników, nie najlepsza jakość wykonania.

 

ASP 40A - 200zł

ASP 46A - 215zł

ASP 52A - 238zł ceny wimarex

 

Super Tigre G40 Ring ,G45ABC, G51 Ring (niemal identyczne wagi oraz wymiary)

 

Silnik z gaźnikiem dwu-iglicowym bardzo dobra moc, łożyskowane, dodatkowo wersje Ring z pierścieniem tłokowym, gwarancja 3 lata. Silniki o b.dobrej opinii.

 

Super Tigre G40 Ring - 220zł

Super Tigre G45ABC - 240zł

Super Tigre G51 Ring - 252zł ceny wimarex

 

Innych silników nie opisuję ponieważ miałem małą styczność a z tymi którymi miałem (MVVS) nie najlepiej to wspominam :)

 

OS pasuje jak ulał do trenerka jednak już do samolotu akrobacyjnego nie bardzo. Jeśli to ja kupowałbym silnik i planował aby w przyszłości użyć go w innym modelu. Wybrałbym Super Tigre G51 Ring.

 

 

Afish - takie roziązanie tankowania wymaga dziwnego zbiornika :roll:

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest 100ml strzykawa i tyle :) Myślisz czym tankują modelarze którym pompkę szlag trafił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.