marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Nie będzie za ciężki. O MVVS są różne opinie - ja nie mam o tych silnikach dobrej oraz nigdy osobiście nie użytkowałem MVVS większych pojemności (miałem jeden model 4,6ccm który sprawował się całkiem przyzwoicie) więc się nie wypowiadam. To co widziałem to istna żenada ale skąd mogę wiedzieć czy tamte osoby potrafiły go wyregulować? Może jakiś użytkownik tego modelu się wypowie. Interesuje mnie też film z pracy takiego motorka.
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Opublikowano 25 Października 2007 Czy aparatura którą zamierzam kupić będzie dobra?? Aparatura (z przyszłością,ewentualnie przeszczepie do innego modelu) Hitec Optic 6 FM, 40 MHz odbiornik-Hitec Electron 6 FM - 40 MHz 6-kanałowy odbiornik, podwójna przemiana FM zasięg: ponad 1,6 km wymiary: 45 x 23 x 15 mm waga: 17g Hitec HS-422 Deluxe -55zł x4 Serwo zalecane do samolotów z silnikami 3,5-10 cm3, śmigłowców z silnikiem do 5 cm3, do przepustnic i sterowania samochodów i łodzi Wymiary:40 x 20 x 37 mm Waga:45,4 g
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Daj link do sklepu z tym zestawem. Kupuj 35Mhz a nie 40Mhz - pisałem już.
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 A to jakaś tajemnica? Pytasz się czy dobrze wybrałeś - cholera wie co w zestawie i za ile? Po co pytasz :?: przecież za 50zł jasne że warto brać :!:
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Opublikowano 25 Października 2007 Mam pytanie Da się gdzieś kupić gotowy zestaw do lotu (RTF) jakiegoś trenerka z silnikiem spalinowym :?: :?: :?:
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Opublikowano 25 Października 2007 Pytanie 2) dlaczego lepiej Kupić aparaturę pracującą w częstotliwości 35Mhz a nie 40Mhz i czym to sie w zasadzie różni??
marcin133 Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 Pyt 1. Gdzieś można było zakupić komplet trenerka Kyosho cena ok 1000zł - pytanie tylko jaki to ma sens??? Masz już jeden RTF i nic się nie nauczyłeś? Pyt 2. Czytaj i sam dojdź do pewnych wniosków. Pominę fakt iż odbiorniki 35Mhz są zdecydowanie bardziej popularne. Jaka to korzyść? Chyba tłumaczyć nie muszę. A przede wszystkim poczytaj to i to baardzo dokładnie
pacyn Opublikowano 25 Października 2007 Autor Opublikowano 25 Października 2007 Mam następujące jeszcze pytania : 1)Czy trenerkiem (w moim przypadku Canary )da się wykonywać jakiekolwiek akrobacje,jeśli tak to jakie?? 2)jakiej wielkości powinna być łąka lub stare lotnisko do oblotów początkującego lotu trenerkiem?? 3)Czy różni się bardzo pilotaż trenerka spalinowego (Canary) od pilotażu motoszybowca ele.(Sky Lady) ,czym?? 4)Jak szybko lata mniejwięcej trenerek (km\h)?? 5)Czy wiesz gdzie może być dla moich lotów dobra łąka w okolicach Rzeszowa (gdzie?) bo tam gdzie latam jest dosyć ciasno z powodu otaczającego lasu 6)czy trenerki są odporne na lądowania gorszej jakości?? Z góry dzięki!!
fredzio Opublikowano 25 Października 2007 Opublikowano 25 Października 2007 1) Beczkę i pętlę powinno Ci się udać wykonać trenerkiem. 2) DUUUUŻĄ... . Tak na prawdę, to do oblotu powinieneś poprosić jakiegoś doświadczonego modelarza, bo bez tego to będzie to bardzo krótki oblot i długa nauka rekonstrukcji modelu. 3)Szybowce przeważnie latają same, i wystarczy im nie przeszkadzać. Trenerek w dużej mierze też, ale niestety trzeba się pilnować, żeby nie przeciągnąć. Poza tym trenerek będzie latał szybciej niż szybowiec. 4)Jak by tak pionowo w dół z 200m, to pewnie do 200km/h by doszło tuż przed ziemią (w takim wypadku udanego lądowania nie przewiduję) 6)to akurat zależy od konkretnego modelu. Jak chcesz coś kretoodpornego i łatwego w przywracaniu do stanu lotnego to może trzeba się zastanowić nad magistrem?
pacyn Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Jaki Trenerek spalinowy jest w miare odporny na kretobicia ???(link takiego modelu)
fredzio Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Powiedzmy sobie szczerze - nie ma samolotów odpornych na kretobicia. Są natomiast taki, które łatwo się naprawia po kraksie. Magister to wynalazek na tyle fajny, że na lotnisku skleisz wszystko do kupy żywicą i można latać dalej. Większość trenerków konstrukcyjnych po krecie będzie się nadawała do odbudowy w domu, albo do worka foliowego. Dlatego też NIE PRÓBUJ OBLATYWAĆ SAM. Niech ktoś doświadczony sprawdzi Ci model, podpowie jak poustawiać aparaturę i oblata.
pacyn Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Strasznie drogi ten trenerek MULTIPLEX - MAGISTER -429 zł :roll: .Nie ma innego ?? :roll:
fredzio Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Jeśli będziesz miał pomoc przy oblocie i nauce to każdy trenerek powinien przeżyć. Jeśli będziesz próbował wszystko robić sam, to będzie to droga nauka. Ja się uczyłem latać na graupnerowym sky hero i model ciągle jeszcze żyje(choć zaliczył kreta przy jednym z pierwszych lotów). Skup się bardziej na szukaniu pomocy niż wyborze modelu, bo może być tak, że jakiś modelarz w Twojej okolicy ma do odsprzedania trenerka i wyjdzie Ci jeszcze taniej.
pacyn Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Z tym raczej ciężko gdyż nie znam żadnego modelarza z okolic Leżajska .Z miomi pierwszymi lotami było tak:Pierwszy model jak już wiesz to sky lady II którym sam się uczyłem latać od podstaw . Szkoliłem sie w G3.5(PC) na gamepadzie i tak z szczerze na rally były chyba 3-5 krety sky lady.Myśle że z trenerkiem spalinowym dobrze pójdzie. Jak sądzisz ??
czaja18 Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Ja uczyłem sie na motoszybowcu spalinowym 180cm rozpiętości i po ok. 50 udanych lotach zaczełem latać spalinowym trenerkiem na silnik 2,5cm i nie szło mi najlepiej. Teraz żałuje że tak szybko chciałem latać tamtym modelem bo był naprawde fajny.
fredzio Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 To może być niebezpieczne. Taki trenerek lata szybciej, waży ładne 2,5kg i nie wyląduje sam, tak jak szybowiec. Szybowiec możesz posadzić w dowolnym miejscu, bo siada delikatnie. Trenerki przeważnie mają podwozie ze skrętnym kółkiem przednim, przez co łatwo o fikołek przy lądowaniu. Poza tym bez pomocy będziesz miał kłopoty z silnikiem i możesz model rozbić po kilku sekundach lotu przez brak doświadczenia. Do samego oblotu i kontroli warto się wybrać nawet do innego miasta. Potem, jak już spróbowałeś polatać takim modelem pod okiem innego modelarza, będziesz wiedział czego się po modelu spodziewać i jak model reaguje. Wtedy można próbować samemu.
pacyn Opublikowano 26 Października 2007 Autor Opublikowano 26 Października 2007 Jak szybko latają trenerki w poziomie?? około (km\h)
marcin133 Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 Zanim zaczniesz w ogóle wybierz się gdzieś by zobaczyć jak to lata. Co Ci dadzą km/h?? Jedź i zobacz. ok 100km/h ale dużo tu zależy od modelu. trenerek-trenerkowi tez nie równy.
Piotrek_F3J Opublikowano 26 Października 2007 Opublikowano 26 Października 2007 jak sie mówi o modelu elektrycznym (multiplex magister)to zrób sobie rwd5 by skazoo, modelik akurat trenerek i tez nabędziesz doswiadczenia w budowaniu a depron jest tani :wink: http://forumrc.alexba.eu/users/skazoo/rwd/rwd.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.