vowthyn Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Cześć. Z powodu wyjazdu zagranicznego miałem dłuższą przerwę (3,5 miesiąca) w lataniu. Kiedy już pozałatwiałem wszystkie niecierpiące zwłoki sprawy dwa tygodnie po powrocie do Polski udało mi się w końcu wygospodarować wolną sobotę na loty. Zniecierpliwiony składam model, podłączam wszystko i niestety, ster kierunku wariuje (telepie się chaotycznie). Po wyeliminowaniu wszystkich podejrzanych winny okazał się nadajnik. Lewy drążek nie działa prawidłowo (w menu "Display" słupek ruddera również się telpie). Kalibracja drążków nie pomogła. Twardy reset nadajnika również. W tej chwili mam przed sobą rozkręcony nadajnik, miałem zamiar przeczyścić ścieżkę potencjometra, ale widzę że nie będzie to łatwe zadanie ze względu na utrudniony dostęp. Nadajnik w okresie bezczynności był przechowywany w komfortowych warunkach (w zamkniętej walizce w pokoju). Szlag mnie trafia bo za oknem ucieka mi zapewne termika życia. Ktoś ma może jakieś sugestie?
Wojtass_nt Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Musisz wyciągnąć potencjometr i przeczyścić alkoholem. Z rozkręceniem obudowy nadajnika to 5 minut roboty. Ja miałem to samo na gazie po zimowej przerwie.
d.a.r.o. Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Alkoholem czyści się co innego a do potencjometru lepszy będzie specjalny preparat, np. taki: http://elkom-serwis.com.pl/lakiery-sr-czyszczace-inne/240--cleanser-pr-preparat-do-czyszczenia-i-konserwacji-potencjometrow-60ml.html
vowthyn Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Opublikowano 28 Lipca 2012 Mam specjalny środek do czyszczenia potencjometrów, tylko nie wiem jak się dostać do ścieżki nie uszkadzając po drodze mechanizmu drążka. Jak wyjąć potencjometr z osi? Jestem na tym etapie: i nie wiem co dalej.
Wojtek Sz Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Alkoholu nie polecam, używam tego Kontakt PR
vowthyn Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Opublikowano 28 Lipca 2012 Właśnie taki Kontakt PR posiadam, tylko z brązowym napisem a nie zielonym. Nie wiadomo jaki jest składnik aktywny, bo producent nie raczył nic napisać na opakowaniu, ale mniejsza o to. Jak wydostać potencjometr z tej plastikowej obudowy? To wygląda na średnio rozbieralne dla mojego niefachowego oka.
Wojtek Sz Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Zaaplikuj środek Kontakt PR z boku potencjometru nie rozbierając go poruszaj ośką, powinno pomóc.
vowthyn Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Opublikowano 28 Lipca 2012 Ale w ogóle nie mam na wierzchu potencjometru, bo cały jest schowany w plastikowej konstrukcji gimbala. Po plastiku przecież nie będę psikał. Acha - sprawdziłem potka omomierzem i wydaje się pracować liniowo (na tyle, na ile można to dokładnie zmierzyć trzymając sondy przy cienkich nóżkach potencjometru).
d.a.r.o. Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Nic się plastikowi nie stanie. Zrób tak jak napisał Wojtek Sz.
vowthyn Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Opublikowano 28 Lipca 2012 Nie pomogło. Zastanawiam się czy to może być usterka firmware (i tak miałem flashować nadajnik i nawet mam już komplet potrzebnych akcesoriów, tylko nie chciałem tracić pieknego weekendu na dłubanie elektroniki)?. Nie wiem czy jest sens w tej sytuacji.
Wojtass_nt Opublikowano 28 Lipca 2012 Opublikowano 28 Lipca 2012 Szczerze mówiąc to nie wiem jak wyjąc potencjometr bo mi to zrobił kolega na miejscu a ja się nie przyglądałem. Wyjął go w momencie więc wnioskuję, że to prostsze niż się wydaje A i nie pamiętam nawet żeby wyciągał cały mechanizm drążka na wierzch.
vowthyn Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Opublikowano 29 Lipca 2012 Koniec końców przymuszony niejako zaistniałą sytuacją zabrałem się za przerabianie nadajnika i wgrałem firmware ER9x. O dziwo po wstępnej kalibracji drążek steru kierunku działa normalnie w pełnym zakresie . Mały minusik jest taki, że nowy firmware to dla mnie czarna magia, i zanim go ogarnę i skonfiguruję model to i tak weekend się skończy, ale przynajmniej nie muszę szukać nowego nadajnika.
Rekomendowane odpowiedzi