Skocz do zawartości

Turnigy Accucel-6 Balancer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzisiaj "przyszła" ,a raczej przyleciała do mnie ładowarka Turnigy Accucel-6 Balancer. I tu moje pytanie związane z nią.

Nie chce działać mi wentylator.Czy ten wentylator powinien włączyć się zaraz po uruchomieniu ładowarki? I mam też pytanie czy mogę ładowarkę zasilać z komputerowego zasilacza 12v 6A ?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

6A starczy, wiatrak chodzi tylko gdy ładowarka coś robi (ładuje, balasuje itp).

 

Właśnie kurcze w tym problem, że wentylator nawet przy ładowaniu nie działa.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozkręć ładowarkę i sprawdź, czy masz podłączony przewód od wentylatora do takiego białego gniazdka.

 

To takie jaja się zdarzają w Turnigy??? :blink: Właśnie się zastanawiam nad zakupem z tym, że mocniejszej ok 200-250W.....
  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozkręć ładowarkę i sprawdź, czy masz podłączony przewód od wentylatora do takiego białego gniazdka.

 

Rozkręcałem wszystko ok. Ale jutro pożyczę miernik i zobaczę czy jest tam jakiś prąd.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Podłącz pakiet do ładowania. Możliwe, że wentylator włącza się dopiero po wzroście temp. wewnątrz ładowarki.

 

Jest to bardzo prawdopodobne niestety mam jakiś dziwny zasilacz od kompa (zwykle zasilacze dawały ponad 11v) a ten daje mi tylko 10v i po chwili ładowania wyskoczył mi komunikat "INPUT VOL ERR" Tak więc w pierwszej kolejności skombinuje dobry zasilacz i wszystko się wyjaśni:)

Wszystkim dziękuje :) Zobaczymy co i jak.

 

Edit: Nigdzie nie mogę znaleźć "podziękuj" więc dałem "lubię to"

Opublikowano

W mojej ładowarce Turnigy A6-10 wentylator załącza się tylko podczas ładowania lub rozładowywania pakietów i z reguły startuje dopiero po pewnej chwili od podjęcia akcji. Jest sterowany przez ładowarkę i ma związek ze wskazaniami czujnika temperatury wewnątrz ładowarki. Popróbuj coś poładować, u mnie wystarcza ładowanie pakietu LiPol 3S prądem 2,2A, przy ładowaniu NiMH 9,6V i 0,5A wentylator się nawet nie włącza. Napewno wszystko gra z Twoją ładowarką ;)

Opublikowano

Może popros kogoś z samochodem, żeby pozwolił podłączyć ładowarkę do akumulatora. W ten sposób sprawdzisz poprawność jej działania.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Skombinowałem lepszy zasilacz (ale nie obyło się bez obciążenia lini 5v)

 

I tak ładowarka ładuję (ale wentylator się nie włącza)

Ładuję aku prądem 1,5 ampera (3s)

Ale ładowarka się nie grzeje więc jest dobrze :)

 

Mam pytanie z innej beczki a nie chcę zakładać nowego tematu.

Posiadam akumulatorki lsd aa 2400 mah i kiepską ładowarkę (nie pokazuje ona czy akumulatorki są naładowane)

Dlatego chciałbym ładować 4 akumulatorki na raz ładowarką Turnigy Accucel-6 Balancer (byłby by one połączone z sobą tak jak są w aparaturze)

Ale nie wiem jakim napięciem i natężeniem ładować :/

Jeśli ktoś zna się na tym prosiłbym o podpowiedź :))

Opublikowano

W przypadku aku NiMh i NiCd nie ustawiasz napięcia w ładowarce, a jedynie prąd ładowania. Bezpiecznym jest 0,1C (czyli w Twoim przypadku 0,2-0,3A). Ja, jeśli mi się śpieszy, swoje NiMh-y ładuję nawet 0,5C. Pilnuję wtedy tylko temperaturę aby nie nagrzewały się zbytnio.

Opublikowano

daro dobrze mówi / pisze

Spróbuj obciążyć twoją ładowarkę trochę mocniej aby się trochę zagrzała i w ten sposób jednoznacznie stwierdzić czy Ci działa ten wentylator czy nie :D

W mojej mam podgląd na temperaturę samej ładowarki. Zresztą będziesz monitorował cały proces namacalnie, więc w razie czego przerwiesz proces.

Opublikowano

Razor, podejrzewam że w tym procesie ładowarka rozładowywała Ci pakiet do zadanego napięcia (bodajże 3,7 V/cele przy LiPol) więc, tak jak i w mojej, jest to zaprogramowane w sofie ładowarki do chłodzenia tranzystorów. Zastanawiam się czy sam wentylator nie jest wtedy zasilany z pakietu w celu szybszego zakończenia procesu ale pewny nie jestem. Istotna sprawa to nie przekroczyć mocy ładowarki przy rozładowywaniu pakietów podanej w instrukcji.

 

Do latacz-a

Na forum już wielokrotnie pytano o to. Prostowniki nie nadają się do zasilania ładowarek a czemu to jak chcesz wiedzieć to poszukaj. Gdyby się nadawały to, przy obecnym stopniu zmotoryzowania gdzie pewno 80% posiadaczy aut ma prostownik, mało kto zadawał by sobie trud z zasilaczami.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.