Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 No i elegancko , typowa rozpiętość 110cm, mój będzie tylko o 30 cm większy . Nawet już w miarę rozpracowałem jak chciał bym zrobić to skrętne chowane kółko. Jeśli powstanie jakiś prototyp to zamieszczę fotki, ale do tego jeszcze daleko. A mogli byście mi polecić jakieś podwozie chowane w skrzydłach na serwo, tak żeby normalnie wytrzymywało lądowanie modelem powiedzmy.. tak do 1.5-2kg, a nie żebym za każdym razem musiał się modlić żeby się nie złożyło już przy starcie :? . Oczywiście najlepiej w Polsce, ale nie odrzucam też opcji sprowadzenia jeśli cena będzie w granicach opłacalności po dodaniu do niej vatu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 TA waga to juz raczej pneumatyczny naped podwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 OOOnie to nawet nie wchodzi w rachubę. Może podałem masę modelu trochę na wyrost bo liczę na to że zmieszczę sie w 1300-1400g ale chce coś co nie będzie wytrzymywało na styk, tylko będzie w miarę porządnie trzymać. Np coś takiego http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4303 tylko może trochę lżejszego bo to by było trochę na wyrost, a poza tym aktualnie go nie mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 typowa rozpiętość 110cm, mój będzie tylko o 30 cm większy Popatrz na to z innej strony: 1,4/1,1=1,27 o tyle zwiększy się każdy wymiar liniowy Twojego modelu. Czyli np powierzchnia zwiększy się już 1,27x1,27=1,61 raza (na tej samej zasadzie waga powinna wzrosnąć już ponad 2x). Albo patrząc tylko na rozpietość z jeszcze innej strony: Twój model będzie tylko o 30cm większy od Vampirka z 90mm EDFem z Aeronauta, ale też tylko o 20cm mniejszy od tych bardzo drogich i napędzanych potężnymi turbinami BVMów :shock: Ja Cię wcale nie zniechęcam, tylko wiem z doświadczenia, że EDF jest mało wydajnym napędem. Z drugiej strony akurat Vampir to chyba dobry model na początek - podobnie jak oryginał (w końu to samolot z WWII ) nie musi tak szybko latać :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 witam , czy można dać do tego modelu ( obecnie go buduje o rozp 100cm i dl 75cm ,buduje go ze styro , oczywiście nie całego :]) silnik spalinowy o pojemności 3,5ccm bo tam na planach z profili jest napisane ze internial combunsion ( chodzi o silnik spalinowy ) i że engine od 0,21 do 0,25 . ale na planach nie ma żadnego śmigła więc jest trudno poznac czy to spalinka czy na naped tunelowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Nie wiem nic o stosowaniu silnika spalinowego w tym modelu, wszystkie jakie widziałem były elektryczne ale to wcale nie znaczy że nie można zrobić spalinki. Mam jeszcze pytanko co do mojego modelu, a właściwie do tej turbinki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5484 , w komentarzach poniżej ktoś napisał takie zdanie "The thrust for 3 s is 12 oz and for 4 s was 15.5 oz" co zdecydowanie mija się z opisem ze strony. Co o tym myślicie? Czy można mu wierzyć? Czy po prostu nie wie o czym mówi :? ? Jeśli to prawda to chyba zdecydowanie potrzebuje większej turbinki... ale czy sklep byłby zdolny do zawyżenia ciągu aż dwukrotnie :shock: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Stolarski Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 O chyba mam coś ciekawego, zamiast tego tunelu który opisałem powyżej co byście powiedzieli na coś takiego http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4240 w połączeniu z takim oto silniczkiem http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5421 ? I do tego jeszcze zasilanie w takiej postaci http://nastik.pl/pakiet-lipol-3700mah-3s1p-111v-p-1221.html . Co myślicie? Ciężko powiedzieć jaki był by ciąg na pełnym gazie ale pewnie ponad kilogram... :twisted: . Czy teraz koncepcja dużego EDF-a nabiera sensu? Pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 http://www.shredair.com/fan.html -> bardzo fajne i bardzo drogie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Stolarski Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Hhehe niezłe, można oślepnąć od nadmiaru carbonu :twisted: , ale faktycznie ceny porównywalne do jakości wykonania... . Najbardziej zaawansowany wentylator jaki znalazłem w Polsce to to http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=397 , tak samo jak w tamtych prezencja jest wprost proporcjonalna do ceny :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Z pakietem podanym przez Ciebie wyżej ciąg może być mniejszy niż kilogram Poleca się do tej turbinki pakiet 6s o wydajności ok 60A. Wówczas pokazać może ona pazury (przynajmniej z tego co piszą). Chcesz kupić turbinkę i silnik w unitedhobbies i tam również warto byłoby rozejrzeć się za pakietem i regulatorem - nie wszystkie obsługują 6s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub Stolarski Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 A mógł by mi ktoś dobrać taki zestaw silnik + tunel(najlepiej 90mm) z unitedhobbies żeby przy pakiecie 3s dało się na nim uzyskać coś w okolicach 1kg ciągu? Z góry dzięki jeśli ktoś znajdzie czas i chęci żeby mi pomóc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.