Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Opublikowano 8 Listopada 2007 No i elegancko , typowa rozpiętość 110cm, mój będzie tylko o 30 cm większy . Nawet już w miarę rozpracowałem jak chciał bym zrobić to skrętne chowane kółko. Jeśli powstanie jakiś prototyp to zamieszczę fotki, ale do tego jeszcze daleko. A mogli byście mi polecić jakieś podwozie chowane w skrzydłach na serwo, tak żeby normalnie wytrzymywało lądowanie modelem powiedzmy.. tak do 1.5-2kg, a nie żebym za każdym razem musiał się modlić żeby się nie złożyło już przy starcie :? . Oczywiście najlepiej w Polsce, ale nie odrzucam też opcji sprowadzenia jeśli cena będzie w granicach opłacalności po dodaniu do niej vatu. Pozdrawiam
rapier Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 TA waga to juz raczej pneumatyczny naped podwozia
Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Opublikowano 8 Listopada 2007 OOOnie to nawet nie wchodzi w rachubę. Może podałem masę modelu trochę na wyrost bo liczę na to że zmieszczę sie w 1300-1400g ale chce coś co nie będzie wytrzymywało na styk, tylko będzie w miarę porządnie trzymać. Np coś takiego http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4303 tylko może trochę lżejszego bo to by było trochę na wyrost, a poza tym aktualnie go nie mają.
hubert_tata Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 typowa rozpiętość 110cm, mój będzie tylko o 30 cm większy Popatrz na to z innej strony: 1,4/1,1=1,27 o tyle zwiększy się każdy wymiar liniowy Twojego modelu. Czyli np powierzchnia zwiększy się już 1,27x1,27=1,61 raza (na tej samej zasadzie waga powinna wzrosnąć już ponad 2x). Albo patrząc tylko na rozpietość z jeszcze innej strony: Twój model będzie tylko o 30cm większy od Vampirka z 90mm EDFem z Aeronauta, ale też tylko o 20cm mniejszy od tych bardzo drogich i napędzanych potężnymi turbinami BVMów :shock: Ja Cię wcale nie zniechęcam, tylko wiem z doświadczenia, że EDF jest mało wydajnym napędem. Z drugiej strony akurat Vampir to chyba dobry model na początek - podobnie jak oryginał (w końu to samolot z WWII ) nie musi tak szybko latać :]
robraf Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 witam , czy można dać do tego modelu ( obecnie go buduje o rozp 100cm i dl 75cm ,buduje go ze styro , oczywiście nie całego :]) silnik spalinowy o pojemności 3,5ccm bo tam na planach z profili jest napisane ze internial combunsion ( chodzi o silnik spalinowy ) i że engine od 0,21 do 0,25 . ale na planach nie ma żadnego śmigła więc jest trudno poznac czy to spalinka czy na naped tunelowy
Jakub Stolarski Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Opublikowano 8 Listopada 2007 Nie wiem nic o stosowaniu silnika spalinowego w tym modelu, wszystkie jakie widziałem były elektryczne ale to wcale nie znaczy że nie można zrobić spalinki. Mam jeszcze pytanko co do mojego modelu, a właściwie do tej turbinki http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5484 , w komentarzach poniżej ktoś napisał takie zdanie "The thrust for 3 s is 12 oz and for 4 s was 15.5 oz" co zdecydowanie mija się z opisem ze strony. Co o tym myślicie? Czy można mu wierzyć? Czy po prostu nie wie o czym mówi :? ? Jeśli to prawda to chyba zdecydowanie potrzebuje większej turbinki... ale czy sklep byłby zdolny do zawyżenia ciągu aż dwukrotnie :shock: ?
Jakub Stolarski Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Opublikowano 9 Listopada 2007 O chyba mam coś ciekawego, zamiast tego tunelu który opisałem powyżej co byście powiedzieli na coś takiego http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4240 w połączeniu z takim oto silniczkiem http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5421 ? I do tego jeszcze zasilanie w takiej postaci http://nastik.pl/pakiet-lipol-3700mah-3s1p-111v-p-1221.html . Co myślicie? Ciężko powiedzieć jaki był by ciąg na pełnym gazie ale pewnie ponad kilogram... :twisted: . Czy teraz koncepcja dużego EDF-a nabiera sensu? Pozdrawiam, Kuba
alchemique Opublikowano 9 Listopada 2007 Opublikowano 9 Listopada 2007 http://www.shredair.com/fan.html -> bardzo fajne i bardzo drogie!
Jakub Stolarski Opublikowano 9 Listopada 2007 Autor Opublikowano 9 Listopada 2007 Hhehe niezłe, można oślepnąć od nadmiaru carbonu :twisted: , ale faktycznie ceny porównywalne do jakości wykonania... . Najbardziej zaawansowany wentylator jaki znalazłem w Polsce to to http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=397 , tak samo jak w tamtych prezencja jest wprost proporcjonalna do ceny :cry:
marcin133 Opublikowano 9 Listopada 2007 Opublikowano 9 Listopada 2007 Z pakietem podanym przez Ciebie wyżej ciąg może być mniejszy niż kilogram Poleca się do tej turbinki pakiet 6s o wydajności ok 60A. Wówczas pokazać może ona pazury (przynajmniej z tego co piszą). Chcesz kupić turbinkę i silnik w unitedhobbies i tam również warto byłoby rozejrzeć się za pakietem i regulatorem - nie wszystkie obsługują 6s.
Jakub Stolarski Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Opublikowano 12 Listopada 2007 A mógł by mi ktoś dobrać taki zestaw silnik + tunel(najlepiej 90mm) z unitedhobbies żeby przy pakiecie 3s dało się na nim uzyskać coś w okolicach 1kg ciągu? Z góry dzięki jeśli ktoś znajdzie czas i chęci żeby mi pomóc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.