Radek Oleksy Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Krzysztof oblatał dziś Extrę 260 z firmy SD Model Opisuję ją jako ciekawostkę, która mam nadzieję , pozwoli niektórym modelarzom na dobór osprzętu do większych modeli. Dane modelu ; rozp : 2400 mm dług: 2150 mm Masa do lotu ok 9 kg Model "DOSTAŁ" -Silnik ZDZ 80 + tłumik od MVVS-a 58 IRS + śmigło Biela 26x10 Serwa : -lotki 4x HS5625 -wysokość 2 x HS5645 -kierunek 1x HS-805 BB -gaz HS-422 Radio : Nadajnik JR 9X Odbiornik Hitec HFD-08 RD Zasilanie odbiornika : 1 pakiet 6v - SANYO 1800SCE mAh + regulator napięcia Dualski VR8L Zasilanie zapłonu : 1 pakiet 4,8 v Sanyo 2500 Silnik bez problemów " daje radę " samolot jedzie pionowo do góry- Krzychu zrobił tylko 3 loty - niestety jest żonaty , model ma być zawodniczym modelem do kalsy F3M i z pierwszych lotów widać , że spełni to zadanie doskonale. Wstawię później kilka fotek z wnętrza i mocowania serw itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Byłem widziałem ,podziwiałem, a przy okazji również polatałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 czyli jednym słowem dobry model w bardzo dobrej cenie , ciekawe czy będą jeszcze dostępne, no i do zobaczenia w połowie maja panie Krzychu , powalczymy (głównie z wiatrem pewnie :rotfl: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 No mamy zamiar powalczyć też ćwiczę swoją Katanę - niestety tylko 2150 mm ale może do wiosny coś wymyślę . W Ostrowie pierwsze zawody F3M pod koniec maja a w sierpniu ... PUCHAR EUROPY F3M + MP !!! Krzychu coś się nie może doprosić loginu od Zawiadowców, więc opisuję jego model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 A jak oceniasz wykonanie modelu? Możesz zapodać jakieś fotki wnętrza kadłuba? No i oczywiscie jakis filmek mile widziany będzie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 30 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Szykujemy oczywiście dokładniejszy opis , może i czas na zrobienie filmu się znajdzie . Model ogólnie na pierwsze oko wykonany jest delikatnie (szczególnie tył kadłuba) i daje wiele do myślenia, w sprawie konstrukcji innych modeli. Okazuje się , że samolot nie musi być pancerny a dobra przemyślana konstrukcja sprawia , że np: notoryczne wyłamywanie podwozia , wcale nie musi mieć miejsca . W czasie oblotu się to potwierdziło, gdzie brak wyczucia nowego modelu sprawiał , że każde lądowanie było z przeciągnięciem. Postaramy się zrobić sporo zdjęć i pokazać zalety i wady modelu. przy okazji postaram, się opisać moją Katanę 2,15 m z World Models - niestety gorszą , ale myślę, że wyprowadzę ją na ludzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Witam - tak jak Radek napisał - kadłub wykonany delikatnie - co nie znaczy ze słabo - zastosowana konstrukcja jest bardzo sztywna. Oczywiscie nie jest to konstrukcja przewidująca twarde lądowanie - z tym trzeba się liczyć. Skrzydła i usterzenie wykonane są odpowiednio mocniej - co jest zrozumiałe, bo podczas lotu i akrobacji to one głównie przenoszą największe obciążenia. Całość kadłuba wykonana z lekkiej 3 warstwowej sklejki - tam gdzie trzeba było wzmocnić jest jej kilka warstw. Byłem zaskoczony tym jak bardzo kadłub niweluje drgania od silnika. Wcześniej miałem Cap-a 232 z laminatowym kadłubem i drgania były zdecydowanie silniejsze. W samym kadłubie mimo duzego tunelu dla tłumika - jest sporo zakamarków do zamontowania osprzętu. Wszystkie przestrzenie między wręgami można zagospodarować na pakiety, regulatory i inne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Witaj Krzysiu na forum ,odwiedż dział powitalnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaps6 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 Nadajnik JR 9XOdbiornik Hitec HFD-08 RD Jak się ma sprawa z zakłóceniami i zasięgiem (z pracującym silnikiem) na tym sprzęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 pewnie bez zarzutu, ja w ukladzie futaba t8 + hitec hfd-08rd latam piperkiem 2.8m z benzynka i jak na razie wszystko ok tzn zaklocen nie ma czy silnik chodzi czy nie zasieg taki sam. chlopaki u nas lataja w ukladzie JR 9X II + HFD-08RD smiglowcami raptor 30 i tez bez zarzutu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Właśnie mój "setup" ma być pewną wskazówką dla ludzi chcących wejść w duże modele benzynowe - a odstraszają ich krążące historie o tonach drogiej, skomplikowanej elektroniki oraz mega mocnych serw które muszą być w takich modelach montowane. Co do odbiornika - na tego typu odbiorniku latam już dość długo - praktycznie był to mój pierwszy odbiornik jaki zastosowałem do modeli z silnikiem benzynowym. Hitec o podwójnej przemianie przeszedł pomyślnie próby z silnikami benzynowymi mvvs 26, zdz40, zdz60, mvvs 58 i zdz80. Nie wymieniam tych silników dlatego żeby jakoś specjalnie je tu wyróżnić - tylko zwrócić uwagę potencjalnych naśladowców - że są to silniki z elektronicznym zapłonem. Dodam że zastosowane w nich zapłony są wysokiej jakości - a właśnie układ zapłonowy w modelu może być głównym źródłem zakłóceń. Bez względu jaki odbiornik zastosujemy - należy bezwzględnie przestrzegać pewnych zasad. Przede wszystkim odbiornik montujemy jak najdalej od układu zapłonowego silnika, z najwyższą pieczołowitością dbamy o stan techniczny wszystkich przewodów (nie tylko zapłonu). Co pewien czas sprawdzamy czy fajka na świecy jest dobrze zamocowana – czy świeca się nie poluzowała, czy kabel wysokiego napięcia nie jest przełamany oraz czy jego ekran jest cały. Jeśli ten newralgiczny element będzie utrzymywany w nienagannej sprawności – to od strony silnik nie grożą nam zakłócenia. Jako ciekawostkę dodam że jeden z moich wcześniejszych modeli z silnikiem zdz40 lata u mojego znajomego na prostym odbiorniku multiplexa o pojedynczej przemianie. Pomyślnie testy przeszedł tez odbiornik Graupnera R16scan z silnikiem Crr45pro i tanim chińskim zapłonem – tu jednak bardzo wskazane okazało się maksymalne odsunięcie odbiornika od układu zapłonu i poprawienie połączenia ekranu przewodu wysokiego napięcia z cylindrem (nadmiar lakieru utrudniał przewodzenie). Wcześniej momentami dochodziło do drżenia serw. Nie chodzi mi tu wcale o udowadnianie że da się latać na super tanim sprzęcie – ale na ustaleniu rozsądnego minimum. Jeśli w miejscu w którym latamy nie ma zewnętrznych zakłóceń – to dobrze utrzymany zapłon silnika benzynowego nie jest dla nas zagrożeniem. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć że Hitec HFD-08 RD idealnie sprawdza się w modelach z silnikiem benzynowym i zapłonem elektronicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 chlopaki u nas lataja w ukladzie JR 9X II + HFD-08RD smiglowcami raptor 30 i tez bez zarzutu Ja też latam w takiej konfiguracji i jak dotąd nie miałem żadnych problemów z zakłóceniami podczas lotów. Jednak przy wyłączonej aparaturze z włączonym odbiornikiem (wiem, że tak nie wolno) serwa zaczynają wariować. Dostałem informację, że nie powinno mieć to miejsca i teraz nie wiem, czy jest to wina odbiornika, kwarcu, czy może odbiorniki FM tak mają. Jak jest z tym u was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisj23 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 jest to normalne zachowanie odbiorników FM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dostałem informację, że nie powinno mieć to miejsca i teraz nie wiem, czy jest to wina odbiornika, kwarcu, czy może odbiorniki FM tak mają. jest to normalne zachowanie odbiorników FM Potwierdzam - również w przypadku HFD-08RD Problem drżenia serw na wyłączonym nadajniku nie zawsze występuje i nie w każdym miejscu! Chodź się czasem zdarza. (np. w pobliżu pracującej pompki tankującej paliwo ). Posiadam 2szt i na dwa wylatane sezony żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.