antek116 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam. Mam model P-47 Thunderbolt firmy Great Planes napędzany silnikiem Os-Max 25 LA. W modelu są założone serwa Tower Pro MG90 na wszystkich sterach. Na początku pojawił się problem na serwie steru kierunku, przy włączaniu zasilania i w czasie pracy silnika drgało w okolicach neutrum. Z czasem to zjawisko się pogłębiało i wystarczyło lekko puknąć w poszycie kadłuba by serwo zaczęło zupełnie wariować. Serwo wymieniłem.Teraz jednak podobny problem pojawił się na serwie jednej z lotek. Zauważyłem też, że serwa lotek mają całkiem spore luzy (nie na dźwigniach, ani snapach). Być może trafiłem na wadliwą serię (przy zakupie tych serw, dwa nowe w ogóle nie działały). Obawiam się jednak, że to silnik je "wytłukuje". Na wysokich obrotach słychać, że coś w modelu rezonuje. Nie jestem w stanie znaleźć źródła tych drgań. Kiedy trzymam model nie wyczuwam, by wibrował mocniej niż inne spalinowe modele; zauważyłem jednak, że ten hałas nieco cichnie kiedy przytrzyma się lotki (która teraz mają luzy i drgają). Serwa są zamocowane bez gumowych podkładek, których z tego co wiem nie stosuje się w mini serwach (w każdym razie nigdzie takich nie widziałem). Słyszałem też, że mini serwa z metalowymi przekładniami nie nadają się do modeli spalinowych, bo są właśnie wrażliwe na wibracje. Zamocowanie silnika Popychacz lotki Zamocowanie popychacza na sterach w ogonie trochę mnie dziwi. Zamiast snapów coś takiego w szybkim modelu spalinowym? No ale wg. producenta tak ma być. Zamocowanie serwa lotki Zamocowanie pozostałych serw Czy ktoś z Was spotkał się z problemem drgań w modelu, czy można tutaj jescze coś polepszyć (przy zamocowaniach, serw, silnika)? Serwa i tak raczej zostaną wymienone na lepsze, bo te są jak wiadomo najtańsze Nie wiem jednak czy to tylko cecha tych właśnie serw, że w ogóle nie tolerują napędu spalinowego. Nie chciałbym kupić dobrych serw, które też zostaną zniszczone. http://www.servodatabase.com/servo/towerpro/mg90
tytan12 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Spróbuj przemyć potenciometry w serwach,ew.podegnij w nich ślizgacze.
antek116 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Psiknąłem WD 40 do środka ale nie widzę znaczącej różnicy. Luzy są reczej na zębatkach. Podłożyłem jeszcze podkładki z wężyka silikonowego pod serwa ale nie wiem czy to coś da.
andrzej_t Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Dziwna sprawa. Mam tych serw kilkanaście w kombatach. Ciężki tam mają żywot i jak na razie wszystkie działają i żadnych luzów. Może dlatego, że kupowałem je ze dwa lata temu. Może faktycznie trafiłeś na taką partię albo producent zaczyna te serwa ........ ć. W tym modelu możesz spokojnie zastosować serwa z zębatkami plastikowymi. Jeśli już chcesz metalowe to patrz na wieloklin wystający z serwa, żeby był mosiężny. Takie serwa są trwalsze. Te ze srebrnymi się szybciej wyklepują od drgań i dostają luzów.
tytan12 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 W,tej chwili podejżewam,że masz problem z odbiornikiem ,a nie z serwami.Napisz jaką masz ap.
antek116 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Myślę, że to nie odbiornik. Jako nadajnika używam Futaby T8FG, a odbiornik to FrSKY TFR8 http://www.modelmotor.pl/odbiornik-8k-frsky-tfr8s-dla-futaba-fasst.html. Na serwie gazu mam Tower Pro SG 90 i nie wykazuje żadnych luzów, ani drgań To co jest u mnie to są luzy mechaniczne które czuć też przy wyłączonym zasilaniu, a przy włączonym widać drgania np. przy dotknięciu steru, albo pracy silnika, które od biedy bym akceptował gdyby nie to, że już jedno serwo wyrzuciłem po tym jak luz i drgania przerodziły się w kompletne wariowanie
tytan12 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 No,to w czym sprawa,wymień serwa i po kłopocie
Rekomendowane odpowiedzi